Labels

Anniversary (1) Award (1) Birthday (1) Biskut (14) Blogger (16) Bubur (2) Buku (1) Cap jempol (1) Cerita (23) Contest (11) Cuti2 (19) Diet (28) Ephyra (2) Family (4) Gadget (4) Garden (2) Giveaway (9) GMM (1) Gosip (13) Hobi (46) Home (20) Iklan (6) Ilmu (4) Info (23) Info Diet (26) Info Kesihatan (43) Kad (26) Kampung (11) Kek (28) Kerabu (2) Keratan Akhbar (19) Kesihatan (2) Kitchen gadget (3) Kraf (4) Kuih (1) Lauk (3) Lawak (10) Madah (7) Majalah (1) Makan-Makan (1) Manisan (1) Masak2 (212) Masalah (3) Me (90) Mee (2) Memories (17) Menu Diet (5) Menu Mudah (3) Minuman (8) Mood (4) Motivasi (1) movie (4) Nasi (2) Novel (21) Nuffnang (6) Office (14) Pasta (1) Petua (2) Pizza (3) Potato (3) Puding (15) Puisi (9) Ramadhan (1) Raya (1) Roti (6) Salad (3) Santai (1) Sarapan (8) Senam (9) Shopping (1) Sup (1) Supplement (1) Tag (5) Tazkirah (7) Tips (7) Tutorial (1) Video (17) Wish (8) Wishlist (6)

Tuesday, 14 April, 2009

Musim mangga



Tu dia..tengok la..tinggal 3 biji jer lagi buah mangga yang tinggal....bawak balik dari kampung bukan main azab lagi..banyak bukan main.....2 hari jer..tinggal ni...tu pun nasib baik sue sempat pesan kat hb suh tinggal gak..sebab sue pun nak bagi dak2 opis sue gak....yang lain harus dah di pas2 nyer kat kengkawan dia.....



His..his...memang betul lah....Tu lah!..sue dah ajak balik naik keta...tak nak..kalau tak bleh la..hangkut penuh bonet keta.....ni tak...2 guni baja jer leh bawak...Tu pun naik senget bas dibuatnyer ( He..hee.auta jer tu...).........


Pada mereka2 yang tengah mengidam tu yer...tenung jer lah gambo tu jer......Rasanyer yang sedap tu..biar sue jer tolong rasakan...Sluurrppppp...sedap... lemak2 jer....tak bapa masam......


Sekarang ni kat Perlis tengah musim mangga...huh!..memang banyak ler.....Sapa2 yang balik dari sana..pakat keta berat kebelakang ler jawabnyer...hee...hee....









Cerita pasal mangga ni..macam2 sebenarnya bleh dibuat dengan mangga ni...antaranya ialah :


v



v



v



v



v



v
Jus mangga


v



v



v



v



v


kerabu mangga.....



Dan macam2 lagi lah......server slow betul lah..susah nak upload gambo.......Lain2 tu...pikir sendirilah yer bleh buat per lagi........





Daaaa...Adios....







2 comments:

cintaKusayangMu said...

wah..sedapnye mangga....

ibh said...

Hee..heee..memang sedap....ni pun.tengah mengadap mangga yg tggl 3 biji tu....

Popular Posts

Sila tinggalkan jejak korang ya..Nanti senang sue nak berkunjung.

Renungan


Barangsiapa yang melihat perbuatan mungkar, hendaklah ubah dengan tangan. Kalau tidak kuasa (dengan tangan), ubahlah dengan lidah. Dan kalau tak kuasa (dengan lidah), maka ubahlah dengan hati. Dan (dengan hati ini) adalah yang selemah-lemahnya iman. "