Labels

Anniversary (1) Award (1) Beauty (1) Birthday (1) Biskut (14) Blogger (16) Bubur (4) Buku (1) Cap jempol (1) Cerita (23) Contest (11) Cuti2 (19) Daging (1) Diet (28) Ephyra (2) Family (4) Gadget (4) Garden (2) Giveaway (9) GMM (1) Gosip (13) Hobi (46) Home (20) Iklan (6) Ilmu (4) Info (23) Info Diet (26) Info Kesihatan (43) Kad (26) Kampung (11) Kek (28) Kerabu (5) Keratan Akhbar (19) Kesihatan (2) Kitchen gadget (3) Korean Food (1) Kraf (4) Kuali Ajaib Are Ikan (1) Kuih (1) Lauk (4) Lawak (10) Madah (7) Majalah (1) Makan-Makan (1) Manisan (5) Masak2 (228) Masalah (3) Me (90) Mee (2) Memories (17) Menu Diet (10) Menu Mudah (8) Minuman (8) Mood (4) Motivasi (1) movie (4) Nasi (2) Novel (21) Nuffnang (6) Office (14) Pasta (2) Petua (2) Pizza (3) Potato (3) Puding (17) Puisi (9) Ramadhan (1) Raya (1) Roti (7) Salad (3) Santai (1) Sarapan (13) Senam (9) Shopping (1) SKII (1) Sup (1) Supplement (1) Tag (5) Tazkirah (7) Tips (7) Tutorial (1) Video (17) Wish (8) Wishlist (6)

Thursday, 6 June 2013

Ephyra


Assalamualaikum.
Hari ni, update tak ada cerita masak- masak ya. dapo slow sikit berasapnya. meh tuko cerita pasal kecantikan pulak..Ececeh.... Kompem kena kutuk nih...:P 

Sue percaya, semua orang kalau bab kecantikan dan kesihatan memang  laju ja nak tau kan. Makin berusia masalah kulit terutamanya makin menjadi- jadi. Sue mengaku, sue sendiri menghadapinya. Kulit kering kusam, jeragat mula banyak dan macam - macam lagi lah. Mengaku, sue memang jarang sangat ambik sayur- sayuran sekarang. Lagi- lagi makan mana dan saja. Suppliment pun tak ambik sangat. Pesen yang memang tak kan disiplin kalau ambik suppliment. but setelah menggunkan Ephyra ni, alhamdulillah banyak kesan positif yang sue dapat. 

Okeh!.. Sebelum cerita pasal pengalaman sue sendiri. Apa kata kita kenal- kenal dulu dengan Ephyra.

Diperkenalkan EPHYRA,( ekekekee..ayat tak bleh blah ;P) minuman enak yang dihasilkan daripada gabungan mantap rumusan terunggul dari alam semula jadi di seluruh dunia, yang merawat, memperbaharui dan seterusnya menyerlahkan lagi keserian dan kesihatan dalaman dan luaran

 Apa itu Ephyra?
Ia adalah supplemen tambahan yang kaya dengan 9 keajaiban alam semulajadi dalam ramuan terhebat dari timur dan barat.

Deep Sea Collagen
Kolagen adalah sejenis protein yang boleh didapati di semua bahagian tubuh, termasuk kulit. Kolagen dalam kulit anda menentukan kekuatan, kelembutan dan keanjalan. Penuaan menyebabkan jumlah kolagen berkurangan, menyebabkan kedut kelihatan. Dengan sains moden hari ini anda boleh mengembalikan kemudaan kulit anda melalui EPHYRA, yang hanya menggunakan kolagen tulen yang dihasilkan dari spesies ikan putih laut dalam dari PERANCIS.Ikan laut dalam umumnya bebas daripada pencemaran alam sekitar.

