Labels

Anniversary (1) Award (1) Birthday (1) Biskut (14) Blogger (16) Bubur (2) Buku (1) Cap jempol (1) Cerita (23) Contest (11) Cuti2 (19) Diet (28) Ephyra (2) Family (4) Gadget (4) Garden (2) Giveaway (9) GMM (1) Gosip (13) Hobi (46) Home (20) Iklan (6) Ilmu (4) Info (23) Info Diet (26) Info Kesihatan (43) Kad (26) Kampung (11) Kek (28) Kerabu (2) Keratan Akhbar (19) Kesihatan (2) Kitchen gadget (3) Kraf (4) Kuih (1) Lauk (3) Lawak (10) Madah (7) Majalah (1) Makan-Makan (1) Manisan (1) Masak2 (212) Masalah (3) Me (90) Mee (2) Memories (17) Menu Diet (5) Menu Mudah (3) Minuman (8) Mood (4) Motivasi (1) movie (4) Nasi (2) Novel (21) Nuffnang (6) Office (14) Pasta (1) Petua (2) Pizza (3) Potato (3) Puding (15) Puisi (9) Ramadhan (1) Raya (1) Roti (6) Salad (3) Santai (1) Sarapan (8) Senam (9) Shopping (1) Sup (1) Supplement (1) Tag (5) Tazkirah (7) Tips (7) Tutorial (1) Video (17) Wish (8) Wishlist (6)

Friday, 14 May, 2010

Balik Kampung dan MIL

Salam jumaat

Malam ni sue akan bertolak pulang ke kampung cik hb di perlis..Balik sebab ada tujuan..Selasa lepas dalam pukul 1.15 pagi..sue terima panggilan daripada kakak ipar sue..dia cakap MIL nak datang duduk dengan sue..sebab dia dah tak boleh tahan lagi sakit...Untuk makluman, MIL sue ni dulu pernah duduk 2 bulan dengan kami disini sebab dia sakit kencing manis dan buat rawatan di sini...Kandungan gula dalam darah dia tinggi hingga menyebabkan 2 jari kakinya terpaksa dipotong kerana telah "gangreen"...Huuu...


Dekat 2 bulan duduk disini....and than..dia yg minta kami hantar pulang sebab dah tak tahan denga rutin harian disini..maklum la..kalau disini semua benda sue dan hb akan pantau..and dia kena ambil insulin ( sehari 3 kali kena cucuk..sue la jadi misinya..tukang cocok).

Sudahnya bila dia balik ke kampung..memang suka hati la..sebab dah tak ada siapa yang nak pantau dia...Insulin pun dah tak mo ambik...Tukar pada pil saja..makan langsung tak jaga...Sudahnya, sue diberitahu sekarang ni sakitnya menjadi lagi..sampai tak boleh berjalan katanya ( sue belum lihat lagi bagaimana keadaanya)
Now..dia sendiri yg menyerah diri minta kami bawa dia kemari ( tu tandanya dia dah tak tahan la tu or dalam kepala otak sue ni dah pikir..tentu paras gula dia memang dah tak terkawal la tu).

Sampai sini..off coz la, tentu dia kena duduk wad lagi...

Yang jadi masalahnya...MIL sue ni kira byk kerenah juga lah..Cik hb pun minta sue banyak bersabar dengan kerenah dia nanti....Sue amat2 berharap dan berdoa..mudah2an sue boleh sabar dan sentiasa ikhlas menjaga dia semasa dia berada di sini. Sue juga setuju kerana sue mahu hb sue berbakti dan menunaikan tanggungjawabnya kepada ibunya selama dia hidup lagi..Lagi pun..bagus juga lah sebab adik ipar sue yg bungsu ( yg sue jaga sekarang ni) boleh berada dekat dengan ibunya juga...

Sue tahu..memang lepas ni rutin hidup sue akan berubah...Kerja2 opis memang akan terganggu skit..Tapi sue akan cuba buat sebaiknya..semuanya demi hb dan MIL..

Kawan2..doakan sue ya..Semoga sue banyak bersabar dan berjaya mengurus keadaan ni dengan baik...


2 comments:

kak ina kl said...

salam sue..ya allah kesiannya mil kamu tu..teruk ek..org tua ni payahlah..nasib mak dan abah akak ni dgr ckp anak-anak..abah pun kena cucuk insulin tapi sekali ajer sehari..mak control..
tak per dapat pahala nanti kan..

Mia-Ina said...

xpe kak sue..banyak bersabar..mia pun x tentu lg akan jd mcm kes akak ke tak lps kawin ni..pepun, mia doakan akak dipermudahkan allah menjalankan tggjwb ni...

Popular Posts

Sila tinggalkan jejak korang ya..Nanti senang sue nak berkunjung.

Renungan


Barangsiapa yang melihat perbuatan mungkar, hendaklah ubah dengan tangan. Kalau tidak kuasa (dengan tangan), ubahlah dengan lidah. Dan kalau tak kuasa (dengan lidah), maka ubahlah dengan hati. Dan (dengan hati ini) adalah yang selemah-lemahnya iman. "