Labels

Anniversary (1) Award (1) Beauty (1) Birthday (1) Biskut (15) Blogger (16) Bubur (4) Buku (1) Cap jempol (1) Cerita (23) Contest (11) Cuti2 (19) Daging (1) Diet (28) Ephyra (2) Family (4) Gadget (4) Garden (2) Giveaway (9) GMM (1) Gosip (13) Hobi (46) Home (20) Ikan (2) Iklan (6) Ilmu (4) Info (23) Info Diet (26) Info Kesihatan (43) Kad (26) Kampung (11) Kek (28) Kerabu (5) Keratan Akhbar (19) Kesihatan (2) Kitchen gadget (3) Korean Food (1) Kraf (4) Kuali Ajaib Are Ikan (1) Kuih (2) Lauk (7) Lawak (10) Madah (7) Majalah (1) Makan-Makan (1) Manisan (5) Masak2 (240) Masalah (3) Me (90) Mee (2) Memories (17) Menu Diet (16) Menu Mudah (13) Minuman (9) Mood (4) Motivasi (1) movie (4) Muffins (1) Nasi (2) Novel (21) Nuffnang (6) Office (14) Pasta (3) Petua (2) Pizza (3) Potato (3) Puding (18) Puisi (9) Ramadhan (1) Raya (2) Roti (7) Salad (3) Santai (1) Sarapan (19) Senam (9) Shopping (1) SKII (1) Sup (3) Supplement (1) Tag (5) Tazkirah (7) Telur (1) Tips (7) Tutorial (1) Video (17) Wish (9) Wishlist (6)

Murtabak Maggi

 
Assalamualaikum. Hari ni sementara tunggu hb ajak balik, kita update blog dulu. Gambar- gambar semua dah simpan dalam draft..Tinggal tunggu mood rajin ja nak menaip. Ni menu dah basi ya..Saja ja letak juga kat blog kasi panas..(^_^).
Martabak Maggi.. Resepi campak-campak saja. Sesuai untuk yang pesen pemalas macam tuan belog ni..Hehehhe.. 
 
MURTABAK MAGGI
Resepi: Dari dapur Suemiezi
 
Bahan- bahannya
Sebungkus Maggi (rebus dgn perencah) ambik mee saja.
3 biji telur
1 biji cili merah
1/4 batang salery 
3 kuntum cendawan (cincang ya)
1/2 biji bawang besar (hiris)
Garam,
lada secukup rasa.
 
Cara- caranya
Campur semua bahan. Masak dalam kuali non stick or gunakan waffer pan. Makan dengan mayonis dan sos cili..
 

Creamy butter chickens

Buat kali pertama mencuba buat menu ni. Selama ni tengok saja. Tak pernah nak rasa or nak buat. Tapi ada satu hari tu, hakak terambil s...