Labels

Anniversary (1) Award (1) Birthday (1) Biskut (14) Blogger (16) Bubur (2) Buku (1) Cap jempol (1) Cerita (23) Contest (11) Cuti2 (19) Diet (28) Ephyra (2) Family (4) Gadget (4) Garden (2) Giveaway (9) GMM (1) Gosip (13) Hobi (46) Home (20) Iklan (6) Ilmu (4) Info (23) Info Diet (26) Info Kesihatan (43) Kad (26) Kampung (11) Kek (28) Kerabu (2) Keratan Akhbar (19) Kesihatan (2) Kitchen gadget (3) Kraf (4) Kuali Ajaib Are Ikan (1) Kuih (1) Lauk (3) Lawak (10) Madah (7) Majalah (1) Makan-Makan (1) Manisan (1) Masak2 (214) Masalah (3) Me (90) Mee (2) Memories (17) Menu Diet (5) Menu Mudah (3) Minuman (8) Mood (4) Motivasi (1) movie (4) Nasi (2) Novel (21) Nuffnang (6) Office (14) Pasta (1) Petua (2) Pizza (3) Potato (3) Puding (16) Puisi (9) Ramadhan (1) Raya (1) Roti (6) Salad (3) Santai (1) Sarapan (8) Senam (9) Shopping (1) Sup (1) Supplement (1) Tag (5) Tazkirah (7) Tips (7) Tutorial (1) Video (17) Wish (8) Wishlist (6)

Thursday, 19 May 2011

Ruang Rindu

ASSALAMUALAIKUM...
Nak share novel baru..
Baru ja rembat...Bila nak baca pun tak tau la..
Banyak lagi buku yg masih belum bukak lagi pelastiknya..Ngeee

Asalnya nak carik Novel " Kasih yang suci"..
Tapi...tak dak...susah betul kalau nak carik novel yg best2 ni..
Mesti tak dak stok ja...

Tapi tu lah...kalau dah masuk bookstore..
Memang sue tak kan kuar dengan tangan kosong..
Busuk2 pun..mesti rembat satu buah buku..
Hehehhehe..kalau tak..tak la Sue namanya..ngeh!..ngeh!..

Okeh!..baca sinopsis dulu ya...
Tunggu seru datang dulu..baru baca..
And..kalau rajin nanti sue share sikit2 cita ni..
best ke dak ya....(^_^)


Sinopsis

Rasa cinta tidak boleh dipaksa-paksa wujud di dalam hati.
Begitulah yang dialami oleh Dayang Camelia seorang gadis tomboy
apabila dia ditunangkan oleh emaknya dengan Halil, yang tidak
dikenalinya. Demi maruah keluarga, dia terpaksa meneruskan
pertunangan itu.

Suatu Hari Camelia telah dihantar berkursus di Johor Bahru.
Tanpa diduga dia bertemu Halil bersama perempuan lain yang
mengaku sebagai tunangnya. Pertemuan itu menggembirakan
hati Camelia kerana dia telah mempunyai alasan yang kukuh
untuk memutuskan pertunangan mereka.

Halil berasa kesal apabila pertunangan mereka diputuskan.
Dia nekad untuk berubah meninggalkan sikap playboynya dan
memikat hati Camelia semula kerana gadis itu telah berjaya
menambat hatinya.`Namun kemunculan Tuan Amir yang
diperkenalkan oleh Camelia sebagai teman lelakinya telah
menghancurkan hati Halil.

Berjayakah Halil membuka pintu hati Camelia untuknya
atau dia terpaksa berputih mata melihat Camelia berkahwin
dengan Tuan Amir.


2 comments:

ieda said...

ermm dah x yah baca dah akak nie ekekekek dah tahu cite nie :))

gerhana luka said...

sue, kalau aku layan novel ni alamat anak aku tak makan la jawabnya... naya

Popular Posts

Sila tinggalkan jejak korang ya..Nanti senang sue nak berkunjung.

Renungan


Barangsiapa yang melihat perbuatan mungkar, hendaklah ubah dengan tangan. Kalau tidak kuasa (dengan tangan), ubahlah dengan lidah. Dan kalau tak kuasa (dengan lidah), maka ubahlah dengan hati. Dan (dengan hati ini) adalah yang selemah-lemahnya iman. "