Labels

Anniversary (1) Award (1) Birthday (1) Biskut (14) Blogger (16) Bubur (2) Buku (1) Cap jempol (1) Cerita (23) Contest (11) Cuti2 (19) Diet (28) Ephyra (2) Family (4) Gadget (4) Garden (2) Giveaway (9) GMM (1) Gosip (13) Hobi (46) Home (20) Iklan (6) Ilmu (4) Info (23) Info Diet (26) Info Kesihatan (43) Kad (26) Kampung (11) Kek (28) Kerabu (2) Keratan Akhbar (19) Kesihatan (2) Kitchen gadget (3) Kraf (4) Kuali Ajaib Are Ikan (1) Kuih (1) Lauk (3) Lawak (10) Madah (7) Majalah (1) Makan-Makan (1) Manisan (1) Masak2 (214) Masalah (3) Me (90) Mee (2) Memories (17) Menu Diet (5) Menu Mudah (3) Minuman (8) Mood (4) Motivasi (1) movie (4) Nasi (2) Novel (21) Nuffnang (6) Office (14) Pasta (1) Petua (2) Pizza (3) Potato (3) Puding (16) Puisi (9) Ramadhan (1) Raya (1) Roti (6) Salad (3) Santai (1) Sarapan (8) Senam (9) Shopping (1) Sup (1) Supplement (1) Tag (5) Tazkirah (7) Tips (7) Tutorial (1) Video (17) Wish (8) Wishlist (6)

Friday, 21 September 2012

Dry Seaweed @ Kologen

ASSALAMUALAIKUM.
Mula- mula, korang baca ni dulu ya...Tau kan..Mesti teruja bila sebut KOLOGEN kan... Nanti- nanti cerita panjang sikit. Saja..mula nak berjinak-jinak bantu kawan jual ni. Akceli bukan jual pun. Tapi kalau ada yang nak boleh ja rojer sue. (^_^)




Kebaikan seaweed gred AAA

Khasiat kolagen kulit akan semakin LICIN, CERAH, TEGANG & MUDA..
Membantu merawat GASTRIK.
Bertindak sebagai ANTIKULAT dan ANTI BAKTERIA
Membantu MENURUNKAN tekanan darah tinggi/hypertension.
Memberi tenaga dan MENGUATKAN sistem tubuh/imun.
Membantu MENSTABILKAN kandungan gula dalam darah.
Membantu merawat penyakit GOUT.
Memberi tenaga dan menguatkan sistem tubuh.
Menguatkan tulang dan sendi.
Meningkatkan SEL RAWAN dan otot.
Mencegah KANSER
Merawat ANEMIA.
Menurunkan KOLESTROL dalam tubuh.
Menyerap lebihan garam dalam tubuh (lumpuh/STROKE).
Melicin dan menegangkan kulit serta payu dara (ANTI PENUAAN)
Memulihara sel-sel kulit mati (JERAWAT).
Menpercepatkan penyembuhan luka.
Menstabilkan kandungan gula dalam darah (KENCING MANIS).
Membersihkan tubuh dari reaksi radikal bebas.
Menberi Kekenyangan (diet).
Melancarkan sistem metabolisme.
MERAWAT usus kecil (sembelit)


18 comments:

Irfa said...

jual mentah cam ni ker?

ibh_sue said...

Irfah..Idak ler mentah macam tu..Kalau mentah macam tu..Ngeri ja tengok. Dah di keringkan..Eh!..tp kira mentah la kan..Sebab kena masak sendiri..Heee

JaSSNaNi said...

nak makan camne ni? boleh goreng2 ke?

ibh_sue said...

JaSSNaNi : Yg ni rendam dan rebus. Goreng tu x pasti pulak. Tp png dgr rumpai lauk bwt kerabu kan. Baru nak berjinak2 ni sambil tlg kwn. :)

ijayuji said...

Salam kak, ngeriiiii betul tgk rupa dia mcm tu hihihi.... byk kelebihan dia tuuuu :D itu rupa dah kering ke? mcm kaki sotong ehehe..

ieda said...

uishh akk x pernah dgr punn nie
hurmm macam mana erkk ..

Bicara Kak Noor said...

memang bagus bangat seaweed ni kan tapi kalau akak yg jauh ni cemana ya nak jugak muda belia kalau makan benda ni hahah

muslimkidsshop said...

jemput lawat blog http://muslimkidsshop.blogspot.com/

HomeKreation said...

Aslmkm Sue. Buat salad cam Along buat ubur2 baru2 ni tentu sedap ni Sue. Kat Miri tak pernah jumpa pun bend ni. Mahal ke?

ibh_sue said...

Wkslm ika.
Kan! Ngeri ja tgk klu mcm tu. Dah kering lain rupa dia ika. Ha ah! Akk tgk byk kelebihannya. :D

wan said...

as salam kak nk tnya berapa harga nya

Aiza Haris said...

dh tryyy...huhu... rasa cam agar2... nak sedap buh madu/gula batu...

ibh_sue said...

Kak ieda, ni mcm rumpai laut. Tp dah dikeringkan

ibh_sue said...

Kak Noor. . Org2 blh sn mmg dah biasa dgn seaweed ni. Akk klu nak muda belia jg, boleh ja sue uruskan. Nak! Carik ja sue ya

ibh_sue said...

Muslimkidshop. . Thanks. . Insyaallah nnti sue singgah ya :D

ibh_sue said...

Along! Sedap ka? Patut la org sn kulit cantik2 kan. Ubur2 pun buat salad. Yg ni kwn sue kata dr semporna. Yg ni 100g RN 45. Klu kat sn lg murah kot

ibh_sue said...

Wkslm Wan. Yg ni kwn akk jual 100g RM 45 termasuk pos. Yg dah siap masak RM50.

ibh_sue said...

Aiza! Letak madu/ gula batu lg sedap ya sue x pnh minum lg. Buat masker ja

Popular Posts

Sila tinggalkan jejak korang ya..Nanti senang sue nak berkunjung.

Renungan


Barangsiapa yang melihat perbuatan mungkar, hendaklah ubah dengan tangan. Kalau tidak kuasa (dengan tangan), ubahlah dengan lidah. Dan kalau tak kuasa (dengan lidah), maka ubahlah dengan hati. Dan (dengan hati ini) adalah yang selemah-lemahnya iman. "