Labels

Anniversary (1) Award (1) Birthday (1) Biskut (14) Blogger (16) Bubur (2) Buku (1) Cap jempol (1) Cerita (23) Contest (11) Cuti2 (19) Diet (28) Ephyra (2) Family (4) Gadget (4) Garden (2) Giveaway (9) GMM (1) Gosip (13) Hobi (46) Home (20) Iklan (6) Ilmu (4) Info (23) Info Diet (26) Info Kesihatan (43) Kad (26) Kampung (11) Kek (28) Kerabu (2) Keratan Akhbar (19) Kesihatan (2) Kitchen gadget (3) Kraf (4) Kuali Ajaib Are Ikan (1) Kuih (1) Lauk (3) Lawak (10) Madah (7) Majalah (1) Makan-Makan (1) Manisan (1) Masak2 (214) Masalah (3) Me (90) Mee (2) Memories (17) Menu Diet (5) Menu Mudah (3) Minuman (8) Mood (4) Motivasi (1) movie (4) Nasi (2) Novel (21) Nuffnang (6) Office (14) Pasta (1) Petua (2) Pizza (3) Potato (3) Puding (16) Puisi (9) Ramadhan (1) Raya (1) Roti (6) Salad (3) Santai (1) Sarapan (8) Senam (9) Shopping (1) Sup (1) Supplement (1) Tag (5) Tazkirah (7) Tips (7) Tutorial (1) Video (17) Wish (8) Wishlist (6)

Tuesday, 22 June 2010

Cerita 1 malam

Nih jadik malam tadi...
Sue seperti biasa..kul 10 dah naik tido..Tinggal cik hb sorang2 tgk tv...
Terjaga kul 12.15..sebab ada sesuatu yg mengganggu tidur sue...Tengok sebelah cik hb tak der( Ni..sah2 memang dia dah terlena kat bawah la ni...)..Nak tau apa yg buat tidur sue sgt2 la terganggu?...
Huuuu..seram tengkuk rasanya...
Malam tadi..bunyi anjing sgt kuat dan tak berhenti2 menyalak...kalau kejap2 tu..biasa la..sebab mmg dekat2 situ ada jiran yg bela anjing and memang ada beberapa ekor anjing luar yg berkeliaran..
Ni tak!..salakannya sgt2 la menyeramkan..
Sue turun bawah..Huh!. memang sah2..cik hb dah tertido ( boleh plak..dia membuta dengan keadaan bising tu)..Dah la pintu tak tutup...sangat seram...
Kejut cik hb..sambung tido kat bilik plak..
Tapi siyes cakap..sgt2 tak bleh tido..salakan anjing tak berhenti..kul 1 lebih sue bangun ( kes dah tak tahan la ni..beranikan diri juga)....jenguk tingkap..kot2 ada pencurik ka..tapi ok..tak da paper ( sib baik tak da yg ternampak apa2 yg menyeramkan..hihihi)...Try sambung tido balik.
Hahahah..ingatkan cik hb tak der la terganggu...kul 2 lebih mcm tu dia tersedar..Sue cakap, sue seram...and cakap ngan dia yg anjing tu dah bunyik dari kul 12 sampai skrang tak berhenti( sue menyempit..usah cakap la..memang tido menyempit sungguh sue..sambil mata dok hadap arah tingkap..)..Pastu dia..dia plak bangun..jenguk tingkap...siap dia bunyik syuh!..syuh! lagik kat anjing tu..wakakakka...lawak gak...pastu sambung balik tido...apa daa...Yang pasti, dalam kul 3.45 pagi macam tu la..baru la anjing2 tu senyap balik...
Huuu..penuh tanda tanya..
apakah sebab dia menyalak?
Kenapa salakkannya ke arah rumah sue?
Huuuu...orang kata..kalau anjing salak mcm tu, dia nampak HANTU...Betul ka tu..waaaaa..SERAMMM
Soo...still dalam tanda tanya..?????????????
Sudahnya..1 hari ni sampai opis..sue sgt mengantuk..

2 comments:

Mia-Ina said...

mia pn pernah dgr psl org kata tue..entah betul entah tidak...sblm tidur, mia baca ayat kursi je..mudah2an syaitan x kacau

ibh said...

Tu lah..cakap org tua2 la..Akak pun mulut kumat kamit gak baca ayat kursi..Tapi seremm juga..heee

Popular Posts

Sila tinggalkan jejak korang ya..Nanti senang sue nak berkunjung.

Renungan


Barangsiapa yang melihat perbuatan mungkar, hendaklah ubah dengan tangan. Kalau tidak kuasa (dengan tangan), ubahlah dengan lidah. Dan kalau tak kuasa (dengan lidah), maka ubahlah dengan hati. Dan (dengan hati ini) adalah yang selemah-lemahnya iman. "