Labels

Anniversary (1) Award (1) Birthday (1) Biskut (14) Blogger (16) Bubur (2) Buku (1) Cap jempol (1) Cerita (23) Contest (11) Cuti2 (19) Diet (28) Ephyra (2) Family (4) Gadget (4) Garden (2) Giveaway (9) GMM (1) Gosip (13) Hobi (46) Home (20) Iklan (6) Ilmu (4) Info (23) Info Diet (26) Info Kesihatan (43) Kad (26) Kampung (11) Kek (28) Kerabu (2) Keratan Akhbar (19) Kesihatan (2) Kitchen gadget (3) Kraf (4) Kuali Ajaib Are Ikan (1) Kuih (1) Lauk (3) Lawak (10) Madah (7) Majalah (1) Makan-Makan (1) Manisan (1) Masak2 (214) Masalah (3) Me (90) Mee (2) Memories (17) Menu Diet (5) Menu Mudah (3) Minuman (8) Mood (4) Motivasi (1) movie (4) Nasi (2) Novel (21) Nuffnang (6) Office (14) Pasta (1) Petua (2) Pizza (3) Potato (3) Puding (16) Puisi (9) Ramadhan (1) Raya (1) Roti (6) Salad (3) Santai (1) Sarapan (8) Senam (9) Shopping (1) Sup (1) Supplement (1) Tag (5) Tazkirah (7) Tips (7) Tutorial (1) Video (17) Wish (8) Wishlist (6)

Wednesday, 20 June 2012

Agar-agar Coklat Lapis Horliks And Oreo


ASSALAMUALAIKUM.
Salam rabu semua. Rabu dah ha..cepat betul masa berlalu ya. Sue pu lam tak   masuk sini update apa-apa. Cerita sebenarnya banyak, tapi idea nak mengolahnya tu yang tak kuar manjang.

Ok!..Terus ja lah cerita pasal tajuk N3 atas nun ya. Ni projek dah lepas ya. So..maksudnya dah jadi baja. Ter rajin nak melapis..Tapi tak rajin nak melapis kek, maka  melapis la jelly pun jadi lah. Hee.. Kalau rasa ada yang nak resepi juga boleh la gunakan resepi AlongRos ya..Lebih kurang ja tu..Cuba sue dah menderhakannya Heee... Alongggg..sowiiii...
 Klik SINI or klik Rrumah AlongRos ya. 


Alhamdulillah..sedap juga..Ingatkan gandingan coklat dengan horliks tu tak ok. Tapi sedap juga rupanya...lagi la sedap bila ditambah Oreo..Sue buat lapisan bawah Horliks tengah-tengah coklat and lapisan atas Horliks ditabur Biskut Oreo. Dapat 3 lapis ja...sebab loyangnya pun rendah saja. Tak pa lain kali kita buat lapis banyak-banyak ya...(^_^)
Apa yang pasti Biskut Oreo ni  kan, buat la apa pun..hasilnya tetap sedap. Kan..kan..



Lain kali kita buat gandingan lain pulak ya. Gandingan ceklat DAIM kot..hehehhee.....Puding or Agar-agar DAIM..Peh!..dah siap letak tu..Menjadik ke tidak tak tau la ya..Tu sue main sebut ja tu..Belum buat lagi tau...Hahahahaa...


17 comments:

gerhana luka said...

saja letak DAIM tu ya aku dah ngencess ni heee...

ieda said...

alaaaaaaaa sedapnyeee
rajin tul sue bikin akk sentap petang2 nie ekeke
nak order jauh huhuhu ;)
cayalah dikk kemas tau !

Shahriah Abdullah Novelis said...

Mau tak sedap.. lemak manis dan berkrim...:))

Nieza said...

sedapnya sue..cantik lapisannya tu.tapi dok sini susah nak jumpa biskut oreo tu.

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam Sue...cantik lapisannya & nampak sedappppp.Klu dekat dah lama bawak pinggan mai umah sue..:D

sury_masury said...

salam ziarah,singgah kat sini tuan rumah...kite pun dh buat jugak jelly oreo along tu,yang ni bayangan dia lah ye...mesti sedap kan...;)

ibh_sue said...

Hihihiiii. . Pas ni nak buat jelly daim plak tau. :p

ibh_sue said...

Kak Ieda. X la kemas mn pun kak. :))
Klu ada oreo mmg sedap.

ibh_sue said...

Lemak manis dan berkrim. Makin berlemak jg la dlm bdn ni ha. . Ngeeeee

ibh_sue said...

Tq Nieza. :)

Qasey Honey said...

ohhh dh buat dlu yer...mmg nmpk sedap pon...

ibh_sue said...

Tq :)
Kan kan. . Klu dekat sue pun bleh usung pinggan jg. Heeee

ibh_sue said...

Hahaaaa. . Sury_masury, biasa la klu x derhakakan x sah. Heeee. . Sedap kan jelly tu :)

ibh_sue said...

Sbb mudah,tu yg laju ja tu. Heeee

POSH76 said...

sedapnyer.....sejuk jer tekakkan....nak ckit!!!

inahar ali said...

salam rindu sue cayang..alahai daapnyer puding alongroz nih..bilaa laa akak nk membuatnye..tumpang mamam kt dapur sue dulu ek..muaah!

zila norazila said...

salam kenal sue..dtg sini dan follow. ada puding yg sedappp..:)jadi kecurrr.

Popular Posts

Sila tinggalkan jejak korang ya..Nanti senang sue nak berkunjung.

Renungan


Barangsiapa yang melihat perbuatan mungkar, hendaklah ubah dengan tangan. Kalau tidak kuasa (dengan tangan), ubahlah dengan lidah. Dan kalau tak kuasa (dengan lidah), maka ubahlah dengan hati. Dan (dengan hati ini) adalah yang selemah-lemahnya iman. "