Labels

Anniversary (1) Award (1) Birthday (1) Biskut (14) Blogger (16) Bubur (2) Buku (1) Cap jempol (1) Cerita (23) Contest (11) Cuti2 (19) Diet (28) Ephyra (2) Family (4) Gadget (4) Garden (2) Giveaway (9) GMM (1) Gosip (13) Hobi (46) Home (20) Iklan (6) Ilmu (4) Info (23) Info Diet (26) Info Kesihatan (43) Kad (26) Kampung (11) Kek (28) Kerabu (2) Keratan Akhbar (19) Kesihatan (2) Kitchen gadget (3) Kraf (4) Kuih (1) Lauk (3) Lawak (10) Madah (7) Majalah (1) Makan-Makan (1) Manisan (1) Masak2 (212) Masalah (3) Me (90) Mee (2) Memories (17) Menu Diet (5) Menu Mudah (3) Minuman (8) Mood (4) Motivasi (1) movie (4) Nasi (2) Novel (21) Nuffnang (6) Office (14) Pasta (1) Petua (2) Pizza (3) Potato (3) Puding (15) Puisi (9) Ramadhan (1) Raya (1) Roti (6) Salad (3) Santai (1) Sarapan (8) Senam (9) Shopping (1) Sup (1) Supplement (1) Tag (5) Tazkirah (7) Tips (7) Tutorial (1) Video (17) Wish (8) Wishlist (6)

Tuesday, 2 August, 2011

2 Ramadhan dah berakhir..(^_^)

Syukurrrr..Alhamdulillah....Lepas sudah 2 Ramadhan....
Syukur sangat sebab masih lagi mampu dan masih lagi diberi peluang untuk melalui suasa ramadhan untuk hari ni....

Hari ni..sama macam semalam. Menu berbuka simple saja.Tapi tu pun sue rasa macam berlebih-lebihan la pulak.
Seperti semalam..hb tak mo makan nasi juga....Makanya....superwife ni..terpaksa menggunakan xtra kuasanya tuk memikirkan apakah menu yang senang dan menjadi favorite en. hb.....Ngeeeeee......Oleh kerana superwife ni..dah kekurangan tenaganya hari ni....Sampai rumah..sempat lepak-lepak dulu sambil menung-menung depan esbox...kikikikikiiii...Kul 6 baru start masak...Mau tak jadi Superwife time ni.....Sejam lebih ja lagi nak berbuka...satu menu pun tak buat lagi.....Heeee....

Akhirnya......Ni lah menu berbuka kami hari ni...Alhamdulillah...15 minit lagi nak berbuka...Siap semua menu dihidang...Tinggal tunggu nak ngap ja lagi....(^_^)....


Ayaq laici...tetiba hari  ni nak buat ayaq sejuk plak...

Menu kedua yang disiapkan..Kerabu @ Salad telur + tempe yang tak bapa nak namapak...

Menu utama..tentunya tuk cik hb.....Mee Kari version Superwife..ekekekekekeee....

Oh!!!!..Lama tak makan ni....Kiriman Mak dari kampung.....Tau tak apa ni?...Ni la pisang salai...Sue goreng dengan tepung...Fuhhh!!!!..sedap..4 ketui sue makan ni...

Dannn...menu yang tak sempat nak posing..Tempe Goreng...heeee.....Banyak kan menu hari ni...Tapi sue rasa sikit-sikit ja..Tak boleh makan banyak-banyak..Bahaya... Ngeeeee....Tapi..fuhh!!!!!..Rasa full perut ni....Hancus Diet...Dah!..dah!....Sue stop dulu....Esok kalo rajin..Ada la N3 makanan kat belog ni..Kalo tak rajin....Telan ayaq liur ja lah ya....:P. Daaaaaaa..


10 comments:

Mia-Ina said...

wah menarik menu kak :-)

ijayuji said...

salam kak sue!! sambil menyangap belum makan sahur lagi hihihi... eh? kenapa pisang salai akak tak hitam eak? kita suke pisang salai! biasanyer kat batu pahat byk, pakcik kita pun tokeyy pisang salai n kepek2 nii hihiihi..

ibh said...

Mia ina:Simple ja tu dik..Hee (^_^)

ibh said...

Ika: Uish!!!..tak cukup itam lagi ker pisang salai akak tu..Tengok org yg masaknya kot...Kikikikikiiikk...:P

Anawahid said...

mee kari version superwifw yerrr... hehehehehe... sedap tu sue... ;)

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam sue..sempat tue buat mee kari tuk HB...

gerhana luka said...

lama dah tak jumpa pisang salai tu sue meh kirim ke aku sket sedapnya liat2 pisang salai tu..

ibh said...

Kak Ana..Ya..version Super wife ya..Bukan SuperMak cam kat tb 3 tu..kikikikiiii

ibh said...

Azatiesayang: Sempatkan juga la..ya la sebagai sokongan tuk dia jg la..Ya la dia nak diet juga kunonnya..Tak mo makan nasi..heee

ibh said...

Gerhana luka:Sian ko mully..insyaallah..nanti kalo aku balik kg..aku carik ya..Ada rezeki ko..insyaallah ada la ya...

Popular Posts

Sila tinggalkan jejak korang ya..Nanti senang sue nak berkunjung.

Renungan


Barangsiapa yang melihat perbuatan mungkar, hendaklah ubah dengan tangan. Kalau tidak kuasa (dengan tangan), ubahlah dengan lidah. Dan kalau tak kuasa (dengan lidah), maka ubahlah dengan hati. Dan (dengan hati ini) adalah yang selemah-lemahnya iman. "