Labels

Anniversary (1) Award (1) Beauty (1) Birthday (1) Biskut (16) Blogger (16) Bubur (5) Buku (1) Cap jempol (1) Cerita (23) Contest (11) Cuti2 (19) Daging (1) Diet (29) Ephyra (2) Family (4) Gadget (4) Garden (2) Giveaway (9) GMM (1) Gosip (13) Hobi (46) Home (20) Ikan (2) Iklan (6) Ilmu (4) Info (23) Info Diet (26) Info Kesihatan (43) Kad (26) Kampung (11) Kek (30) Kerabu (5) Keratan Akhbar (19) Kesihatan (2) Kitchen gadget (3) Korean Food (1) Kraf (4) Kuali Ajaib Are Ikan (1) Kuih (5) Kuih Muih (4) Lauk (8) Lawak (10) Madah (7) Majalah (1) Makan-Makan (1) Manisan (6) Masak2 (250) Masalah (3) Me (90) Mee (3) Memories (17) Menu Diet (16) Menu Mudah (18) Minuman (10) Mood (4) Motivasi (1) movie (4) Muffins (1) Nasi (2) Novel (21) Nuffnang (6) Office (14) Pasta (3) Petua (2) Pizza (3) Potato (3) Puding (18) Puisi (9) Ramadhan (2) Raya (2) Roti (7) Salad (3) Santai (1) Sarapan (20) Senam (9) Shopping (1) SKII (1) Sup (3) Supplement (1) Tag (5) Tazkirah (7) Telur (1) Tips (7) Tutorial (1) Udang (1) Video (17) Wish (10) Wishlist (6)

Tip dari Kevin Zahri....baguih ni....

Pose..pose gak...Tapi awatla sue rasa macam progres penurunan berat badan ni macam slow ja...Makan sikit ja..Cuma maybe sebab kurang minum air kosong dan dah 3 hari sue tak workout kot...

Okey!..Sue nak share kat sini 8 tip dari Kevin Zahri untuk elak perut buncit...baguih ni...Mana la tau kot buleh dapat perut cantik macam Jillian tu ka...Ekekekkekekeee....Cepatttt...sapa yg perutnya banyak lomak lomak tu...bleh cuba ya...



  1. Pertama sekali, ‘liposuction’, pil diet, diet secara ekstrim dan yang sewaktu dengannya sangatlah perlu dielakkan kerana ia adalah untuk kesan sementara sahaja dan ia juga boleh memberi kesan sampingan kepada diri anda. Sebagai contoh, ‘liposuction’ atau ‘sedut lemak’ ini boleh menyebabkan pendarahan dalaman, manakala pil diet pula akan memberi kesan kepada sistem saraf dan ia juga mungkin dihasilkan daripada bahan-bahan yang telah di ‘ban’ atau secara tidak sah.

  2. Anda disyorkan menambah pengambilan makanan seperti oat yang mana ia rendah lemak, rendah karbohidrat yang tidak baik, dan rendah kalori tetapi tinggi nilai nutrisinya. Oat lebih elok dimakan kosong tanpa gula atau garam sekiranya anda ingin membuang lemak di perut dengan cepat. Walaubagaimanapun, jika anda tidak suka rasa yang kosong dan tawar, anda bolehlah menambah madu atau buah-buahan ke dalam hidangan oat anda.  
  3. Makanan serat atau bijirin penuh, buah-buahan segar, brokoli, lobak, dan tomato adalah antara yang paling baik untuk menghilangkan lemak di perut. Makanan ini tidak mempunyai kalori yang tinggi tetapi mempunyai banyak serat fiber, mineral dan vitamin di dalamnya.
  4. Selain itu, untuk mengurangkan lemak di bahagian perut, anda perlulah makan dalam jumlah yang kecil (4 – 6 hidangan) berbanding mengambil 1 – 3 hidangan yang banyak dalam sehari. Dengan berbuat demikian, kadar metabolisma anda akan meningkat kerana metabolisma tidak perlu memecahkan makanan sesukar yang dihadapi sekiranya anda makan makanan dengan jumlah yang banyak. Selain itu, dengan meminum teh atau kopi juga boleh meningkatkan metabolisma anda tetapi haruslah mengawal pengambilan minuman jenis ini.
  5. Salah satu langkah yang paling penting untuk membantu menghapuskan lemak di bahagian perut adalah dengan melakukan senaman sekurang-kurangnya 3 – 4 kali setiap minggu. Latihan senaman ini hendaklah digabungkan dengan diet harian yang sihat, iaitu 50% latihan dan 50% diet untuk penurunan berat badan yang ideal !
  6. Semasa bersenam, anda disyorkan untuk bersenam sambil mendengar lagu atau apa jua jenis muzik kegemaran anda untuk membantu anda fokus semasa bersenam. Muzik dikatakan salah satu langkah untuk membantu anda kekal bertenaga dan sentiasa meningkatkan keseronokan terhadap jadual latihan senaman anda. Ia juga dapat mengelakkan anda dari berasa bosan semasa bersenam.

