Labels

Anniversary (1) Award (1) Birthday (1) Biskut (14) Blogger (16) Bubur (2) Buku (1) Cap jempol (1) Cerita (23) Contest (11) Cuti2 (19) Diet (28) Ephyra (2) Family (4) Gadget (4) Garden (2) Giveaway (9) GMM (1) Gosip (13) Hobi (46) Home (20) Iklan (6) Ilmu (4) Info (23) Info Diet (26) Info Kesihatan (43) Kad (26) Kampung (11) Kek (28) Kerabu (2) Keratan Akhbar (19) Kesihatan (2) Kitchen gadget (3) Kraf (4) Kuali Ajaib Are Ikan (1) Kuih (1) Lauk (3) Lawak (10) Madah (7) Majalah (1) Makan-Makan (1) Manisan (1) Masak2 (214) Masalah (3) Me (90) Mee (2) Memories (17) Menu Diet (5) Menu Mudah (3) Minuman (8) Mood (4) Motivasi (1) movie (4) Nasi (2) Novel (21) Nuffnang (6) Office (14) Pasta (1) Petua (2) Pizza (3) Potato (3) Puding (16) Puisi (9) Ramadhan (1) Raya (1) Roti (6) Salad (3) Santai (1) Sarapan (8) Senam (9) Shopping (1) Sup (1) Supplement (1) Tag (5) Tazkirah (7) Tips (7) Tutorial (1) Video (17) Wish (8) Wishlist (6)

Friday, 24 June 2011

Pizza again..and again....

ASSALAMUALAIKUM...
Salam jumaaat..Eh!..jumaat dah?..Heeee.....syokknya....I coti ya hari ni...(^____^)....Tu pasai bleh senyum lebor ja tu..hehehhehehehe.... Coti sebab cik hb pi kursus..Bleh cam tu plak ya?..kikikikiiiiii....Saja....

Ok..memandangkan..duduk melahu sesorang ja kan...Stakat nak layan tekak sendiri ja. Biasa sue bleh buat dekkk ja..Tapi kalau dah cik perut ni meronta-ronta..terpaksa lah juga masuk dapur buat sesuatu yg berat nak puehkan hati cik perut....Cik tekak..sebiji epal pun hokey dah..tp cik perut kata.."tak cukup ya"...kikikikiiii..sengal ja....

Nak suruh sue mengoreng-goreng. Sorry!!!...gantung kuali tuk 3 hari ni..Kita bako-bako saja ya... Tuk tu..pagi ni..sue buat pizza version sue...PIZZA SIMPLE@PEMALAS...sedap ja bunyiknya kan..hahahahhaaa.....Berat tu.sebab sarat isinya....Sue buat pakej tuk bfast, tengahari and petang ( ya la tu.....)......



Taraaaaaa......Pizza PEMALAS i........

Bahan-bahan
  • 4 keping roti gandum
  • telur 2 biji ( dipukul )
  • bake beane
  • 2 batang sosej
  • 1 keping burger ayam (bakor sikit dulu)
  • 2 keping keju
  • sikit mozarela cheese
  • sos cili
Cara-cara
  • Susun roti atas dulang
  • Potongkan sosej, burger ayam, and tabur atas roti.
  • Curahkan sikit telur rata-rata
  • Bubuh bake bean dan curahkan baki telur tadi
  • Letak kan cheese dan mozarela cheese. Bakar
  • Hampir masak.. .bubuh sos cili..dan bakar lagi hingga masak.
  • Siap.
Ok!..apa-apa pun terpulang sebenarnya..ikut selera masing-masing. Nak bubuh sayuq ka..nak bubuh seafood ka...Terpulang..ikut kreativiti masing-masing. Tapi ..ni la dia pizza version sue. Kalau kata nak menguli doh pepagi buat tu idak la rasanya....Makanya..cukup la gunakan kepingan roti ja...Janji ada rupa pizza...(^_^)


Sue just makan 1 slice ja tuk pagi ni.(bleh caya ka korang..kikikikikiiiii).......Iyaaaaa...betulll laaa....I kan DIET...Hahahahhaa Key!..Jemput bfast semua....Daaa.....

3 comments:

Mia-Ina said...

good..boleh tiru resepi nie

Ain Alida said...

wow, kreatifnya... x pernah terfikir nak buat pizza guna roti. two thumbs up!!!

ieda said...

adehhhhhhhhh mengiurkan lah dik ! :)

Popular Posts

Sila tinggalkan jejak korang ya..Nanti senang sue nak berkunjung.

Renungan


Barangsiapa yang melihat perbuatan mungkar, hendaklah ubah dengan tangan. Kalau tidak kuasa (dengan tangan), ubahlah dengan lidah. Dan kalau tak kuasa (dengan lidah), maka ubahlah dengan hati. Dan (dengan hati ini) adalah yang selemah-lemahnya iman. "