Labels

Anniversary (1) Award (1) Birthday (1) Biskut (14) Blogger (16) Bubur (2) Buku (1) Cap jempol (1) Cerita (23) Contest (11) Cuti2 (19) Diet (28) Ephyra (2) Family (4) Gadget (4) Garden (2) Giveaway (9) GMM (1) Gosip (13) Hobi (46) Home (20) Iklan (6) Ilmu (4) Info (23) Info Diet (26) Info Kesihatan (43) Kad (26) Kampung (11) Kek (28) Kerabu (2) Keratan Akhbar (19) Kesihatan (2) Kitchen gadget (3) Kraf (4) Kuali Ajaib Are Ikan (1) Kuih (1) Lauk (3) Lawak (10) Madah (7) Majalah (1) Makan-Makan (1) Manisan (1) Masak2 (214) Masalah (3) Me (90) Mee (2) Memories (17) Menu Diet (5) Menu Mudah (3) Minuman (8) Mood (4) Motivasi (1) movie (4) Nasi (2) Novel (21) Nuffnang (6) Office (14) Pasta (1) Petua (2) Pizza (3) Potato (3) Puding (16) Puisi (9) Ramadhan (1) Raya (1) Roti (6) Salad (3) Santai (1) Sarapan (8) Senam (9) Shopping (1) Sup (1) Supplement (1) Tag (5) Tazkirah (7) Tips (7) Tutorial (1) Video (17) Wish (8) Wishlist (6)

Monday, 10 January 2011

Makan Kicap Parut Hitam

Pernah dengar tak orang cakap.."Kalau makan kicap, parut luka akan hitam@gelap"
Errrmmm...siyes..Sue pernah dengar.


Lagi dasyat daripada tu pun sue pernah dengar.." Kalau mengandung suka makan kicap nanti dapat anak kulit gelap"..Pehhh!!!!...dasyat betul....

Naya la kalau yang tetiba mengandung mengidam hari2 nak makan kicap saja...Wo..wo.wo..tak dapat bayangkan...


Dan..jangan gelak kalau sue kata...Sue terima teori tu..
Ok!..bukan yang mengandung tu okey..
Setuju dengan teori yang luka jadi hitam @ gelap kalau makan kicap.

Yes!..masa sue kena chicken pox dulu..sue langsung tak sentuh kicap... Banyak makan sengkuang...tekap kesan bintik2 chicken pox tu dengan sengkuang yang diparut...Ya..memang betul..hasilnya kesan parut chiken pox tak nampak..walau pun dimuka.....Tapi, alhamdulillah juga sebenarnya..tak banyak yang naik kat muka...

And..tentang teori makan kicap..Ya..betul ...

Buktinya.....


Tengok la tu..Asalnya adalah kesan gigitan nyamuk..yang telah digaru2 manja..
Sehingga akhirnya luka...
Dan pada waktu tu tengah kemaruk makan makanan yang berasaskan kicap...
So..terimalah hasilnya...Parut yang langsung tak dapat disorok...Ngeeee...

Mana benarnya teori ni sue tak pasti..Sue tengah google juga ni kot2 ada mana2 kajian ker or teori ka pasal " Kesan kicap pada parut luka"...

Korang lak macam mana?..mau komen juga pasal ni?..Sila kan..sangat2 dialu2 kan..



8 comments:

mummy darwishes said...

sue...part kicap masa preggy tu xdpt nk disahkn la..sbb aritu ada kwn crite mak dia masa ngndungkn dia giler kentang suka mkn kicap...dia lahir..makkkkk putih giler...mabe sbb kicap dibuat dr soya kot

makcikrehan said...

setuju tang parut hitam tu. tapi tang pregnen tu kureng setuju. heheeheheh

sue said...

Mummy darwishes: Ermm..maybe ya kot..lojik..soya boleh buat anak putih..

sue said...

MR:Sama la kita ya....Ntah mana la lojiknya kalau difikirkan..

Kaseh said...

parut tu betul kot..jerawat kat muka aak ni tak ilang2 bekas dia dek penangan mkn kicap..akak mmg suka kicap..

wida said...

sy setuju dgn teori tu..kalau mkn kicap parut jd hitam.

Alin said...

ada org ckp minum kopi hari2 ms pegnent..nnt kuar anak putih melepak...:)

AesyaZealous said...

betul2..jd parut mkn kicap

Popular Posts

Sila tinggalkan jejak korang ya..Nanti senang sue nak berkunjung.

Renungan


Barangsiapa yang melihat perbuatan mungkar, hendaklah ubah dengan tangan. Kalau tidak kuasa (dengan tangan), ubahlah dengan lidah. Dan kalau tak kuasa (dengan lidah), maka ubahlah dengan hati. Dan (dengan hati ini) adalah yang selemah-lemahnya iman. "