    7.  Sebagai tambahan kepada tips-tips di atas, anda disyorkan untuk membuat pelan latihan dan diet harian dan mematuhi pelan tersebut setiap hari. Tulis target anda, impian anda, berat badan ideal anda, dan tindakan yang anda boleh ambil untuk mencapai target untuk menghilangkan lemak di bahagian perut anda. Menetapkan target adalah cara yang baik untuk membantu anda sentiasa berada di atas ‘trek’ yang betul bukan hanya untuk menghilangkan perut buncit, malah untuk kesejahteraan hidup anda sepanjang hayat. Seperti kata pepatah, ‘Mereka yang gagal merancang adalah mereka yang merancang untuk gagal’. Dan saya pasti anda semua tidak mahu menjadi seorang yang gagal.

    8. Akhir sekali, memakan makanan seperti pisang, buah anggur, telur putih, kekacang, minyak zaitun, dan buah zaitun serta 100% serat boleh membantu menyumbangkan ke arah penurunan jumlah lemak di perut anda !

    Sumber: Kevin Zahri


17 comments:

ijayuji said...

Salam kak sue! waduhhhhhhhhhhhhhhhhhh pemakanan iteeeeww yg payah sikit mau ikut hihihi kalau takat senam tu boleh lerrr hihihi.... tunggu dah berenti berblogging lah baru leh ikut :D

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam Sue..baguih tips2 nih..leh cuba..hihi

ibh_sue said...

Ika:Ok la tu bleh follow senaman...Kalo akak..part senam tu yg susah..

ibh_sue said...

azatiesayang: Moh kita cuba..bleh buang lomak2 yg byk menepek kat badan ya..heee

kurus said...

gud dik .. dah lama x mai umah sue .. sue xtive di FB kan .. akak dah lama kurang di FB .. :)

ibh_sue said...

Kak Ieda: Ha ah! kak..sue sllu aktif kat fb ja...Blog ni sllu tak da idea nak buat n3..heeee

Alin Marlini said...

alamak..baru jek makan pil susut perut...kena diet semulajadi nmpkanya..thanks info yg menarik

sekamar rindu said...

salam...

selamat berpuasa....:)

ijan said...

Salam kak Sue...
tips yang bagus ni... cuma yang bab senaman tu yang leceh tu. hehehe... kite ni malas betul nk exercise...berjalan je pergi sekolah kira exercise aci tak? hehehe....

Apepun, selamat berpuasa dan berbuka buat akak dan keluarga :)

Anonymous said...

Еveryone lοves what you guуs tenԁ to bе uρ tоo.
Thіѕ kind оf clever ωork anԁ
гepоrting! Keeρ uρ the great workѕ
guys I've added you guys to our blogroll.

Feel free to visit my webpage free console

Anonymous said...

Ηi thеrе! Τhіs pοst couldn't be written any better! Reading through this post reminds me of my good old room mate! He always kept chatting about this. I will forward this write-up to him. Fairly certain he will have a good read. Thanks for sharing!

My web site :: chat software

Anonymous said...

Gгeat info. Lucky me I ԁiѕcoverеd your sіte by chanсе (stumblеupon).
Ι haѵe savеd іt foг lateг!


Feel fгеe tο surf to my homepаgе http://comunidadguajira.com/groups/dates-magdeburg/

Anonymous said...

Wow, mаrvеlous blog laуout! How long hаvе уou
beеn bloggіng for? you mаke bloggіng look easy.

The оveгall looκ of your website iѕ magnificent, let alone the content!


Feеl freе to surf to my ωeb pagе:
Http://Hemroids-Piles.Com/

Anonymous said...

I ωanted to thank you fοr this eхcеllent read!

! I absolutely enjoyed evеry little bit of it.
І have you sаved аs a favοrite tο check out nеw stuff
уou рoѕt…

Alsο viѕit my web-site; http://www.bostoncrab.com

Anonymous said...

I was suggesteԁ thiѕ blog by mу cousin.
I'm not sure whether this post is written by him as no one else know such detailed about my difficulty. You are wonderful! Thanks!

Also visit my site - Recommended Web-site

aneezjaafar said...

salam singgah cari ilmu dan follow.. nice blog. nice entry.. nak kurus kurus dan kurus. dan sihat of course.

like.. like...

Azhan said...

Bagus tips dr kevin zahri ni.. Sy try ye

UDANG GALAH MASAK DIRAJA

Kebetulan big boss beli udang yang segar dan saiznya agak besar. Terus teringat resepi udang diraja ni yang dah lama save dalam instagra...