Labels

Anniversary (1) Award (1) Birthday (1) Biskut (14) Blogger (16) Bubur (2) Buku (1) Cap jempol (1) Cerita (23) Contest (11) Cuti2 (19) Diet (28) Ephyra (2) Family (4) Gadget (4) Garden (2) Giveaway (9) GMM (1) Gosip (13) Hobi (46) Home (20) Iklan (6) Ilmu (4) Info (23) Info Diet (26) Info Kesihatan (43) Kad (26) Kampung (11) Kek (28) Kerabu (2) Keratan Akhbar (19) Kesihatan (2) Kitchen gadget (3) Kraf (4) Kuali Ajaib Are Ikan (1) Kuih (1) Lauk (3) Lawak (10) Madah (7) Majalah (1) Makan-Makan (1) Manisan (1) Masak2 (214) Masalah (3) Me (90) Mee (2) Memories (17) Menu Diet (5) Menu Mudah (3) Minuman (8) Mood (4) Motivasi (1) movie (4) Nasi (2) Novel (21) Nuffnang (6) Office (14) Pasta (1) Petua (2) Pizza (3) Potato (3) Puding (16) Puisi (9) Ramadhan (1) Raya (1) Roti (6) Salad (3) Santai (1) Sarapan (8) Senam (9) Shopping (1) Sup (1) Supplement (1) Tag (5) Tazkirah (7) Tips (7) Tutorial (1) Video (17) Wish (8) Wishlist (6)

Thursday, 2 August 2012

Nafsu ja tu



Tengok kartun ni.
Penuh makanan, sampaikan x tau nak yang mana satu.
Suami duduk hujung nun, istri duduk hujung satu lagi.
Kan x harmoni tu,
Bagus sangat kartun ni.
Tepat sangat message yang nak disampaikan.
Bulan ramadhan, makanan memang mudah sangat nak dapat.
Tapi berpada- pada lah ya. Jangan sampai jadi macam tu.
Sebaiknya, bersederhanalah.
Yang penting, jangan membazir.
Bagi sue, pelukis ni berjaya menyampaikan message melalui kartunnya ni. .  (^_^)


Published with Blogger-droid v2.0.6

3 comments:

Norhaizan said...

Betul..betul..betu (suara ipin)

sudipVSsenduk said...

tersenyum tengok kartun tu..

Alhamdulillah, setakat ni semua yg dibeli & dimasak dapat dihabiskan dgn jayanya tanpa ada pembaziran..

Alin Marlini said...

Alhamdulillah..puasa kali ni kami lebih berjimat (sayalah..hehehe)

Popular Posts

Sila tinggalkan jejak korang ya..Nanti senang sue nak berkunjung.

Renungan


Barangsiapa yang melihat perbuatan mungkar, hendaklah ubah dengan tangan. Kalau tidak kuasa (dengan tangan), ubahlah dengan lidah. Dan kalau tak kuasa (dengan lidah), maka ubahlah dengan hati. Dan (dengan hati ini) adalah yang selemah-lemahnya iman. "