Labels

Anniversary (1) Award (1) Birthday (1) Biskut (14) Blogger (16) Bubur (2) Buku (1) Cap jempol (1) Cerita (23) Contest (11) Cuti2 (19) Diet (28) Ephyra (2) Family (4) Gadget (4) Garden (2) Giveaway (9) GMM (1) Gosip (13) Hobi (46) Home (20) Iklan (6) Ilmu (4) Info (23) Info Diet (26) Info Kesihatan (43) Kad (26) Kampung (11) Kek (28) Kerabu (2) Keratan Akhbar (19) Kesihatan (2) Kitchen gadget (3) Kraf (4) Kuali Ajaib Are Ikan (1) Kuih (1) Lauk (3) Lawak (10) Madah (7) Majalah (1) Makan-Makan (1) Manisan (1) Masak2 (214) Masalah (3) Me (90) Mee (2) Memories (17) Menu Diet (5) Menu Mudah (3) Minuman (8) Mood (4) Motivasi (1) movie (4) Nasi (2) Novel (21) Nuffnang (6) Office (14) Pasta (1) Petua (2) Pizza (3) Potato (3) Puding (16) Puisi (9) Ramadhan (1) Raya (1) Roti (6) Salad (3) Santai (1) Sarapan (8) Senam (9) Shopping (1) Sup (1) Supplement (1) Tag (5) Tazkirah (7) Tips (7) Tutorial (1) Video (17) Wish (8) Wishlist (6)

Monday, 23 February 2009

Strawberry..oo..strawberry..


N3 ni sebenarnya..dah nak basi juga la..Tapi nak cita juga…
Semalam..cik abe sue balik dari kursus (ala kat Cameron Highland jer) bawak balik barang yang sue pesan…He..hee..pe lagi..strawberry la..Asalnyer sue cuma kirim beli strawberry yg dikeringkan ja ( sedap tu..cuma manis skit la)..tapi tak sangka…ada juga dibelinya fresh strawberry ( sib baik la dia tak betul2 lurus sangat..kalau tak..makan jer lah strawberry kering tu jer..)..Terliur tengok buah2 nyer yang fresh2 tu....Tengok jer strawberry tu..teringat lak kat Pavlova yang kak LG buat...Cadang nak buat...tapi sapa nak join makan..Kalau cik abe sue tu...harus tak dijamahnyer kang...dia tu bukan bleh tengok menda pelik2 skit....Payah betul nak disuruh makannyer....Errr...srawberry..strawberry....
Key lah..disebabkan niat nak buat Pavlova tu sendiri..rasa cam tak terbuat jer ( beli jer la..) So..sue nak share..antara menu yang menggunakan strawberry ni...hee..hee..pe lagi..gambo2 ehsan google la...Layan jer lah yer...
1. Strawberry Milk Shake

2. Aiskrim..Yumsss..yummsss...

3. Cupcake


4. Pai


5. Pancake


6..And..jeng..jeng..PAVLOVA..

He..hee..tu aja...lagi banyak sue letak menu kang..makin ramai plak yang terliur...( Remember..menu2 tu semua adalah penggalak untuk membesarkan badan jer tu..Hi..hii...hancus diet..bagi sesiapa yang berdiet....)

LAYANN JER LAH YER

1 comment:

Ada Ayrissa said...

wowwwwwwwwwwww....
menyelerakan sungguh...
yummmyyyyy...

Popular Posts

Sila tinggalkan jejak korang ya..Nanti senang sue nak berkunjung.

Renungan


Barangsiapa yang melihat perbuatan mungkar, hendaklah ubah dengan tangan. Kalau tidak kuasa (dengan tangan), ubahlah dengan lidah. Dan kalau tak kuasa (dengan lidah), maka ubahlah dengan hati. Dan (dengan hati ini) adalah yang selemah-lemahnya iman. "