Labels

Anniversary (1) Award (1) Birthday (1) Biskut (14) Blogger (16) Bubur (2) Buku (1) Cap jempol (1) Cerita (23) Contest (11) Cuti2 (19) Diet (28) Ephyra (2) Family (4) Gadget (4) Garden (2) Giveaway (9) GMM (1) Gosip (13) Hobi (46) Home (20) Iklan (6) Ilmu (4) Info (23) Info Diet (26) Info Kesihatan (43) Kad (26) Kampung (11) Kek (28) Kerabu (2) Keratan Akhbar (19) Kesihatan (2) Kitchen gadget (3) Kraf (4) Kuali Ajaib Are Ikan (1) Kuih (1) Lauk (3) Lawak (10) Madah (7) Majalah (1) Makan-Makan (1) Manisan (1) Masak2 (214) Masalah (3) Me (90) Mee (2) Memories (17) Menu Diet (5) Menu Mudah (3) Minuman (8) Mood (4) Motivasi (1) movie (4) Nasi (2) Novel (21) Nuffnang (6) Office (14) Pasta (1) Petua (2) Pizza (3) Potato (3) Puding (16) Puisi (9) Ramadhan (1) Raya (1) Roti (6) Salad (3) Santai (1) Sarapan (8) Senam (9) Shopping (1) Sup (1) Supplement (1) Tag (5) Tazkirah (7) Tips (7) Tutorial (1) Video (17) Wish (8) Wishlist (6)

Sunday, 7 February 2010

Janji Kasih

Salam


Kerja rumah dah siap semua..Hb pun dah keluar pergi kerja....adik dah pergi keluar juga...
Tinggal la sue sorang2 lagi kat rumah...
Boring tak tahu nak buat apa ( hadoi la..macam mana nak jadi surirumah sepenuh masa nih..)

Masa masuk bilik bacaan tadi..belek2 buku apa lagi yang rasa2 nak diulang baca...
Akhirnya, jumpa buku nih...yang memang sue belum habis baca pun sebenarnya..
So..hari nih, tekat nak habiskan baca buku nih sampai habis....(memerap la napak gayanya...)










Sinopsis

Bahagia bagaikan sebutir berlian yg jatuh ke laut. Dan laut itu penuh dengan tipu muslihat..ke dasar mana hendak digapai? Ia sama juga dengan tragedi Saliwati ditangkap khalwat dibilik profesornya......Perkahwinan yg berkecai ditengah perjalanan usia kehari tua antara emak dan bapanya menimbulkan tragedi. Emaknya bernikah dgn lelaki yg jauh lebih muda usianya. Lalu Saliwati terperangkap insiden dicabul bapa tirinya yg bagai singa Afrika mahu menerkam mangsanya.Zahim kekasih lamanya yg baik budi & prihatin, berdepan dgn dilema apabila isterinya menyuruh berpologami. Pekerti santun Saliwati telah menjadi galang ganti antara rimbun kasih mereka suami isteri. Dimatanya ada cinta, dihatinya ada setia. Namun Huzairi yg kematian bapa angkara Tsunami terlebih dahulu telah mengumpan cinta Saliwati.Bagaimanapun wasiat seorang isteri akhirnya telah menghadiahkan bahagia untuk Zahim dan Saliwati. Apakah Huzairi turut menikmati kemuncak janji itu? Jika hak untuk bahagia menjadi milik semua, kasih yg ada biarlah menjadi janji setia bersama.....


3 comments:

Mia-Ina said...

best best,.mia suke gak cite ni

ibh said...

Story mia pun boleh nibukukan jg tau..

Anonymous said...

uuu..i pun suka juga menbacanya

Popular Posts

Sila tinggalkan jejak korang ya..Nanti senang sue nak berkunjung.

Renungan


Barangsiapa yang melihat perbuatan mungkar, hendaklah ubah dengan tangan. Kalau tidak kuasa (dengan tangan), ubahlah dengan lidah. Dan kalau tak kuasa (dengan lidah), maka ubahlah dengan hati. Dan (dengan hati ini) adalah yang selemah-lemahnya iman. "