Labels

Anniversary (1) Award (1) Birthday (1) Biskut (14) Blogger (16) Bubur (2) Buku (1) Cap jempol (1) Cerita (23) Contest (11) Cuti2 (19) Diet (28) Ephyra (2) Family (4) Gadget (4) Garden (2) Giveaway (9) GMM (1) Gosip (13) Hobi (46) Home (20) Iklan (6) Ilmu (4) Info (23) Info Diet (26) Info Kesihatan (43) Kad (26) Kampung (11) Kek (28) Kerabu (2) Keratan Akhbar (19) Kesihatan (2) Kitchen gadget (3) Kraf (4) Kuali Ajaib Are Ikan (1) Kuih (1) Lauk (3) Lawak (10) Madah (7) Majalah (1) Makan-Makan (1) Manisan (1) Masak2 (214) Masalah (3) Me (90) Mee (2) Memories (17) Menu Diet (5) Menu Mudah (3) Minuman (8) Mood (4) Motivasi (1) movie (4) Nasi (2) Novel (21) Nuffnang (6) Office (14) Pasta (1) Petua (2) Pizza (3) Potato (3) Puding (16) Puisi (9) Ramadhan (1) Raya (1) Roti (6) Salad (3) Santai (1) Sarapan (8) Senam (9) Shopping (1) Sup (1) Supplement (1) Tag (5) Tazkirah (7) Tips (7) Tutorial (1) Video (17) Wish (8) Wishlist (6)

Sunday, 11 April 2010

Today

Salam semua...

Hari ni penat sangat...Sue baru sampai rumah kul 3. lebih tadi..dari kampung halaman sue yang terchenta..Mana laiee..Sg. Besar la...Balik kampung sekejap ja..sebab nak gotong royong mengemas rumah ja ( adoii la...mak abah tambah rumah laie...makin besar...makin banyak ler tempat untuk anak cucu dia buat sampah..wakakakakakaaa).. Biasa la tu..kalau nak ada kenduri kawen ja..mesti ada ja part2 kat rumah tu yang akan bertambah...)

( Nih..gambo sebelum..sian mak..tak sempat nak mengemaskini bunga2 dia tu..datang rakyat jelata iaitu cucu2 dia..pokok bunga tu la yang dikojerkannyer...Semalam..kat depan tu..semua dah settle...bunga2 semua dah dialih ke tempat lain..)
( siap ada masuk gambo mak sue yang terchenta sekali..love u mom...muaahhhh)


Gerak dari kampung tadi dalam kul 10 lebey...hari ni balik ikut jalan yang lalu dekat Cahaya SPK.( ni lah dia sue..susah nak ingat nama jln, walaupun dah besa lalu situ..wakakakaa..).Ingat nak masuk melawat kawasan di Cahaya SPK tu ( mana tau terjumpa kak eynda..wahahaa...berangan seh)...tapi hubby tak mo singgah, sebab kami nak berkejar pg kenduri kahwin di Dewan D'Perdana ( ia ker nih...) kat kelana jaya...Lama juga lepak kat tempat kenduri tu. Kenyang perut, gerak balik..sampai rumah kul 3 lebih...

Ok done!..ni jer cita sepanjang hari ni..sekarang ni duduk golek2..rilek2..wahahahahaa




3 comments:

CT Delima said...

k.ct sangat rindu akan suasana rumah kampong ni sue. lagi2 kalau rumah tu berdekatan dengan sawah padi...lagi lah suka :)

ibh said...

Tepi rumah sue mmg ada sawah padi kak..kebun kelapa sawit pun ada..Memang syok bila lama tak balik kak...

eynda said...

Hari ahad akak tak pegi cahaya spk...tapi nanti dah pindah kalau lalu tu singgah le :-)

Popular Posts

Sila tinggalkan jejak korang ya..Nanti senang sue nak berkunjung.

Renungan


Barangsiapa yang melihat perbuatan mungkar, hendaklah ubah dengan tangan. Kalau tidak kuasa (dengan tangan), ubahlah dengan lidah. Dan kalau tak kuasa (dengan lidah), maka ubahlah dengan hati. Dan (dengan hati ini) adalah yang selemah-lemahnya iman. "