Labels

Anniversary (1) Award (1) Beauty (1) Birthday (1) Biskut (14) Blogger (16) Bubur (4) Buku (1) Cap jempol (1) Cerita (23) Contest (11) Cuti2 (19) Daging (1) Diet (28) Ephyra (2) Family (4) Gadget (4) Garden (2) Giveaway (9) GMM (1) Gosip (13) Hobi (46) Home (20) Iklan (6) Ilmu (4) Info (23) Info Diet (26) Info Kesihatan (43) Kad (26) Kampung (11) Kek (28) Kerabu (5) Keratan Akhbar (19) Kesihatan (2) Kitchen gadget (3) Korean Food (1) Kraf (4) Kuali Ajaib Are Ikan (1) Kuih (1) Lauk (4) Lawak (10) Madah (7) Majalah (1) Makan-Makan (1) Manisan (5) Masak2 (228) Masalah (3) Me (90) Mee (2) Memories (17) Menu Diet (10) Menu Mudah (8) Minuman (8) Mood (4) Motivasi (1) movie (4) Nasi (2) Novel (21) Nuffnang (6) Office (14) Pasta (2) Petua (2) Pizza (3) Potato (3) Puding (17) Puisi (9) Ramadhan (1) Raya (1) Roti (7) Salad (3) Santai (1) Sarapan (13) Senam (9) Shopping (1) SKII (1) Sup (1) Supplement (1) Tag (5) Tazkirah (7) Tips (7) Tutorial (1) Video (17) Wish (8) Wishlist (6)

Friday, 5 November 2010

Speghetti



Salam u all. Tak jadi balik lambat hari ni..Kul 5.30 dah gerak balik..Keja banyak lagi tak settle..tapi nak wat macam mana..Cik hb dah suh balik..
Okey..layan menu malam ni...Dah lama teringin nak makan speghetti buatan sendiri...Tu yang gagah juga buat speghetti malam ni.


Resepinya..sue main cincai2 ja...Nasib sedap gak..hehhehehe..

Bahan-bahan
  • spagetthi - rebus dengan sedikit minyak dan toskan
  • Sos spaghetti (sue pakai yg segera ja.1 tin kecil...prego)
  • Daging cincang
  • 3 ulas bawang putih
  • sebiji bawang besar
  • 4 sudu besar minyak zaitun
  • Susu krimer ideal @ F&N ( nak bg lomak lagi)
  • 2 sudu besar sos tomato
  • 3 sudu besar sos cili
  • Garam
  • Brokoli
Cara-cara
  1. Panaskan minyak zaitun,tumiskan bawang putih dan bawang besar hingga layu. Masukkan daging cincang.
  2. Masukkan sos spagetthi dan juga sos tomato dan cili .
  3. Masukkan sedikit air dan Susu krimer ideal @ F&N. Bubuh garam ( pandai2 la agak2 rasanyanya..)
  4. Hidangkan sos bersama spagetthi dan hiaskan dengan brokoli yang siap direbus. Siap untuk dimakan..


2 comments:

Faizaharis2 said...

wahhhh mcm kat restorenn jekk....sedappnyer

sue said...

Faizaharis2 :Hehehee..segan i..first time bwt sendirik..cincai2..
Food presentation ja yg lebey..:-)

Popular Posts

Sila tinggalkan jejak korang ya..Nanti senang sue nak berkunjung.

Renungan


Barangsiapa yang melihat perbuatan mungkar, hendaklah ubah dengan tangan. Kalau tidak kuasa (dengan tangan), ubahlah dengan lidah. Dan kalau tak kuasa (dengan lidah), maka ubahlah dengan hati. Dan (dengan hati ini) adalah yang selemah-lemahnya iman. "