Labels

Anniversary (1) Award (1) Birthday (1) Biskut (14) Blogger (16) Bubur (2) Buku (1) Cap jempol (1) Cerita (23) Contest (11) Cuti2 (19) Diet (28) Ephyra (2) Family (4) Gadget (4) Garden (2) Giveaway (9) GMM (1) Gosip (13) Hobi (46) Home (20) Iklan (6) Ilmu (4) Info (23) Info Diet (26) Info Kesihatan (43) Kad (26) Kampung (11) Kek (28) Kerabu (2) Keratan Akhbar (19) Kesihatan (2) Kitchen gadget (3) Kraf (4) Kuali Ajaib Are Ikan (1) Kuih (1) Lauk (3) Lawak (10) Madah (7) Majalah (1) Makan-Makan (1) Manisan (1) Masak2 (214) Masalah (3) Me (90) Mee (2) Memories (17) Menu Diet (5) Menu Mudah (3) Minuman (8) Mood (4) Motivasi (1) movie (4) Nasi (2) Novel (21) Nuffnang (6) Office (14) Pasta (1) Petua (2) Pizza (3) Potato (3) Puding (16) Puisi (9) Ramadhan (1) Raya (1) Roti (6) Salad (3) Santai (1) Sarapan (8) Senam (9) Shopping (1) Sup (1) Supplement (1) Tag (5) Tazkirah (7) Tips (7) Tutorial (1) Video (17) Wish (8) Wishlist (6)

Saturday, 22 September 2012

SANDWISH GORENG


Assalamualikum. Morning semua ;D

Pagi ni celik- celik ja mata pagi tadi, segar sangat. Rupanya hujan pagi ni. Plan nak menyambung tido lagi, tapi mata dah segar bulat. Kemas- kemas apa patut, masuk dapo.

Pagi ni just prepare sandwish simple. Guna apa yang ada saja. Nak bg ummp...sue buat ala- ala aiskrim goreng gituuu. Alhamdulilah, laju juga hb makan. Hahahaaa.   Berjaya taktik sue kiranya.

Dalamnya sue ada letak slice cheese. Hb x suka makan cheese. Tapi kali ni dia tak bunyi pun. . X terasa la tu.   Heee

Okeh! Share resepi simple dari sue. Blasah ja lah. . :D

Bahan - bahan.
10 keping roti gadinear - hasilkan 5 keping sandwish
Mayonis
Sos cili
Slice cheese
Tomato - potong nipis
2 biji telur
Secubit garam

Cara- cara.
Sapukan mayonis atas roti. Letak kan tomato, slice cheese dan letakkan sikit sos cili. Tutupkan dengan sekeping lagi roti. Tekap dengan acuan.
Bekas lain, pecahkan  2 biji telur. Letakkan secubit garam. Kocak.
Celup roti sandwish tadi dalam telur dan goreng keperangan.
Siap! :D
Published with Blogger-droid v2.0.8

7 comments:

tun_telani said...

salam kak.. mcm sedapp je nmpk nyer..

Mas said...

memang sedap roti digoreng gini...
mas pun suka..

sury_masury said...

Selalu buat xde inti....belasah ngn tlor je...jd roti tlor cicah ngn sos cili....klu rajin buat cam karipap...:-)

ijayuji said...

Salam kak sueeeeee!!!! monday blueessss kikiki..... budak2 suke kalau roti goreng gini tp kita ni malas betul nak main2 dgn minyak byk2 :D kedekut minyak hihihi..

nOOrsha said...

Salam kak sue...weyh mmg sedap la sadwich goreng ni nak2 mkn suam2 gituu..sukaaa sgt..hehehe

CT Delima said...

As'salam Sue

menu sedap, kalau buat macam ni kena tukar inti daging atau ayam lagi umphhh! ni Sue hihi

oh en hubby tak suka cheese ya, lain kali buh banyak2 ya hahaha

zila norazila said...

salam sue,
he hee samalah dgn akk klu ari cuti mata awal benor dh segar..tp klu time keja waallaaa..susah benor nk bagkit..menu myelerakan..akk pun suka nie.:)

Popular Posts

Sila tinggalkan jejak korang ya..Nanti senang sue nak berkunjung.

Renungan


Barangsiapa yang melihat perbuatan mungkar, hendaklah ubah dengan tangan. Kalau tidak kuasa (dengan tangan), ubahlah dengan lidah. Dan kalau tak kuasa (dengan lidah), maka ubahlah dengan hati. Dan (dengan hati ini) adalah yang selemah-lemahnya iman. "