Labels

Anniversary (1) Award (1) Beauty (1) Birthday (1) Biskut (15) Blogger (16) Bubur (4) Buku (1) Cap jempol (1) Cerita (23) Contest (11) Cuti2 (19) Daging (1) Diet (28) Ephyra (2) Family (4) Gadget (4) Garden (2) Giveaway (9) GMM (1) Gosip (13) Hobi (46) Home (20) Ikan (2) Iklan (6) Ilmu (4) Info (23) Info Diet (26) Info Kesihatan (43) Kad (26) Kampung (11) Kek (28) Kerabu (5) Keratan Akhbar (19) Kesihatan (2) Kitchen gadget (3) Korean Food (1) Kraf (4) Kuali Ajaib Are Ikan (1) Kuih (2) Lauk (7) Lawak (10) Madah (7) Majalah (1) Makan-Makan (1) Manisan (5) Masak2 (240) Masalah (3) Me (90) Mee (2) Memories (17) Menu Diet (16) Menu Mudah (13) Minuman (9) Mood (4) Motivasi (1) movie (4) Muffins (1) Nasi (2) Novel (21) Nuffnang (6) Office (14) Pasta (3) Petua (2) Pizza (3) Potato (3) Puding (18) Puisi (9) Ramadhan (1) Raya (2) Roti (7) Salad (3) Santai (1) Sarapan (19) Senam (9) Shopping (1) SKII (1) Sup (3) Supplement (1) Tag (5) Tazkirah (7) Telur (1) Tips (7) Tutorial (1) Video (17) Wish (9) Wishlist (6)

Pengat Durian/ Serawa durian



ASSALAMUALAIKUM
Saja- saja post kat sini pula. 
Dah kebetulan sekarang musimnya kan. 
Rugi kalau tak buat. 
Makan dengan roti stail paling pemalas..
Kalau rajin sikit buat la lempeng pekak,,dan kalau rajin banyak, buat la roti jala. 
Haaaa,,baru ngam gandingannya. (^_~)

Nah..Bahan- bahannya. Senang sangat buatnya pun..
Tapi gamba di bawah ni tertinggal gula melaka/ kabung
sue letak sikit untuk tambah sedap.


Dan..kalau nak buat banyak tapi tak nak kuah cair buleh la letak sikit tepung jagung. Nampak la pekat sikit kuahnya tu. Tu..tektik juga tuuu.. (^_~). Hehehhe..


No comments:

Creamy butter chickens

Buat kali pertama mencuba buat menu ni. Selama ni tengok saja. Tak pernah nak rasa or nak buat. Tapi ada satu hari tu, hakak terambil s...