Labels

Anniversary (1) Award (1) Birthday (1) Biskut (14) Blogger (16) Bubur (2) Buku (1) Cap jempol (1) Cerita (23) Contest (11) Cuti2 (19) Diet (28) Ephyra (2) Family (4) Gadget (4) Garden (2) Giveaway (9) GMM (1) Gosip (13) Hobi (46) Home (20) Iklan (6) Ilmu (4) Info (23) Info Diet (26) Info Kesihatan (43) Kad (26) Kampung (11) Kek (28) Kerabu (2) Keratan Akhbar (19) Kesihatan (2) Kitchen gadget (3) Kraf (4) Kuali Ajaib Are Ikan (1) Kuih (1) Lauk (3) Lawak (10) Madah (7) Majalah (1) Makan-Makan (1) Manisan (1) Masak2 (214) Masalah (3) Me (90) Mee (2) Memories (17) Menu Diet (5) Menu Mudah (3) Minuman (8) Mood (4) Motivasi (1) movie (4) Nasi (2) Novel (21) Nuffnang (6) Office (14) Pasta (1) Petua (2) Pizza (3) Potato (3) Puding (16) Puisi (9) Ramadhan (1) Raya (1) Roti (6) Salad (3) Santai (1) Sarapan (8) Senam (9) Shopping (1) Sup (1) Supplement (1) Tag (5) Tazkirah (7) Tips (7) Tutorial (1) Video (17) Wish (8) Wishlist (6)

Saturday, 28 May 2011

Jus Green Apple Salery

Panas...Panas..Panas..Cuaca ..panas betul..Layan tekak tetengahari ni.Teringat lak..air apple salery SR..Tu yang gigih puluh buat sendiri.Senang sangat nak buatnya..Tapi kalau dah kata malas tu kan.benda yang senang pun memang la tak terbuatnya.

Tapi hari ni sue tersangat la rajin..Makanya...anak tekak ni dapat layanan yang baik..erk!!..heeeee



Bahan-bahan


  • sebiji epal hijau
  • sebatang salary
  • sesudu kecil gula or madu ( sue buh sikit sbb sue suka manis buah ja)
  • secawan air sejuk
cara-cara
  • Basuh semua bahan . Potong kecil-kecil dan masukkan kedalam blander. Masukkan air sejuk.
  • Tuang dalam gelas. Tambahkan ais kiub. Siap.
Pada yang ada jus maker tu senang ja..buh ja semuanya tu..tapi sue guna blander ja...Yang tak suka kan serat-seratnya tu..korang tapis la ya..Sue minum ja serat-seratnya tu semua..Sedap ja pada sue..hehheheeaa..Heiii..bagus apa..serat-seratnya tu.... awet muda..cettt!!!!!...Ngeeee..(^____^)


Tuuu diaaaa...tang serat tua yang baguih tuuuu...i like it..ngeeeeee..:p

4 comments:

gerhana luka said...

Yes! pasni buat sendiri sumanya nak makan kek, bake cake sendiri, nak minum jus, blend sendiri dijamin sedap dan halal tak gitu?

ibh said...

Ya..semua kita buat sendiri..Jimat..murah..HALAL..TERBAIKKKK...hahahahahaha...

Mama AA's said...

byknye makanan kat blog ni....
harus p kuar cari mkn pasni... lapaq!!!

ma'chiks said...

wow minuman kesihatan ggitu, bagus sesangat kalu minum hari2, problem penyakit M, byk malas dari rajin nk membuat.

Popular Posts

Sila tinggalkan jejak korang ya..Nanti senang sue nak berkunjung.

Renungan


Barangsiapa yang melihat perbuatan mungkar, hendaklah ubah dengan tangan. Kalau tidak kuasa (dengan tangan), ubahlah dengan lidah. Dan kalau tak kuasa (dengan lidah), maka ubahlah dengan hati. Dan (dengan hati ini) adalah yang selemah-lemahnya iman. "