Labels

Anniversary (1) Award (1) Beauty (1) Birthday (1) Biskut (14) Blogger (16) Bubur (4) Buku (1) Cap jempol (1) Cerita (23) Contest (11) Cuti2 (19) Daging (1) Diet (28) Ephyra (2) Family (4) Gadget (4) Garden (2) Giveaway (9) GMM (1) Gosip (13) Hobi (46) Home (20) Iklan (6) Ilmu (4) Info (23) Info Diet (26) Info Kesihatan (43) Kad (26) Kampung (11) Kek (28) Kerabu (5) Keratan Akhbar (19) Kesihatan (2) Kitchen gadget (3) Korean Food (1) Kraf (4) Kuali Ajaib Are Ikan (1) Kuih (1) Lauk (4) Lawak (10) Madah (7) Majalah (1) Makan-Makan (1) Manisan (5) Masak2 (228) Masalah (3) Me (90) Mee (2) Memories (17) Menu Diet (10) Menu Mudah (8) Minuman (8) Mood (4) Motivasi (1) movie (4) Nasi (2) Novel (21) Nuffnang (6) Office (14) Pasta (2) Petua (2) Pizza (3) Potato (3) Puding (17) Puisi (9) Ramadhan (1) Raya (1) Roti (7) Salad (3) Santai (1) Sarapan (13) Senam (9) Shopping (1) SKII (1) Sup (1) Supplement (1) Tag (5) Tazkirah (7) Tips (7) Tutorial (1) Video (17) Wish (8) Wishlist (6)

Sunday, 11 July 2010

Grape Smoothie


Moh layan smooties..Asalnya nak buat blueberry smoothie macam kak hana..Tapi nak buat cam no..kat rumah esey ni..tak dok blueberry..jem blueberry pun tak dok..So..nak sedapkan hati dan tekak juga..sue ubah ler jadi Grape Smoothie..Heee...Sesekali layan smoothie ok gak...

Kak Hana halal ya..sue cnp resepi akak jer..


Bahan- bahan


* 2 cawan susu segar - sue buh secawan jer..coz cawan nan ado tu..tecik ja..tak dak cawan cantik
mcm kak hananya..
*1 cawan blueberry segar - buh jem@ filing pong bleh juga ( sue buh jem anggur..)
*1/2 cawan yogurt plain - sue buh yogurt anggur jg
*1/4 gula - sue buh sesudu kecil ja
*1 sk esen vanila - sue tak letak jg
* Ais


Cara- cara

* Blend semua bahan hingga smooth
* Hidangkan
p/s- gambo smoothie ntah jadi gambo apa ntah...Walau digambo tgk mcm ntah apa2..Tapi siyes..memang sedap..grapenya bersepah duk bawah..hehehheee


No comments:

Popular Posts

Sila tinggalkan jejak korang ya..Nanti senang sue nak berkunjung.

Renungan


Barangsiapa yang melihat perbuatan mungkar, hendaklah ubah dengan tangan. Kalau tidak kuasa (dengan tangan), ubahlah dengan lidah. Dan kalau tak kuasa (dengan lidah), maka ubahlah dengan hati. Dan (dengan hati ini) adalah yang selemah-lemahnya iman. "