Labels

Anniversary (1) Award (1) Birthday (1) Biskut (14) Blogger (16) Bubur (2) Buku (1) Cap jempol (1) Cerita (23) Contest (11) Cuti2 (19) Diet (28) Ephyra (2) Family (4) Gadget (4) Garden (2) Giveaway (9) GMM (1) Gosip (13) Hobi (46) Home (20) Iklan (6) Ilmu (4) Info (23) Info Diet (26) Info Kesihatan (43) Kad (26) Kampung (11) Kek (28) Kerabu (2) Keratan Akhbar (19) Kesihatan (2) Kitchen gadget (3) Kraf (4) Kuih (1) Lauk (3) Lawak (10) Madah (7) Majalah (1) Makan-Makan (1) Manisan (1) Masak2 (212) Masalah (3) Me (90) Mee (2) Memories (17) Menu Diet (5) Menu Mudah (3) Minuman (8) Mood (4) Motivasi (1) movie (4) Nasi (2) Novel (21) Nuffnang (6) Office (14) Pasta (1) Petua (2) Pizza (3) Potato (3) Puding (15) Puisi (9) Ramadhan (1) Raya (1) Roti (6) Salad (3) Santai (1) Sarapan (8) Senam (9) Shopping (1) Sup (1) Supplement (1) Tag (5) Tazkirah (7) Tips (7) Tutorial (1) Video (17) Wish (8) Wishlist (6)

Monday, 4 October, 2010

Gosip artis pagi ni

'Cerita Joey hanya dusta'

Oleh Murshid Eunos
murshid@hmetro.com.my
myMetro 4.09.2010

KUALA LUMPUR: “Apa yang diceritakan dan segala kenyataannya adalah dusta. Terhenti jantung saya berdegup, kering jadinya darah bila melihat yang dia berani bersumpah berkali-kali. Hakikatnya saya saja yang telan,” kata Noraini Nasir, 44, isteri kepada penyanyi dan pelakon, Zulkifli Daud (Joey), 37, selepas kecewa melihat kenyataan suaminya itu dalam sebuah akhbar semalam.

Noraini atau Amy yang mengenali Joey sejak 14 tahun lalu sebelum berkahwin dengannya pada 4 Mei 2005 dikurniakan seorang anak lelaki berusia empat tahun, Zidani Zulkifli kecewa dan sedih kerana pelakon dan penyanyi itu mendakwa sudah menceraikannya.

“Mana dokumennya. Kenapa tidak terus failkan di mahkamah dan membiarkan saya dan anak sehelai sepinggang. Kalau betul dia sudah tidak mahu lagi perkahwinan ini, tampil ke depan, gunakan prosedur yang betul dan bukannya senyap seribu bahasa.

“Tindakannya mengatakan yang dia sudah menceraikan saya serta tidak segan silu mengaku hubungannya dengan Watie adalah tidak wajar dan langsung tidak menghormati saya yang masih belum diputuskan mahkamah tidak lagi isterinya. Sanggup dia membuat pengakuan tanpa memikirkan soal keluarga saya dan anaknya.

“Hingga kini, sudah berbulan-bulan dia meninggalkan rumah dan tidak menjenguk anak. Dia hanya memberi wang sebelum Ramadan lalu dan sekali lagi pada malam raya. Itu pun dia meminta seorang temannya datang ke rumah menyampaikan duit RM1,000 kepada saya untuk belanja raya,” katanya.

Memetik kata Joey dalam laporan akhbar semalam, dia turut menafikan segala gambar mesra antaranya dengan Watie dalam akaun Facebook miliknya dan mendakwa ada pihak cuba menggunakan namanya untuk membuat satu akaun lama tersebut.

“Bohong jika ada pihak yang menggunakan namanya untuk membuat satu akaun Facebook kerana seingat saya itu memang akaunnya dan sebelum ini dia sering menunjukkan pada saya jika ada kawannya menghantar mesej ataupun gambar di akaun tersebut. Itu memang akaunnya dan setiap gambar yang ada di dalamnya memang dia sendiri yang meletakkannya.

