Labels

Anniversary (1) Award (1) Birthday (1) Biskut (14) Blogger (16) Bubur (2) Buku (1) Cap jempol (1) Cerita (23) Contest (11) Cuti2 (19) Diet (28) Ephyra (2) Family (4) Gadget (4) Garden (2) Giveaway (9) GMM (1) Gosip (13) Hobi (46) Home (20) Iklan (6) Ilmu (4) Info (23) Info Diet (26) Info Kesihatan (43) Kad (26) Kampung (11) Kek (28) Kerabu (2) Keratan Akhbar (19) Kesihatan (2) Kitchen gadget (3) Kraf (4) Kuali Ajaib Are Ikan (1) Kuih (1) Lauk (3) Lawak (10) Madah (7) Majalah (1) Makan-Makan (1) Manisan (1) Masak2 (214) Masalah (3) Me (90) Mee (2) Memories (17) Menu Diet (5) Menu Mudah (3) Minuman (8) Mood (4) Motivasi (1) movie (4) Nasi (2) Novel (21) Nuffnang (6) Office (14) Pasta (1) Petua (2) Pizza (3) Potato (3) Puding (16) Puisi (9) Ramadhan (1) Raya (1) Roti (6) Salad (3) Santai (1) Sarapan (8) Senam (9) Shopping (1) Sup (1) Supplement (1) Tag (5) Tazkirah (7) Tips (7) Tutorial (1) Video (17) Wish (8) Wishlist (6)

Wednesday, 22 September 2010

Aku dah Mula Menderhaka


Semalam cuti..Duduk rehat kat rumah..Pala sakit ..tegang ja rasanya urat2..Sendi2 lenguh..Otot lak sakit..Kaki memang dah lenguh2 ..

Pala otak dah pikir..ni la padah kot sebab menderhaka DIET..ekekekeke...Hampir sebulan diet katakan tidak pada "No Nasi"..tetiba..3..4 hari nak raya dah start pulun makanan berat2 ( kena lak i dah beraya awal..cepat sgt bendera jepun turun) sampai la,.. la ni syawal ker 14...melantak jer kerjanya...Tak reti2 nak puasa 6 ker..qado puasa ker..

Pose..berat turun 7 kilo....alih2 semalam timbang naik lak 4 kilo ..Patut la kaki sakit balik..Tak mampu nak tampung berat la tu...Hari ni kunun insaf ler..Sampai opis tak membeli makanan..Minum air koko ja...Huh!..tak der maknanya..mulut tetap ngup ngap ngup ngap gak makan bisekut raya..Dan tadi ni baru jer menghadap sepinggan mee goreng basah yang sangat sedap..ekekekekee...

Bukak tenet asyik husya menu2 sedap2 ja...hadoi la..Pastu mula la nak melantak..hehehhe..
Baikkkk!..mulai hari ini sue bertekat untuk tidak menderhaka pada DIET sue lagi..ekekekkeke Harap2 ler....

.

2 comments:

Mia-Ina said...

mia pn lps raya pertama,sempat jap puasa raya ke-2 hingga raya ke-4..lepas tu aduhai, trasa lapar je..tambah lps maghrib..hsb diet..huhu

ibh said...

Hehehhe..moh diet balik..

Popular Posts

Sila tinggalkan jejak korang ya..Nanti senang sue nak berkunjung.

Renungan


Barangsiapa yang melihat perbuatan mungkar, hendaklah ubah dengan tangan. Kalau tidak kuasa (dengan tangan), ubahlah dengan lidah. Dan kalau tak kuasa (dengan lidah), maka ubahlah dengan hati. Dan (dengan hati ini) adalah yang selemah-lemahnya iman. "