Labels

Anniversary (1) Award (1) Birthday (1) Biskut (14) Blogger (16) Bubur (2) Buku (1) Cap jempol (1) Cerita (23) Contest (11) Cuti2 (19) Diet (28) Ephyra (2) Family (4) Gadget (4) Garden (2) Giveaway (9) GMM (1) Gosip (13) Hobi (46) Home (20) Iklan (6) Ilmu (4) Info (23) Info Diet (26) Info Kesihatan (43) Kad (26) Kampung (11) Kek (28) Kerabu (2) Keratan Akhbar (19) Kesihatan (2) Kitchen gadget (3) Kraf (4) Kuali Ajaib Are Ikan (1) Kuih (1) Lauk (3) Lawak (10) Madah (7) Majalah (1) Makan-Makan (1) Manisan (1) Masak2 (214) Masalah (3) Me (90) Mee (2) Memories (17) Menu Diet (5) Menu Mudah (3) Minuman (8) Mood (4) Motivasi (1) movie (4) Nasi (2) Novel (21) Nuffnang (6) Office (14) Pasta (1) Petua (2) Pizza (3) Potato (3) Puding (16) Puisi (9) Ramadhan (1) Raya (1) Roti (6) Salad (3) Santai (1) Sarapan (8) Senam (9) Shopping (1) Sup (1) Supplement (1) Tag (5) Tazkirah (7) Tips (7) Tutorial (1) Video (17) Wish (8) Wishlist (6)

Saturday, 18 December 2010

Bihun Goreng Putih


Thank's pada yg wish sempena anniversary sue...
Okey..layan menu sarapan tadi..Simple ja...Lama dah tak masak bihun macam ni...
Kira ni favorite kami juga la ni...



Bahan- bahan
- Bihun yg dah dicelur.
- Bawang putih ( dihiris or diketuk )
- Lada putih (ditumbuk)
- Cili padi ( dicincang )*
- 1 Kiub pati ayam
- Bebola daging@ ayam@fish @ udang @ apa2 saja..*
- Carrot@ sawi@kubis*
- Telur
- Garam secukup rasa.

Cara-cara
- Tumiskan bawang putih, lada putih, kiub pati ayam.
- Masukkan bahan yg bertanda *. masukkan sedikit air. Perasakan dengan garam.
- Masukkan bihun dan pecahkan telur.
- Siap. Hidangkan dengan bawang goreng, daun sup@ bawang, cili besar.

Simple ja kan..Maaf la..sue mmg tak pandai nak tulis2 resepi ni..Maklum la masak main campak2 ja apa bahan yg ada. Bihun ni agak pedas skit sebab ada lada putih dan cili kan. Mana yg tak tahan tu..kurangkan cili or lada putih ya..


6 comments:

wida said...

simple tp mesti sedapp..

mama_iris said...

kite suke gak bihun putih tp selalu guna blackpepper sebab alergik lada putih..hheeh...kalo wat kicap cili lg terangkat...

sue said...

Wida..tu semestinya..and janji perut konyang..heee

sue said...

mama_iris..biasa sue pun akan buat kicap cili gak..rini tak buat..sbb nak cepat..kikikiki

suffer8zine said...

huhu nk juga

Terkini : 10 Kereta Termurah Di Dunia

mummy darwishes said...

sue qis rasa prnh rasa la bihun cmni....mmg mabeles...

Popular Posts

Sila tinggalkan jejak korang ya..Nanti senang sue nak berkunjung.

Renungan


Barangsiapa yang melihat perbuatan mungkar, hendaklah ubah dengan tangan. Kalau tidak kuasa (dengan tangan), ubahlah dengan lidah. Dan kalau tak kuasa (dengan lidah), maka ubahlah dengan hati. Dan (dengan hati ini) adalah yang selemah-lemahnya iman. "