Labels

Anniversary (1) Award (1) Birthday (1) Biskut (14) Blogger (16) Bubur (2) Buku (1) Cap jempol (1) Cerita (23) Contest (11) Cuti2 (19) Diet (28) Ephyra (2) Family (4) Gadget (4) Garden (2) Giveaway (9) GMM (1) Gosip (13) Hobi (46) Home (20) Iklan (6) Ilmu (4) Info (23) Info Diet (26) Info Kesihatan (43) Kad (26) Kampung (11) Kek (28) Kerabu (2) Keratan Akhbar (19) Kesihatan (2) Kitchen gadget (3) Kraf (4) Kuali Ajaib Are Ikan (1) Kuih (1) Lauk (3) Lawak (10) Madah (7) Majalah (1) Makan-Makan (1) Manisan (1) Masak2 (214) Masalah (3) Me (90) Mee (2) Memories (17) Menu Diet (5) Menu Mudah (3) Minuman (8) Mood (4) Motivasi (1) movie (4) Nasi (2) Novel (21) Nuffnang (6) Office (14) Pasta (1) Petua (2) Pizza (3) Potato (3) Puding (16) Puisi (9) Ramadhan (1) Raya (1) Roti (6) Salad (3) Santai (1) Sarapan (8) Senam (9) Shopping (1) Sup (1) Supplement (1) Tag (5) Tazkirah (7) Tips (7) Tutorial (1) Video (17) Wish (8) Wishlist (6)

Tuesday, 31 January 2012

Cendawan Goreng Rangup



Assalamualaikum. .

Masih macam semalam. . Tema yang crispy-crispy juga. . Ngeeee.  Sue still gunakan resepi gorengan untuk buat Ayam Goreng Butter Kak Melley untuk goreng cendawan ni. Dan. . .hasilnya memang mubless. . Heee. . Sedap.  Cuma kannn. . Sue ada ubah sikit- sikit bahannya. Guna bahan yang ad kat dapur. .   Ngeee. .

Sumber: Kak Melley Mei @Diana ~skyblue's kicthen
Resepi: suemiezi

Bahan- bahan.

Cendawan ~sue guna sepeket.
1 biji telur
1 tsp pati ayam tumix ( sue gn 1 kiub pati ayam maggie )
1/2 tbp lada putih
1/2 tsp lada hitam
1 tbp gula (sue letak sikit ja)
1 tsp tepung jagung
Garam secukup rasa.
Sediakan tepung jagung secukupnya juga untuk gorengan.

Cara- cara.

- Perapkan cendawan dengan semua bahan- bahan perapan. Biarkan sekejap.
- Panaskan minyak. Ambil cendawan yang dah diperap tadi dan ratakan denagan tepung jagung. Gorengkan sampai keperangan. Angkat dan sedia untuk  dimakan.

Macam semalam. . Sue makan cendawan ni macam tu saja. Sedap makan panas-panas tau. Ok!. . Selamat menjamu selera. (^_^)

Published with Blogger-droid v2.0.4

3 comments:

nOOrsha said...

salam./.sedapnye cendawan goreng wat kudap2pan petang2 gini kan..suka cicah sambal kicap.ehhehe

Diana @ Melley Mey said...

alahai sedapnya cendawan goreng... mmg masa makan cendawan goreng nie tak rasa dah makan byk.. suka sgt makan.

ijan said...

Cendawan gorengggggg..... nakkk jugak kak!!! plisss :)

Popular Posts

Sila tinggalkan jejak korang ya..Nanti senang sue nak berkunjung.

Renungan


Barangsiapa yang melihat perbuatan mungkar, hendaklah ubah dengan tangan. Kalau tidak kuasa (dengan tangan), ubahlah dengan lidah. Dan kalau tak kuasa (dengan lidah), maka ubahlah dengan hati. Dan (dengan hati ini) adalah yang selemah-lemahnya iman. "