Labels

Anniversary (1) Award (1) Birthday (1) Biskut (14) Blogger (16) Bubur (2) Buku (1) Cap jempol (1) Cerita (23) Contest (11) Cuti2 (19) Diet (28) Ephyra (2) Family (4) Gadget (4) Garden (2) Giveaway (9) GMM (1) Gosip (13) Hobi (46) Home (20) Iklan (6) Ilmu (4) Info (23) Info Diet (26) Info Kesihatan (43) Kad (26) Kampung (11) Kek (28) Kerabu (2) Keratan Akhbar (19) Kesihatan (2) Kitchen gadget (3) Kraf (4) Kuali Ajaib Are Ikan (1) Kuih (1) Lauk (3) Lawak (10) Madah (7) Majalah (1) Makan-Makan (1) Manisan (1) Masak2 (214) Masalah (3) Me (90) Mee (2) Memories (17) Menu Diet (5) Menu Mudah (3) Minuman (8) Mood (4) Motivasi (1) movie (4) Nasi (2) Novel (21) Nuffnang (6) Office (14) Pasta (1) Petua (2) Pizza (3) Potato (3) Puding (16) Puisi (9) Ramadhan (1) Raya (1) Roti (6) Salad (3) Santai (1) Sarapan (8) Senam (9) Shopping (1) Sup (1) Supplement (1) Tag (5) Tazkirah (7) Tips (7) Tutorial (1) Video (17) Wish (8) Wishlist (6)

Wednesday, 22 June 2011

Galak lelaki pilih ibu tunggal

ASSALAMUALAIKUM..
Morning..Hee..pagi ni..awal sue update kan..Teruja plak dengan tajuk ni. Masa tengah bersiap2 nak pi kerja tadi..dengar ni kat MHI....Huaaaaa....pasti ramai la lelaki2 kat luar sana tu yang tersenyum lebar kan...Sebabbbb...Kerajaan Kelantan bersedia memberikan insentif kepada suami yang berpoligami...  mau tak tersenyum u all kan..Tapi apa2 pun..fikir-fikirkan lah..Apa matlamat perkahwinan tu sebenarnya...(^____^)

_______________________________________________________________________________

Galak lelaki pilih ibu tunggal

Oleh Ismail Muhamad
am@hmetro.com.my

KOTA BHARU: “Jika sesiapa termasuk wakil rakyat nak kahwin dengan ibu tunggal, itu satu kebaikan dan digalakkan kerana dapat membela nasib mereka,” kata Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Wanita, Keluarga dan Kesihatan Negeri, Wan Ubaidah Omar.
Malah, katanya, Kerajaan Kelantan bersedia memberikan insentif kepada suami yang berpoligami di negeri ini, tidak kira siapa pasangan dikahwini sama ada anak dara atau ibu tunggal.
Wan Ubaidah berkata demikian mengulas cadangan pemberian insentif itu yang dikemukakan Ahmad Baihaki Atiqullah (Pas-Pasir Tumboh) pada Persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) Kelantan, kelmarin.

Bagaimanapun, kata Wan Ubaidah, cadangan itu akan dibincangkan terlebih dulu di peringkat Jawatankuasa Pembangunan Wanita, Keluarga dan Kesihatan negeri yang dipengerusikannya.


“Kami sambut baik dan sedia menimbangkan cadangan (pemberian insentif bagi suami berpoligami) itu di negeri ini.

Sember

Okey!!..Nak kuar pi keja dah..Daaaa..(^__^)...Fikir-fikirkan lah ya....Heeee


3 comments:

ieda said...

ya dikkk tepuk dada tanye selera .. ini bukan selera makan kan .. leh try test ! ...
ape2 punnn akak still x suke diri ini di dua - tiga @ empat ! huhuhu

Mia-Ina said...

terkejut..mula2x dgr psl ni..ari2 cite psl kelab wanita taat ..ni kes ni pulak...aduhai, lelaki oh lelaki...masih x leh trima di duakan

Ijan said...

memang terkejut baca berita ni. daripada nak beri insentif kepada org kawin ramai (yg sepatutnya mampu kalau nak kawin lebih), baik ler bagi duit tu kat rakyat2 miskin kat kelantan tu. ni nak galakkan lelaki kawin ramai ke ape tak tau. geram betul la diorang ni tak munasabah langsung! grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Popular Posts

Sila tinggalkan jejak korang ya..Nanti senang sue nak berkunjung.

Renungan


Barangsiapa yang melihat perbuatan mungkar, hendaklah ubah dengan tangan. Kalau tidak kuasa (dengan tangan), ubahlah dengan lidah. Dan kalau tak kuasa (dengan lidah), maka ubahlah dengan hati. Dan (dengan hati ini) adalah yang selemah-lemahnya iman. "