Acai Berry
Di dalam Ephyra, mengandungi acai berry ungu dari Amazon, yang merupakan buah keajaiban dengan khasiat yang sangat tinggi, seperti anti-penuaan, anti-bakteria, anti kanser, anti-radang, menguatkan sistem kardiovaskular juga mengurangkan dan mengawal berat badan.Dengan khasiat yang kaya dengan antioksidan,ia dapat mengurangkan risiko kanser dan membantu melambatkan penuaan.Buah ajaib ini mengandungi omega 6 dan omega 9 yang tinggi, dan kaya dengan serat pemakanan, dimana dapat membantu untuk meningkatkan kesihatan sistem kardio vaskular dan saluran penghadaman serta membantu mengawal kadar kolesterol.

AcaciaGum
Gam akasia, juga dikenali sebagai gam arabic, adalah serat diet larut yang dibuat dari pokok akasia, yang tumbuh di iklim tropika dan sub-tropika. Di EPHYRA, kita menggunakan gam akasia yang berkualiti tinggi yang diimport dari Afrika. Amat berkhasiat untuk membantu meningkatkan tahap kolesterol HDL (kolesterol baik) dalam badan.. Serat Acacia juga dikenali untuk membantu untuk membuang toksin berbahaya yang berkumpul dalam sistem pencernaan. Gentian menyerap toksin yang kemudiannya dikeluarkan melalui proses pencernaan.

L Gluthatione
L-Glutathione merupakan antioksidan larut air yang sangat tinggi yang biasanya dijumpai di dalam hati. Fungsi utamanya ialah untuk melawan radikal bebas, yang boleh menyebabkan penuaan dan juga kanser. L-Glutathione di dalam EPHYRA, mempunyai banyak manfaat, seperti keupayaan untuk meningkatkan sistem imunisasi dalam badan. Di samping itu, L-Glutathione boleh menghalang pengoksidaan lemak, termasuk kolesterol, yang dijumpai dalam aliran darah. Oleh itu, risiko pembentukan plak pada arteri dapat dikurangkan. Ini adalah kelebihan yang penting kerana tersumbat arteri boleh menyebabkan strok dan masalah jantung.Selain itu, fungsinya adalah untuk mengurangkan kesan penuaan. Ia boleh membantu untuk memperbaiki kulit anda menjadi lebih licin dan kelihatan lebih muda.

Asthaxanthin
Astaxanthin adalah Antioksidan Alam yang sangat kuat dan biasanya ditemui dalam mikroalga, yis, salmon, krustasia atau pada tumbuhan laut dalam. Antara manfaat astaxanthin adalah antaranya merupakan ubat yang amat berkesan untuk semua jenis pemulihan otot, siku tendon, sendi dan sakit otot dan arthritis. Di samping itu, dapat mengurangkan kedut dan garis garis penuaan, meningkatkan tahap kelembapan kulit serta mengembalikan keanjalan, seterusnya menjadikan kulit anda cantik dan berseri.

Tomato Powder
Serbuk tomato mengandungi banyak vitamin A dan C, kebanyakannya kerana beta-karotena dan vitamin ini bertindak sebagai antioksidan, berfungsi untuk meneutralkan radikal bebas yang berbahaya di dalam aliran darah. Ia juga membantu pesakit kencing manis untuk menjaga tahap gula dalam darah mereka. Vitamin A dalam tomato akan membuat rambut anda kuat dan berkilat,malah ia sangat bagus untuk mata, gigi dan tulang. Kalium dan vitamin B dalam tomato turut membantu menjadikan tekanan darah lebih rendah dan boleh menurunkan paras kolesterol yang tinggi. Dengan itu,ia boleh membantu mencegah strok, serangan jantung dan penyakit masalah jantung.

Acerolla Cherry
Mungkin sumber terkaya vitamin C antara banyak buah-buahan, acerolla ceri sangat popular untuk manfaat kesihatan. Ia adalah antioksidan buah-buahan tropika yang ditanam kebanyakannya di Caribbean, Brazil, Peru, Mexico, dan di India. Kandungan vitamin C satu ceri kecil adalah 65 kali ganda lebih tinggi berbanding yang terdapat dalam oren. Oleh itu, ia boleh membantu meningkatkan sistem imunisasi, menguatkan hati anda, memperbaiki keadaan kulit , dan meningkatkan keupayaan badan anda untuk memulihkan tisu dengan cepat. Kandungan vitamin C yang tinggi di dalam acerolla ceri juga dapat membantu menghasilkan kolagen semulajadi dalam badan anda seterusnya menghasilkan kulit yang sihat, cantik dan nampak muda.

