Labels

Anniversary (1) Award (1) Birthday (1) Biskut (14) Blogger (16) Bubur (2) Buku (1) Cap jempol (1) Cerita (23) Contest (11) Cuti2 (19) Diet (28) Ephyra (2) Family (4) Gadget (4) Garden (2) Giveaway (9) GMM (1) Gosip (13) Hobi (46) Home (20) Iklan (6) Ilmu (4) Info (23) Info Diet (26) Info Kesihatan (43) Kad (26) Kampung (11) Kek (28) Kerabu (2) Keratan Akhbar (19) Kesihatan (2) Kitchen gadget (3) Kraf (4) Kuali Ajaib Are Ikan (1) Kuih (1) Lauk (3) Lawak (10) Madah (7) Majalah (1) Makan-Makan (1) Manisan (1) Masak2 (214) Masalah (3) Me (90) Mee (2) Memories (17) Menu Diet (5) Menu Mudah (3) Minuman (8) Mood (4) Motivasi (1) movie (4) Nasi (2) Novel (21) Nuffnang (6) Office (14) Pasta (1) Petua (2) Pizza (3) Potato (3) Puding (16) Puisi (9) Ramadhan (1) Raya (1) Roti (6) Salad (3) Santai (1) Sarapan (8) Senam (9) Shopping (1) Sup (1) Supplement (1) Tag (5) Tazkirah (7) Tips (7) Tutorial (1) Video (17) Wish (8) Wishlist (6)

Sunday, 20 December 2009

Luahan tubuh badan, hati.... isi perut ku

Bulan ni terasa sangat stress nyer..Hujung tahun ..banyak menda kena dibereskan....
Alhamdullilah still bleh jaga diet lagi..walaupun kadang2 hampir2 juga nak terover bila makan terutama bila stress sgt2...

So far..dalam pada terover tu...setakat ni baru 4 kali amik nasi..tu pun amik hujung minggu ja...

Alhamdullillah juga..perut ni seakan paham dengan situasi tuanya...Tekak..tak pula terasa teringin nak makan nasi....Mungkin sebab badan ni dah gembira sebab dah selesa..ringan....Detox yang dibuat juga begitu membantu...

Alhamdulillah juga...try disiplin untuk gerakkan badan buat senaman juga setiap hari..Tapi buat masa ni hanya turun naik tangga sahaja yang diamalkan...So far Alhamdullillah sekarang ni..bila turun naik tangga pun..tak lenguh kaki lagi...

Hope Allah akan kuatkan diriku untuk menghadapi segala cabaran sepanjang proses dietku ini..AMIN....

Try disiplin balik dengan menu Herbalife..Huuu..huuu


5 comments:

ieda said...

ermm akak punn mcm tuh dik .. biler penat dan stress .. makan jerk dlm kepala nieh .. huhuhu

bertambah lah layie kat phg skrg nieh dukk ujan jerk sepanjang ari .. dah 2 ari skrg nieh ..

tuu yang duk nak ngunyahhhh jerk .. huhuhuh

ibh said...

Hee..hee..tapi akak kuat semangat juga la..sebab berjaya juga kurus..huu..
Kalau hujan memang cepat lapar..sejuk....
Sue pun ujan2 ni lapo jer..amik buah epal hijau jer....

ibh said...

Hee..hee..tapi akak kuat semangat juga la..sebab berjaya juga kurus..huu..
Kalau hujan memang cepat lapar..sejuk....
Sue pun ujan2 ni lapo jer..amik buah epal hijau jer....

eynda said...

Tahniah sebab disiplin jugak...akak ni macam ada musim nak diet2...tunggu jan 2010 pulak baru nak terhegeh-hegeh diet & workout :-p

ibh said...

wooo..akak dah ok dah...tahap nak turun skit2 jer lg tu..

Popular Posts

Sila tinggalkan jejak korang ya..Nanti senang sue nak berkunjung.

Renungan


Barangsiapa yang melihat perbuatan mungkar, hendaklah ubah dengan tangan. Kalau tidak kuasa (dengan tangan), ubahlah dengan lidah. Dan kalau tak kuasa (dengan lidah), maka ubahlah dengan hati. Dan (dengan hati ini) adalah yang selemah-lemahnya iman. "