Labels

Anniversary (1) Award (1) Birthday (1) Biskut (14) Blogger (16) Bubur (2) Buku (1) Cap jempol (1) Cerita (23) Contest (11) Cuti2 (19) Diet (28) Ephyra (2) Family (4) Gadget (4) Garden (2) Giveaway (9) GMM (1) Gosip (13) Hobi (46) Home (20) Iklan (6) Ilmu (4) Info (23) Info Diet (26) Info Kesihatan (43) Kad (26) Kampung (11) Kek (28) Kerabu (2) Keratan Akhbar (19) Kesihatan (2) Kitchen gadget (3) Kraf (4) Kuali Ajaib Are Ikan (1) Kuih (1) Lauk (3) Lawak (10) Madah (7) Majalah (1) Makan-Makan (1) Manisan (1) Masak2 (214) Masalah (3) Me (90) Mee (2) Memories (17) Menu Diet (5) Menu Mudah (3) Minuman (8) Mood (4) Motivasi (1) movie (4) Nasi (2) Novel (21) Nuffnang (6) Office (14) Pasta (1) Petua (2) Pizza (3) Potato (3) Puding (16) Puisi (9) Ramadhan (1) Raya (1) Roti (6) Salad (3) Santai (1) Sarapan (8) Senam (9) Shopping (1) Sup (1) Supplement (1) Tag (5) Tazkirah (7) Tips (7) Tutorial (1) Video (17) Wish (8) Wishlist (6)

Monday, 20 December 2010

Ayam peyri-peyri



Ini menu adalah untuk orang diet aka untuk tuan belog..Hehhehehe...
Kak Hana..aku ngences tengok ayam bakar ko tadi kak..Nasib godek2 kat esbox...ada lg stok ayam...Tak kempunan haku..Tapi madu tak da..tak best..
Tukar..buat ayam bakar peyri2 ja..Ni pun..resepi telah diderhakakan..Sorry ya Ci Wa..Lupa lo resepi yg dibagi ari tu..Tu ar..tunjuk teror lagi..Tak reti2 nak
salin...Heee..Ni resepi yg versi di derhakakan...


Bahan-bahan


3 ketul ayam (sedap kalau wing tau)
1/2 biji Lemon
3 biji bawang putih ( ditumbuk )
2 sudu olive oil ( masa tengah bakar..sue buh lagi sesudu)
sedikit garam
2 sudu sos tiram
Daun pasly or daun sup sebagai hiasan.


Cara-cara
- Perapkan ayam dengan bawang putih, olive oil, sos tiram dan sedikit garam juga
perahkan lemon.

- Bakar.
- Boleh juga tambahkan kentang or carrot bersama.



3 comments:

ieda said...

ya tuhannn sedap tuu dikk :))

sue said...

Mmg sedap bg kita yg sedang berdiet ni kak..

Anonymous said...

resepi diderhakakann lebih sedap dari resepi ori..wow..sometimes kita perlu derhaka kepada resepi...a.k.a improvise dengan skill tersendiri..baru la meriah...

Popular Posts

Sila tinggalkan jejak korang ya..Nanti senang sue nak berkunjung.

Renungan


Barangsiapa yang melihat perbuatan mungkar, hendaklah ubah dengan tangan. Kalau tidak kuasa (dengan tangan), ubahlah dengan lidah. Dan kalau tak kuasa (dengan lidah), maka ubahlah dengan hati. Dan (dengan hati ini) adalah yang selemah-lemahnya iman. "