Labels

Anniversary (1) Award (1) Birthday (1) Biskut (14) Blogger (16) Bubur (2) Buku (1) Cap jempol (1) Cerita (23) Contest (11) Cuti2 (19) Diet (28) Ephyra (2) Family (4) Gadget (4) Garden (2) Giveaway (9) GMM (1) Gosip (13) Hobi (46) Home (20) Iklan (6) Ilmu (4) Info (23) Info Diet (26) Info Kesihatan (43) Kad (26) Kampung (11) Kek (28) Kerabu (2) Keratan Akhbar (19) Kesihatan (2) Kitchen gadget (3) Kraf (4) Kuali Ajaib Are Ikan (1) Kuih (1) Lauk (3) Lawak (10) Madah (7) Majalah (1) Makan-Makan (1) Manisan (1) Masak2 (214) Masalah (3) Me (90) Mee (2) Memories (17) Menu Diet (5) Menu Mudah (3) Minuman (8) Mood (4) Motivasi (1) movie (4) Nasi (2) Novel (21) Nuffnang (6) Office (14) Pasta (1) Petua (2) Pizza (3) Potato (3) Puding (16) Puisi (9) Ramadhan (1) Raya (1) Roti (6) Salad (3) Santai (1) Sarapan (8) Senam (9) Shopping (1) Sup (1) Supplement (1) Tag (5) Tazkirah (7) Tips (7) Tutorial (1) Video (17) Wish (8) Wishlist (6)

Sunday, 22 August 2010

PUTAT& BUDU



N3 ni buat Deetha..
Deetha ada tanya hari tu..BUDU TU APA?..ULAM PUTAT TU APA?..
Haaaa...
.
.
.
.

.
.
.
.
.
.
Nih! pokok putat..Bunga dia wangi tau..

Ni buahnya yg dah dibelah..Rasanya ada kelat2 skit..Tapi lama2 makan sedap..


.
.
.
.
.
.
.
.
Yang ni plak adalah Budu..Budu merupakan makanan traditional Kelantan dan Terengganu yang diperbuat daripada ikan bilis atau udang bari yang dijeruk sehingga hancur. More info bleh klik sini ya.
Dulu, sue pun tak suka budu..tapi skali dah try..sedap rupanya..hehehhehe


Ni..cicah budu..Senang ja nak buat..Potong cili, bawang dan perah limau nipis @ lemon.


~ Gambo Ehsan Cik Google~

3 comments:

ieda said...

ulam putat ?? akak punn x pernah dgr .. pelik tuhhh

budu ! ermm favourate cicah dgn bende punn jadi yumx3

deeTha H said...

salam Sue,
eh itu bunga putat mirip bawang merah ya.. hihihi
hmmm... budu tu ternyata berkhasiat yaa.. :)
rasanya macam terasi/belacan gitu ke?

adianiez AIDA said...

aduhai! sedap nyer cicah budu tu!!! da terlalu lama aida tak makan...

Popular Posts

Sila tinggalkan jejak korang ya..Nanti senang sue nak berkunjung.

Renungan


Barangsiapa yang melihat perbuatan mungkar, hendaklah ubah dengan tangan. Kalau tidak kuasa (dengan tangan), ubahlah dengan lidah. Dan kalau tak kuasa (dengan lidah), maka ubahlah dengan hati. Dan (dengan hati ini) adalah yang selemah-lemahnya iman. "