Labels

Anniversary (1) Award (1) Beauty (1) Birthday (1) Biskut (14) Blogger (16) Bubur (4) Buku (1) Cap jempol (1) Cerita (23) Contest (11) Cuti2 (19) Daging (1) Diet (28) Ephyra (2) Family (4) Gadget (4) Garden (2) Giveaway (9) GMM (1) Gosip (13) Hobi (46) Home (20) Iklan (6) Ilmu (4) Info (23) Info Diet (26) Info Kesihatan (43) Kad (26) Kampung (11) Kek (28) Kerabu (5) Keratan Akhbar (19) Kesihatan (2) Kitchen gadget (3) Korean Food (1) Kraf (4) Kuali Ajaib Are Ikan (1) Kuih (1) Lauk (4) Lawak (10) Madah (7) Majalah (1) Makan-Makan (1) Manisan (5) Masak2 (228) Masalah (3) Me (90) Mee (2) Memories (17) Menu Diet (10) Menu Mudah (8) Minuman (8) Mood (4) Motivasi (1) movie (4) Nasi (2) Novel (21) Nuffnang (6) Office (14) Pasta (2) Petua (2) Pizza (3) Potato (3) Puding (17) Puisi (9) Ramadhan (1) Raya (1) Roti (7) Salad (3) Santai (1) Sarapan (13) Senam (9) Shopping (1) SKII (1) Sup (1) Supplement (1) Tag (5) Tazkirah (7) Tips (7) Tutorial (1) Video (17) Wish (8) Wishlist (6)

Saturday, 18 June 2011

PUDING KELAPA NONA

ASSALAMUALAIKUM...
Lama tak update...bukan apa..bz campuq malas campuq lak dengan tak sihatnya.
Dua hari ni sue tak bapa sihat sangat....Petang ni barulah ok sikit..
Tapi tak sihat pun..kena gerak juga..kuarkan peluh..Kalau duk memerap saja...lagi la tak sihat jadinya.

Ok..tak mau cerita pasal sakit banyak-banyak..yang penting sue dah ok sekarang.
Sakit dua hari..tak bleh makan sangat..Petang ni tetiba teringin nak makan puding.
Layan tekak sekali sekala..Ok gak..

Just buat puding kelapa ja...Guna yang segera..Sue memang akan simpan stok puding NONA dan Jely Konyaku kat dapur...Kalau tetiba teringin..terus ja buat...Sebab mudah, cepat dan sedap. Tapi biasanya...sue akan ubah sikit2 puding tu....Ngeeee..

Bahan-bahan
  • 1 paket ( 85g) PUDING NONA ( sue guna perasa kelapa kali ni)
  • 2 cawan air
  • 1 cawan susu sejat ( sue tambah )
  • 2 sudu kecil gula ( sue tambah )
Cara-cara
  • Campurkan serbuk puding dengan 2 cawan air, 1 cawan susu sejat dan gula
  • Kacau dan didihkan sehingga larut.
  • Tuangkan ke dalam acuan.
  • Sejukkan di dalam peti sejuk.
  • Sedia untuk dihidang...
See..senang ja kan..Ngeeee.....Sue suka puding ni agak-agak lembut gitu..tak suka keras-keras sangat..
So..JEMPUT MINUM semua..(^___^)

No comments:

Popular Posts

Sila tinggalkan jejak korang ya..Nanti senang sue nak berkunjung.

Renungan


Barangsiapa yang melihat perbuatan mungkar, hendaklah ubah dengan tangan. Kalau tidak kuasa (dengan tangan), ubahlah dengan lidah. Dan kalau tak kuasa (dengan lidah), maka ubahlah dengan hati. Dan (dengan hati ini) adalah yang selemah-lemahnya iman. "