Labels

Anniversary (1) Award (1) Birthday (1) Biskut (14) Blogger (16) Bubur (2) Buku (1) Cap jempol (1) Cerita (23) Contest (11) Cuti2 (19) Diet (28) Ephyra (2) Family (4) Gadget (4) Garden (2) Giveaway (9) GMM (1) Gosip (13) Hobi (46) Home (20) Iklan (6) Ilmu (4) Info (23) Info Diet (26) Info Kesihatan (43) Kad (26) Kampung (11) Kek (28) Kerabu (2) Keratan Akhbar (19) Kesihatan (2) Kitchen gadget (3) Kraf (4) Kuih (1) Lauk (3) Lawak (10) Madah (7) Majalah (1) Makan-Makan (1) Manisan (1) Masak2 (212) Masalah (3) Me (90) Mee (2) Memories (17) Menu Diet (5) Menu Mudah (3) Minuman (8) Mood (4) Motivasi (1) movie (4) Nasi (2) Novel (21) Nuffnang (6) Office (14) Pasta (1) Petua (2) Pizza (3) Potato (3) Puding (15) Puisi (9) Ramadhan (1) Raya (1) Roti (6) Salad (3) Santai (1) Sarapan (8) Senam (9) Shopping (1) Sup (1) Supplement (1) Tag (5) Tazkirah (7) Tips (7) Tutorial (1) Video (17) Wish (8) Wishlist (6)

Tuesday, 12 July, 2011

Tempe..i like it...dan idaman hati (^_^)

Ni menu sue berbuka semalam..Dan rasanya macam ada kemungkinan hari ni pun nak makan macam ni lagi..Sedap hingga menjilat jari..Heeee....


Bukan lauk lain tak ada ya....Semalam balik keja awal..Beria-ria masuk dapur. Masak macam-macam...Ikan Bakar la..Gulai Udang la..sudahnya..menu yang ni juga yang menjadi idaman hati..(^_^). TEMPE GORENG + SAMBAL KICAP+SAYUR KACANG MENTAH (kunun nak seimbang la ni...pulun juga letak sayur..)

Orang kata..orang jawa ja suka tempe...Tapi i bukan jawa..tapi sangat la suka dengan tempe sekarang ni...(dulu..bau tempe pun tak tahan..)..Tu laa...kan orang dah kata..yang mana kita tak suka tu lah, satu hari nanti kita akan suka sangat..Haaa..sama la kesnya dengan ni..Erk!..buleh ka macam tu..Hehehheee...Sama ja la kot..

Oh!..tak dilupa juga..AIR SIRAP idaman hati minuman petang semalam....Alhamdulillah..Kenyang..(^_^).
Hari ni...Sirap lagi la kot.....Ngeeee....Idaman hati la katakan....Ok..Sekian update menu berbuka semalam...Yang penting apaaaaa????..Yaaa..DIET sue tak kantoi...(^___^)...

3 comments:

Mama Rania said...

adoiiii..pengsan tengok tempe..

Ijan said...

Salam Kak Sue
kite pun dulu tak suka tempe. sekali try sampai sekarang jd favourite. letak dalam sambal bilis ke sedapppnye.... teringat ringat kesedapan dia tuh. hehe..selamat berbuka puasa ye :)

ichi said...

makanan org diet huhuhuu....seimbang gak tu.....tp carbo perlu ada skit kak utk tenaga

Popular Posts

Sila tinggalkan jejak korang ya..Nanti senang sue nak berkunjung.

Renungan


Barangsiapa yang melihat perbuatan mungkar, hendaklah ubah dengan tangan. Kalau tidak kuasa (dengan tangan), ubahlah dengan lidah. Dan kalau tak kuasa (dengan lidah), maka ubahlah dengan hati. Dan (dengan hati ini) adalah yang selemah-lemahnya iman. "