Labels

Anniversary (1) Award (1) Beauty (1) Birthday (1) Biskut (14) Blogger (16) Bubur (4) Buku (1) Cap jempol (1) Cerita (23) Contest (11) Cuti2 (19) Daging (1) Diet (28) Ephyra (2) Family (4) Gadget (4) Garden (2) Giveaway (9) GMM (1) Gosip (13) Hobi (46) Home (20) Iklan (6) Ilmu (4) Info (23) Info Diet (26) Info Kesihatan (43) Kad (26) Kampung (11) Kek (28) Kerabu (5) Keratan Akhbar (19) Kesihatan (2) Kitchen gadget (3) Korean Food (1) Kraf (4) Kuali Ajaib Are Ikan (1) Kuih (1) Lauk (4) Lawak (10) Madah (7) Majalah (1) Makan-Makan (1) Manisan (5) Masak2 (228) Masalah (3) Me (90) Mee (2) Memories (17) Menu Diet (10) Menu Mudah (8) Minuman (8) Mood (4) Motivasi (1) movie (4) Nasi (2) Novel (21) Nuffnang (6) Office (14) Pasta (2) Petua (2) Pizza (3) Potato (3) Puding (17) Puisi (9) Ramadhan (1) Raya (1) Roti (7) Salad (3) Santai (1) Sarapan (13) Senam (9) Shopping (1) SKII (1) Sup (1) Supplement (1) Tag (5) Tazkirah (7) Tips (7) Tutorial (1) Video (17) Wish (8) Wishlist (6)

Sunday, 18 July 2010

Kentang Goreng Lemon



Kat luar tu hujan...Stok kentang ado laie..
Pemarut pun dah ado..Baru beli malam tadi kat Jusco..Murah ja..RM1 ja..
Jangan tak cayo..Tapi yg simple ja la..
So..hari ni nak try resepi Kentang Goreng Ijan..


Tapi sowie ya Ijan sayang..akak ubah namo dia Kentang Goreng Lemon ya..sebab ada lemon dalam tuh..ekekekeke..



Resepi copy
IJAN nya resepi ya..Kalau nak tengok macam mana nak buatnya bleh terus pg rumah IJAN ya...Situ siap ada gambo lagi..

Resepinya :
Sediakan 3 biji kentang & pemarut

Parut semua kentang.
Taburkan 2 sudu besar tepung gandum dan gaul rata bersama kentang.
...
Goreng dalam minyak panas sehingga garing. Toskan minyaknye. Jangan goreng terlalu banyak pada satu2 masa, takut berketul


Sediakan 1 biji lemon, pemarut, lesung, 1 sudu kecil garam dan daun rosemary (kite tak letak).
Parut kulit lemon. Tumbuk dengan satu sudu kecil garam dan daun rosemary (kite tak letak).
Bila siap, gaul bersama kentang yang digoreng tadi.




No comments:

Popular Posts

Sila tinggalkan jejak korang ya..Nanti senang sue nak berkunjung.

Renungan


Barangsiapa yang melihat perbuatan mungkar, hendaklah ubah dengan tangan. Kalau tidak kuasa (dengan tangan), ubahlah dengan lidah. Dan kalau tak kuasa (dengan lidah), maka ubahlah dengan hati. Dan (dengan hati ini) adalah yang selemah-lemahnya iman. "