Labels

Anniversary (1) Award (1) Beauty (1) Birthday (1) Biskut (16) Blogger (16) Bubur (5) Buku (1) Cap jempol (1) Cerita (23) Contest (11) Cuti2 (19) Daging (1) Diet (29) Ephyra (2) Family (4) Gadget (4) Garden (2) Giveaway (9) GMM (1) Gosip (13) Hobi (46) Home (20) Ikan (2) Iklan (6) Ilmu (4) Info (23) Info Diet (26) Info Kesihatan (43) Kad (26) Kampung (11) Kek (30) Kerabu (5) Keratan Akhbar (19) Kesihatan (2) Kitchen gadget (3) Korean Food (1) Kraf (4) Kuali Ajaib Are Ikan (1) Kuih (5) Kuih Muih (4) Lauk (8) Lawak (10) Madah (7) Majalah (1) Makan-Makan (1) Manisan (6) Masak2 (250) Masalah (3) Me (90) Mee (3) Memories (17) Menu Diet (16) Menu Mudah (18) Minuman (10) Mood (4) Motivasi (1) movie (4) Muffins (1) Nasi (2) Novel (21) Nuffnang (6) Office (14) Pasta (3) Petua (2) Pizza (3) Potato (3) Puding (18) Puisi (9) Ramadhan (2) Raya (2) Roti (7) Salad (3) Santai (1) Sarapan (20) Senam (9) Shopping (1) SKII (1) Sup (3) Supplement (1) Tag (5) Tazkirah (7) Telur (1) Tips (7) Tutorial (1) Udang (1) Video (17) Wish (10) Wishlist (6)

Alhamdulillah

Hari ni dah masuk hari kelima kita berpuasa...alhamdulillah...sedar tak sedar, cepat nyer masa berlalu...
Semalam akhirnya aku dapat juga berbuka makan tempe goreng yg dah beberapa hari aku idamkan...tu pun aku dapat beli sebungkus jer(yg bungkus dlm plastik)..yg lain nampak mcm tak berkualiti jer..munggkin yg dah lamanyer kot...Aku belah2 + garam+kunyit+gula skit+jintan..pehhhh!..puas hati aku...kira buka pose semalam aku betul2 melantak makan tempe jer...suami aku? tak de dia berkenannyer kat tempe tu...
Ntah la...aku pun sebenornyer bukannyer suka makan tempe tu...tp tak tau naper puasa kali ni..aku gila sesangat teringat nak makan tempe goreng...ish!..terliur lak rasanye...
Puasa tahun ni aku tak la rasa nak pg bazar ramadhan...tak mcm dulu2..bleh kata hari2 pg bazar ramadhan...suami aku ada gak offer..tp aku tak nak lak pg tahun ni..ntah la..'mandrem' penjual2 kat bazar ramadhan tu dah tak kuat kot...

No comments:

UDANG GALAH MASAK DIRAJA

Kebetulan big boss beli udang yang segar dan saiznya agak besar. Terus teringat resepi udang diraja ni yang dah lama save dalam instagra...