Labels

Anniversary (1) Award (1) Birthday (1) Biskut (14) Blogger (16) Bubur (2) Buku (1) Cap jempol (1) Cerita (23) Contest (11) Cuti2 (19) Diet (28) Ephyra (2) Family (4) Gadget (4) Garden (2) Giveaway (9) GMM (1) Gosip (13) Hobi (46) Home (20) Iklan (6) Ilmu (4) Info (23) Info Diet (26) Info Kesihatan (43) Kad (26) Kampung (11) Kek (28) Kerabu (2) Keratan Akhbar (19) Kesihatan (2) Kitchen gadget (3) Kraf (4) Kuih (1) Lauk (3) Lawak (10) Madah (7) Majalah (1) Makan-Makan (1) Manisan (1) Masak2 (212) Masalah (3) Me (90) Mee (2) Memories (17) Menu Diet (5) Menu Mudah (3) Minuman (8) Mood (4) Motivasi (1) movie (4) Nasi (2) Novel (21) Nuffnang (6) Office (14) Pasta (1) Petua (2) Pizza (3) Potato (3) Puding (15) Puisi (9) Ramadhan (1) Raya (1) Roti (6) Salad (3) Santai (1) Sarapan (8) Senam (9) Shopping (1) Sup (1) Supplement (1) Tag (5) Tazkirah (7) Tips (7) Tutorial (1) Video (17) Wish (8) Wishlist (6)

Sunday, 11 April, 2010

Dari dapur kampungku


Just nak share..projek hari sabtu juga...


Bahan2nya
4 biji pisang
1 cawan minyak
1 cawan gula ( *sue kurangkan skit)
1 sudu soda bikarbonat
1 1/2 cawan tepung gandum ( *banyak tepung bergantung pada besar mana pisang tu)
2 biji telur
secbit garam (* agak2 juga la)

Cara2 membuatnya..
Senang yo..bland jer semua bahan tu dalam blander..Pastu buh dalam loyang..Bakar..Dah siap..


Tapi..frust la..macam mana nak jadi cantik macam yang beli tu ya...

3 comments:

eynda said...

Bakar suhu brape ni & brape jam? Macam senang...boleh tiru :-D

ibh said...

Ntah la kak..sue tak tgk pun bp jam..agak2 cucuk ja tgh kek tu ngan pisau..kuar elok ja..masak ler tu...heeee..

ibh said...

memang senang pun..masuk ja semua dlm blander..pastu tuang ja dlm acuan..senang kan..

Popular Posts

Sila tinggalkan jejak korang ya..Nanti senang sue nak berkunjung.

Renungan


Barangsiapa yang melihat perbuatan mungkar, hendaklah ubah dengan tangan. Kalau tidak kuasa (dengan tangan), ubahlah dengan lidah. Dan kalau tak kuasa (dengan lidah), maka ubahlah dengan hati. Dan (dengan hati ini) adalah yang selemah-lemahnya iman. "