Labels

Anniversary (1) Award (1) Beauty (1) Birthday (1) Biskut (14) Blogger (16) Bubur (4) Buku (1) Cap jempol (1) Cerita (23) Contest (11) Cuti2 (19) Daging (1) Diet (28) Ephyra (2) Family (4) Gadget (4) Garden (2) Giveaway (9) GMM (1) Gosip (13) Hobi (46) Home (20) Iklan (6) Ilmu (4) Info (23) Info Diet (26) Info Kesihatan (43) Kad (26) Kampung (11) Kek (28) Kerabu (5) Keratan Akhbar (19) Kesihatan (2) Kitchen gadget (3) Korean Food (1) Kraf (4) Kuali Ajaib Are Ikan (1) Kuih (1) Lauk (4) Lawak (10) Madah (7) Majalah (1) Makan-Makan (1) Manisan (5) Masak2 (228) Masalah (3) Me (90) Mee (2) Memories (17) Menu Diet (10) Menu Mudah (8) Minuman (8) Mood (4) Motivasi (1) movie (4) Nasi (2) Novel (21) Nuffnang (6) Office (14) Pasta (2) Petua (2) Pizza (3) Potato (3) Puding (17) Puisi (9) Ramadhan (1) Raya (1) Roti (7) Salad (3) Santai (1) Sarapan (13) Senam (9) Shopping (1) SKII (1) Sup (1) Supplement (1) Tag (5) Tazkirah (7) Tips (7) Tutorial (1) Video (17) Wish (8) Wishlist (6)

Sunday, 21 August 2016

Lempeng Sayuq Sempoi


Assalamualaikum
Hari ni update resepi yang dah basi juga. saja simpan sini untuk rujukan juga. Lempeng saja pun. Kenapa ada sempoi di situ? Sebabnya..buatnya memang senang. Bahan pun boleh di adjust gitu. Kalau ada brokoli, buh la brokoli..ada bayam..buh la bayam. Yang pasti bior sayur- sayuran hijau gitu. Gandinganya buatkan la sambal bilis cili api atau masak kari. Memang sedap.
Okeh..resepi sue share di bawah. Lempeng ni agak liat sebab tak letak telur kot. Tapi pada sue ok ja. Janji ada rupa lempeng..Hehehee


LEMPENG SAYUQ SEMPOI
Sumber : Instagram ibh_sue

BAHAN- BAHANNYA:
2 cawan tepung gandum
1 cawan brokoli - dipotong kecil
3 biji bawang merah
2 1/2 cawan air - boleh tambah ikut kesesuaian
1 sdk gula
Garam secukup rasa




CARA- CARANYA;
Bland kan kesemua bahan hingga sebati.
Panaskan kuali non stick denagn api sederhana. Sapukan sedikit minyak,
Letak kan sesenduk adunan dan ratakan.Tunggu sehingga masak
Angkat dan hidang






1 comment:

Nooriah Abdullah said...

Salam Sue
Brokoli ada ni boleh lah try buat mkn dgn sambal pedes mmg gu dia ni

Popular Posts

Sila tinggalkan jejak korang ya..Nanti senang sue nak berkunjung.

Renungan


Barangsiapa yang melihat perbuatan mungkar, hendaklah ubah dengan tangan. Kalau tidak kuasa (dengan tangan), ubahlah dengan lidah. Dan kalau tak kuasa (dengan lidah), maka ubahlah dengan hati. Dan (dengan hati ini) adalah yang selemah-lemahnya iman. "