Labels

Anniversary (1) Award (1) Beauty (1) Birthday (1) Biskut (14) Blogger (16) Bubur (4) Buku (1) Cap jempol (1) Cerita (23) Contest (11) Cuti2 (19) Daging (1) Diet (28) Ephyra (2) Family (4) Gadget (4) Garden (2) Giveaway (9) GMM (1) Gosip (13) Hobi (46) Home (20) Iklan (6) Ilmu (4) Info (23) Info Diet (26) Info Kesihatan (43) Kad (26) Kampung (11) Kek (28) Kerabu (5) Keratan Akhbar (19) Kesihatan (2) Kitchen gadget (3) Korean Food (1) Kraf (4) Kuali Ajaib Are Ikan (1) Kuih (1) Lauk (4) Lawak (10) Madah (7) Majalah (1) Makan-Makan (1) Manisan (5) Masak2 (228) Masalah (3) Me (90) Mee (2) Memories (17) Menu Diet (10) Menu Mudah (8) Minuman (8) Mood (4) Motivasi (1) movie (4) Nasi (2) Novel (21) Nuffnang (6) Office (14) Pasta (2) Petua (2) Pizza (3) Potato (3) Puding (17) Puisi (9) Ramadhan (1) Raya (1) Roti (7) Salad (3) Santai (1) Sarapan (13) Senam (9) Shopping (1) SKII (1) Sup (1) Supplement (1) Tag (5) Tazkirah (7) Tips (7) Tutorial (1) Video (17) Wish (8) Wishlist (6)

Wednesday, 6 October 2010

I DEMAM..TAPI KENA BERPERANG TAU..




Salam..Tajuk yg tak ada kena mengena dengan n3...
Eh!..ada juga la kena sipi2...:-)
Dah beberapa hari ni keadaan sangat la tak mengizinkan untuk sue ngadap lappy..blogwalking dan layan fb. Balik ja daripada Bukit Gambang hari tu...terus kena serang selsema..waktu malam demam..sakit2 badan..dan hari ni ditambah plak dengan batuk2 manja yang mungkin esok akan jadi batuk2 ala orang tua atau ala2 gergasi...

Hari ni kena betul2 berehat..sebab esok balik keja ja.. dah kena bersilat di dapur..berperang dengan senduk kuali.Ni gara2 nak menyiapkan juadah untuk cik hb bawa ke opis dia hari jumaat nanti (Malam jumaat tu..ekekekkeke)..Dengan rasa hebatnya cik hb membuat permintaan supaya isterinya yg rajin sangat ni masakkan RENDANG AYAM, NASI IMPIT DAN PUDING.. nasib dia sempat mintak 3 jenis tu ja..mana taknya bini dia ni cepat2 potong..bg dia hujah yg ngarut2...mengapa tak nak masak macam2 jenis lagi...ekekekkeke...Ya la..kalau dah masak macam2..baik buat open house kat rumah ni terus..Susah payah ja nak angkut ke opis tu.

Yaaa..mesti ada yg cakap..Alah stakat masak rendang, nasi impit ngan puding ja..Bukan susah mana pun...Ya!..memang tak susah..tapi penat dah tentu...tido lewat pun dah tentu...Tapi tak pa lah..I rela membuatnya juga..

and kalau terlebih rajin mungkin

BONUSnya akan ada KEK ya.


Hehehhehe..Hope jangan ler jadi huru hara macam ni..Maklum ler..dapur i kecik ja..Piyuk pun kecik2 ja...Okies..Menu yang dah tentu dalam senarai adalah
RENDANG AYAM
PUDING SUSU
NASI IMPIT
KEK BATIK ( nih malam tadi cik hb ada bunyik gak ni..tgk la yang..kalau i rajin..i buat ya)
COOKIES



No comments:

Popular Posts

Sila tinggalkan jejak korang ya..Nanti senang sue nak berkunjung.

Renungan


Barangsiapa yang melihat perbuatan mungkar, hendaklah ubah dengan tangan. Kalau tidak kuasa (dengan tangan), ubahlah dengan lidah. Dan kalau tak kuasa (dengan lidah), maka ubahlah dengan hati. Dan (dengan hati ini) adalah yang selemah-lemahnya iman. "