Labels

Anniversary (1) Award (1) Birthday (1) Biskut (14) Blogger (16) Bubur (2) Buku (1) Cap jempol (1) Cerita (23) Contest (11) Cuti2 (19) Diet (28) Ephyra (2) Family (4) Gadget (4) Garden (2) Giveaway (9) GMM (1) Gosip (13) Hobi (46) Home (20) Iklan (6) Ilmu (4) Info (23) Info Diet (26) Info Kesihatan (43) Kad (26) Kampung (11) Kek (28) Kerabu (2) Keratan Akhbar (19) Kesihatan (2) Kitchen gadget (3) Kraf (4) Kuali Ajaib Are Ikan (1) Kuih (1) Lauk (3) Lawak (10) Madah (7) Majalah (1) Makan-Makan (1) Manisan (1) Masak2 (214) Masalah (3) Me (90) Mee (2) Memories (17) Menu Diet (5) Menu Mudah (3) Minuman (8) Mood (4) Motivasi (1) movie (4) Nasi (2) Novel (21) Nuffnang (6) Office (14) Pasta (1) Petua (2) Pizza (3) Potato (3) Puding (16) Puisi (9) Ramadhan (1) Raya (1) Roti (6) Salad (3) Santai (1) Sarapan (8) Senam (9) Shopping (1) Sup (1) Supplement (1) Tag (5) Tazkirah (7) Tips (7) Tutorial (1) Video (17) Wish (8) Wishlist (6)

Saturday, 5 December 2009

Jus Detox

Chak!...Hee..hee..
Nak share skit....tadi masa sue jenguk rumah Kak Ina .... terjumpa resepi jus detox ni...So..pada yang nak try ni sue CnP kan yo...Kak Ina minta izin yo....

Jus Detox

Bahan-bahan
120 g pisang
1.25 cm halia berkulit
125 ml air mineral
15 ml jus limau susu (lemon)
250 ml jus epal Madu, jika suka(@ gula perang secukup rasa)

Cara membuat
1. Kisar pisang dan halia dengan jus limau susu dan madu atau gula perang.
2. Tuangkan ke dalam bekas, tambah jus epal.
3. Isikan ke dalam gelas berkaki.
4. Hias dan hidangkan.

Jus Segar
Bahan-bahan
250 g lobak merah
300 g buah belimbing
20 ml jus limau susu (lemon)Gula perang @ madu secukup rasa
Air mineral secukupnya
Cara membuat
1. Potong kecil semua bahan.
2. Letak di dalam pengisar minuman.
3. Tuangkan air secukupnya.
4. Kisar hingga halus dan hidangkan.
Thank's Kak Ina 4 da resepi.....

5 comments:

Mia-Ina said...

bagus...wah kak sue pun dh wat detox ye?

caya lah

ieda said...

dik detox nieh .. formula diet tanpa nasi ker .. ermm kompius sikit ..

adik amalkan ker .. ermm mcm x leh jerk kalau ashik makan buah jerk .. hehehe

ibh said...

Mia-ina : kena buat detox sbb dah laam tak buat

Kak ieda :He..hee...sue copy dar blog kak norzailina buat tatapan semua..Errr...nak buat mcm tu tak bp sgt kot...Tp nak jg try mkn buah saja...apa jdnyer nanti yek?..heee

Y@ZeD@ said...

boleh kurus x kak?? nk try jugakk ler.. hehehehe

ibh said...

Kurus tu..blum pasti..tp byk yg ok..
Bg akak lak..ok la..sebab badan rasa ringan skit..Tapi akak tak la buat lg jus tu...try ikut yg lain just pg2 minum air kosong + perahan lemon....

Popular Posts

Sila tinggalkan jejak korang ya..Nanti senang sue nak berkunjung.

Renungan


Barangsiapa yang melihat perbuatan mungkar, hendaklah ubah dengan tangan. Kalau tidak kuasa (dengan tangan), ubahlah dengan lidah. Dan kalau tak kuasa (dengan lidah), maka ubahlah dengan hati. Dan (dengan hati ini) adalah yang selemah-lemahnya iman. "