Labels

Anniversary (1) Award (1) Birthday (1) Biskut (14) Blogger (16) Bubur (2) Buku (1) Cap jempol (1) Cerita (23) Contest (11) Cuti2 (19) Diet (28) Ephyra (2) Family (4) Gadget (4) Garden (2) Giveaway (9) GMM (1) Gosip (13) Hobi (46) Home (20) Iklan (6) Ilmu (4) Info (23) Info Diet (26) Info Kesihatan (43) Kad (26) Kampung (11) Kek (28) Kerabu (2) Keratan Akhbar (19) Kesihatan (2) Kitchen gadget (3) Kraf (4) Kuali Ajaib Are Ikan (1) Kuih (1) Lauk (3) Lawak (10) Madah (7) Majalah (1) Makan-Makan (1) Manisan (1) Masak2 (214) Masalah (3) Me (90) Mee (2) Memories (17) Menu Diet (5) Menu Mudah (3) Minuman (8) Mood (4) Motivasi (1) movie (4) Nasi (2) Novel (21) Nuffnang (6) Office (14) Pasta (1) Petua (2) Pizza (3) Potato (3) Puding (16) Puisi (9) Ramadhan (1) Raya (1) Roti (6) Salad (3) Santai (1) Sarapan (8) Senam (9) Shopping (1) Sup (1) Supplement (1) Tag (5) Tazkirah (7) Tips (7) Tutorial (1) Video (17) Wish (8) Wishlist (6)

Wednesday, 18 May 2011

Bijak Memasak

ASSALAMUALAIKUM..

Bijak memasak...Sapa yang bijak?..I ker?...
Kikikikiiii....tak ada maknanyalah..Buat kek simple pun bleh tak jadi..
Buat malu ja...Ngeeeee

Tu tajuk buku sebenarnya...
Nak beli novel..ntah macam mana boleh pulak hati tersangkut nak beli buku ni.
Tapi siyes...sangat bagus...
Tak rugi sue beli...Banyak ilmu dalam tu...


Maklum la..sue ni walaupun pompuan sejati..( kekekkee..jgn ada yg muntah ya..)
Tapi banyak ilmu-ilmu di dapur ni yang sue tak tau...
Jangan gelak hokey..dulu sue tak kenai tau..
Mana jintan putih..jintan manis dan beberapa rempah ratus lagi la..
Asal nak kenal ja, google...Heeee..Nasib pakcik google ada kan..
Now...dah teror la..sikitttt ja..heeeee

Ok!..berbalik pada buku ni.
Sangat bagus...Thank's la to kak Norzailina ni...
Sangat memahami orang-orang yang tak banyak ilmu memasak ni..
Dalam tu ada dikongsikan resepi..juga:
Pelbagai persoalan berkaitan kemusykilan dalam masakan..
Pengenalan pada bahan-bahan masakan..peralatan masakan
Dan banyak lagi lah....


Harga sangat berpatutan..Just RM16 saja.
Sangat berbaloi rasanya....
Okey!..malas nak ulas panjang-panjang..
Nak tau lagi..pi saja kedai buku ya..
Cepat dapatkan buku ni sekarang..
Tak rugi jadikannya koleksi...Sebab sangat bagus untuk tambah ilmu..
Key!..Stop dulu..
Nak sambung menelaah buku ni...
Eiiiii..pas ni i jadi pakar la memasak ni ya...Cittt..berangan saja..Buueekkkk...sendiri muntah..hehhehe.
(^_~)





3 comments:

juanita said...

wow....saya pun jenis x reti nak bezakan jintan2 tuh..nak g beli la :)

ibh said...

Juanita: Kan..kan..kan..susah nak beza kan benda tu kan..Kikikiiii

ijan said...

Kite pun sama la kak sue... masa awal2 kawin dulu, mana jintan mana lawang cengkih pun tak kenal. bila kena masak baru la terhegeh hegeh carik. teringat mak dulu selalu la bila dia bukak almari keramat rempah ratus dia, selalu la dok tunjuk. ini bunga lawang..ini cengkih...bla bla bla... ehehe...tp masuk tinge kanan kuar tinge kiri...wakaka :D

Popular Posts

Sila tinggalkan jejak korang ya..Nanti senang sue nak berkunjung.

Renungan


Barangsiapa yang melihat perbuatan mungkar, hendaklah ubah dengan tangan. Kalau tidak kuasa (dengan tangan), ubahlah dengan lidah. Dan kalau tak kuasa (dengan lidah), maka ubahlah dengan hati. Dan (dengan hati ini) adalah yang selemah-lemahnya iman. "