Labels

Anniversary (1) Award (1) Birthday (1) Biskut (14) Blogger (16) Bubur (2) Buku (1) Cap jempol (1) Cerita (23) Contest (11) Cuti2 (19) Diet (28) Ephyra (2) Family (4) Gadget (4) Garden (2) Giveaway (9) GMM (1) Gosip (13) Hobi (46) Home (20) Iklan (6) Ilmu (4) Info (23) Info Diet (26) Info Kesihatan (43) Kad (26) Kampung (11) Kek (28) Kerabu (2) Keratan Akhbar (19) Kesihatan (2) Kitchen gadget (3) Kraf (4) Kuih (1) Lauk (3) Lawak (10) Madah (7) Majalah (1) Makan-Makan (1) Manisan (1) Masak2 (212) Masalah (3) Me (90) Mee (2) Memories (17) Menu Diet (5) Menu Mudah (3) Minuman (8) Mood (4) Motivasi (1) movie (4) Nasi (2) Novel (21) Nuffnang (6) Office (14) Pasta (1) Petua (2) Pizza (3) Potato (3) Puding (15) Puisi (9) Ramadhan (1) Raya (1) Roti (6) Salad (3) Santai (1) Sarapan (8) Senam (9) Shopping (1) Sup (1) Supplement (1) Tag (5) Tazkirah (7) Tips (7) Tutorial (1) Video (17) Wish (8) Wishlist (6)

Saturday, 25 June, 2011

Kerabu Telur Dadar sempoi


ASSALAMUALAIKUM..
Tadi pagi..tak menyempat-nyempat nak bagi salam kan..Heeee..macam la bz sangat..Sebenarnya tak la bz sangat pun..Tapi tu lah..sebab cuti kan..Waktu cuti ni, setiap saat adalah sangat berharga bagi sue...(^_^)...
Tadi pagi dah buat menu berat..kunun tak da la teringin nak makan apa-apa dah..Tapi ntah macam mana, tetiba teringin  nak makan kerabu.....And teringat KERABU TELUR DADAR kat WHI semalam..

Bukak esbox..keciwanyaaaa, bahan-bahan...semua banyak yang tak dak...Hadap sangat nak makan kerabu..tapi bahan-bahan tak da kan. Makanya, kena kreatif kan diri mencari idea.....tapi lain sangat ya daripada yang kat WHI tu ..Yang version WHI tu nanti-nanti buat. Ini version bahan-bahan apa yang ada dalam esbox saja. Layannnn..



Bahan-bahan
- 2 biji telur ( siap2 didadarkan nipis2)
- 1/2 biji epal hijau
- Carrot (agak2 ja lah ya banyak mana)
- 2 biji cili api (cincang)
- 1 biji cili besar
- Bawang besar ( buh sikit ja)
- Air limau nipis/ lemon
- secubit garam/ secukup rasa

Cara-cara.
- Gaulkan ja semua bahan-bahan tu.
- Siap...

Tu untuk saiz hidangan kecil...nak banyak, pandai-pandai la korang gandakan ya. Rasa dan bahan-bahan pun korang boleh tambah or tukar sendiri. Nak buh kelapa pun sedap juga...Tunggu yang version lain ya..(^_^)...emmmm...Pokok pangkalnya..air tangan masing-masing yang buat sedap or tak sedap masakan tu..heeee....yo la tu...

2 comments:

gerhana luka said...

termiss tgk tv la, kalau buat kerabu ni dah sah2 anak aku kutip telur je hee...

ibh said...

Budak2..macam tu la..tak da nya suka nak mkn sayur..ngeeee

Popular Posts

Sila tinggalkan jejak korang ya..Nanti senang sue nak berkunjung.

Renungan


Barangsiapa yang melihat perbuatan mungkar, hendaklah ubah dengan tangan. Kalau tidak kuasa (dengan tangan), ubahlah dengan lidah. Dan kalau tak kuasa (dengan lidah), maka ubahlah dengan hati. Dan (dengan hati ini) adalah yang selemah-lemahnya iman. "