Marigold Flower Extract
Marigold mengandungi pelbagai karotenoid antioksidan yang membantu melindungi sel-sel daripada kerosakan yang disebabkan oleh radikal bebas, atau molekul berbahaya. Pengambilan antioksidan yang tinggi membantu memulihkan kerosakan radikal bebas. Ekstrak bunga marigolds sangat berkesan dalam merawat pelbagai masalah kulit radang dimana antara kegunaannya ialah dalam merawat masalah jerawat, lepuh, terbakar, luka, ruam lampin, ekzema, luka terbuka.Ia juga berkesan untuk menstabilkan kelembapan pada kulit anda, dan ini sangat bermanfaat bagi mereka yang mempunyai kulit yang sangat kering atau sensitif.

Superberry
Superberry diketahui mengandungi kandungan antioksida yang sangat tinggi. Ia mengandungi sel dari pengoksidaan dan meneutralkan radikal bebas. Ia juga adalah sumber terbaik untuk Vitamin C, Zat Besi, dan Potassium. Kelebihan Superberry di dalam Ephyra adalah untuk kesihatan yang menyeluruh terutamanya meningkatkan sistem imunisasi individu.

Kelebihan EPHYRA
1.Menjadikan kulit anjal, halus dan lebih cerah berseri
2.Membantu memulihkan wajah yang bermasalah
3.Mengurangkan kedutan dan garis-garis halus
4.Formula anti penuaan yang berkesan
5.Menjadikan rambut lebih sihat, lembut dan bersinar
6.Mengandungi khasiat prebiotik yang tinggi
7.Melancarkan system pencernaan dalam badan
8.Mengurangkan kadar kolesterol
9.Meningkatkan tenaga dan daya ingatan
10.Meningkatkan system imunisasi anda
11.Mengatasi masalah imsonia
12.Mengawal berat badan dan meningkatkan metabolisme
13.Melegakan sakit dan radang sendi
14.Menjaga kesihatan kardivaskular



More info klik ja web :Oceanlife2u

Ok!..Cukup dulu, Next insyaallah sue share pengalaman sue pulak ya. 

4 comments:

gerhana luka said...

panjang lebar penerangannya Sue, so skrg ko amalkan Ephyra ya. aku bab2 makanan2 tambahan ni selalu fail jugak, mula-mula semangat kemain nak makan pastu bila tindak balas tak nampak mula la aku malas nak ambik lagi. sebenarnya mmg tertarik dengan macam2 produk yang ada tapi tu la tak tau yg mana selamat diambil takut ada bhn terlarang dalamnya.

ibh_sue said...

Mully, dl aku pun jenis mcm tu jg. Pesen x sabo jg. Tp alhamdulillah, dgn ep ni aku ok plak. Bab bhn2 dlm produk tu mmg aku pun ambik berat jg. Sbb tu lm jg ambik masa sblum try ep ni. Carik info dl. :-)

Sury Abil said...

Sekotak tu brapa lama mkan cik sue..:-)
Mahai tak kikiki

IzZa HaDi said...

Salam,

being an authorised EPHYRA dealer, im so excited to share with you the product that has giving wonders to most of the ladies out there.

FYI, im selling EPHYRA at a very good deal! (below market price for sure!)

let me know if you are interested :)

spread the love!

Izza (EPHYRA Authorised Dealer)
0192198619

Popular Posts

Sila tinggalkan jejak korang ya..Nanti senang sue nak berkunjung.

Renungan


Barangsiapa yang melihat perbuatan mungkar, hendaklah ubah dengan tangan. Kalau tidak kuasa (dengan tangan), ubahlah dengan lidah. Dan kalau tak kuasa (dengan lidah), maka ubahlah dengan hati. Dan (dengan hati ini) adalah yang selemah-lemahnya iman. "