“Usah menafikan perkara itu apabila ada pihak mula mempersoalkannya. Memang dia meletakkan gambar itu. Namun, saya sendiri tidak mahu melihatnya cuma teman yang memberitahu kononnya Joey meletakkan gambar mesranya dengan Watie serta gambar ketika mereka menyambut Aidilfitri bersama di kampungnya di Masai, Johor.

“Memang saya terkilan kerana ketika saya dan anak duduk bersendiri di pagi raya, rupa-rupanya dia membawa Watie dan anaknya pergi beraya hingga ke kampungnya di Johor. Tergamak dia melakukannya dan meninggalkan anaknya sendiri beraya sendirian,” katanya.

Amy berkata, Joey berubah sejak pulang penggambaran drama bersiri, Blues Pasar Tani di Muar, Johor pada penghujung Mac lalu. Selain banyak mendiamkan diri dan bersikap dingin.

Ketika Joey sibuk di lokasi drama Ejen 2x5 sekitar bulan Jun, pelakon yang juga penyanyi yang pernah popular menerusi lagu Beradu Suratan itu tidak pulang ke rumah selama dua minggu sebelum muncul di depan pintu rumah untuk menceraikan isterinya di ruang meletak kenderaan di depan rumahnya di Ampang.

Tiga hari kemudian, pelakon yang sinonim dengan watak komedi itu pulang semula ke rumah untuk merujuk semula dan kembali tidur di rumah selama 10 hari. Selain menjunjung Al-Quran dan berjanji berubah di depan Noraini, Joey dikatakan menukar nombor telefon bimbitnya dan tidak langsung keluar rumah sepanjang 10 hari itu.

Namun, beberapa minggu sebelum menjelang Ramadan, dia terus meninggalkan rumah sehelai sepinggang hingga ke saat ini. Selain menafikan tindakannya merujuk kembali, Joey turut dikatakan lupa tanggungjawabnya sebagai seorang bapa.

“Jika benar dia bertanggungjawab dan tidak lupa nafkah anak seperti mana dikatakan dalam laporan semalam, kenapa hingga ke hari ini, saya yang mengikat perut bagi menghantar anak ke sekolah. Sejak beberapa tahun kebelakangan ini, saya berhenti bekerja sebagai penerbit produksi kerana Joey yang meminta memberi tumpuan pada keluarga dan anak. Kononnya dia mampu menyara kami sekeluarga.

“Justeru apabila dia pergi meninggalkan kami begini, saya kembali mencari kerja dan meminta bantuan teman sekeliling. Memang perit dan jika tiada kesabaran, sudah lama saya bunuh diri. Mana tidaknya, saya dan anak duduk merintih di pagi raya dan hingga kini saya berdepan dengan pelbagai tanggungan. Rumah, kereta, perbelanjaan harian dan persekolahan anak semuanya menjadi beban kerana perkara ini,” katanya.

Bagaimanapun Amy enggan mengulas lanjut mengenai hubungan Joey dan Watie, sebaliknya mengharapkan Joey berlaku adil dan ingat tanggungjawabnya terhadap anak, selain menghentikan segala kenyataan yang masih belum ada kesahihan.

Passttt: Ntah la tak pahan dengan diaorang ni kadang2.


2 comments:

Jiya said...

amboii kak.. sejak bila pandai bergosip ni.. kikikiki

Mia-Ina said...

wah sesi gosip lak ni kak sue..ehehe

Popular Posts

Sila tinggalkan jejak korang ya..Nanti senang sue nak berkunjung.

Renungan


Barangsiapa yang melihat perbuatan mungkar, hendaklah ubah dengan tangan. Kalau tidak kuasa (dengan tangan), ubahlah dengan lidah. Dan kalau tak kuasa (dengan lidah), maka ubahlah dengan hati. Dan (dengan hati ini) adalah yang selemah-lemahnya iman. "