Labels

Anniversary (1) Award (1) Beauty (1) Birthday (1) Biskut (14) Blogger (16) Bubur (4) Buku (1) Cap jempol (1) Cerita (23) Contest (11) Cuti2 (19) Daging (1) Diet (28) Ephyra (2) Family (4) Gadget (4) Garden (2) Giveaway (9) GMM (1) Gosip (13) Hobi (46) Home (20) Iklan (6) Ilmu (4) Info (23) Info Diet (26) Info Kesihatan (43) Kad (26) Kampung (11) Kek (28) Kerabu (5) Keratan Akhbar (19) Kesihatan (2) Kitchen gadget (3) Korean Food (1) Kraf (4) Kuali Ajaib Are Ikan (1) Kuih (1) Lauk (4) Lawak (10) Madah (7) Majalah (1) Makan-Makan (1) Manisan (5) Masak2 (228) Masalah (3) Me (90) Mee (2) Memories (17) Menu Diet (10) Menu Mudah (8) Minuman (8) Mood (4) Motivasi (1) movie (4) Nasi (2) Novel (21) Nuffnang (6) Office (14) Pasta (2) Petua (2) Pizza (3) Potato (3) Puding (17) Puisi (9) Ramadhan (1) Raya (1) Roti (7) Salad (3) Santai (1) Sarapan (13) Senam (9) Shopping (1) SKII (1) Sup (1) Supplement (1) Tag (5) Tazkirah (7) Tips (7) Tutorial (1) Video (17) Wish (8) Wishlist (6)

Monday, 5 September 2016

Bubur Kacang Merah




ASSALAMUALAIKUM.


Bila terasa nak makan bubuq kacang tapi kacangnya yilek 😣 maka otak kau mula ligat memikirkan apa gantinya ✌ Silalah geledah dapur anda ya 😒 Tu pun kalau kau yang jenis ada beli barang dapur..walaupun bukan semalam tapi mungkin dua tiga bulan lepas punya belian 😙😙 Hahaha...Dannn...Nah ini lah hasil geledahnya 😝😝 Apa yang nampak kelakar di situ?? Kah3 tepuk dahi sendiri 😂 Dah macam duduk oversea nun 😝 Daun pandan ku kering 😂😂😂 Cium- cium..masih okeh! Masih ada bau pandan lagi 😂😂😂 Nampaknya kat rumah ni bukan saja yang dalam pasu mati kering..dalam esbox pun kering juga. Hahaha 😂 😂 Ni dua minggu lepas punya daun kot 😝 masa buat serawa durian untuk office hubby.

Eihh!! Panjang pulak ceritanya.. Gamba next hasil kejadiannya 😊✌




Nah ni hasil kejadiannya. Alhamdulillah sedap.. Yerkk 😝😝 terpuji diri sendiri pulak 😜😜 Hahaha.. Haishh!! Tergelap la pulak rupanya.. Kalau tak mahu gelap macam tu, gunakan lah gula biasa ya ✌

4 comments:

gerhana luka said...

kelakar kan sue, tu mujur belian 2 ke 3 bulan lepas, aku punya stok tahun lepas punya pun ada juga yg tersimpan rapi hehehe...

sudipVSsenduk said...

kalau ada lebih, masukkan dlm plastik aiskrim dan bekukan... eemmmm dap

ibh_sue said...

Hahhaha..sama jer rupanya perangai macam aku ya Gerhana Luka

ibh_sue said...

Betul..memang plan nya macam tu lah..Tapi buat sikit ja..Habis gitu saja sudipVSsenduk. Hehehe

Popular Posts

Sila tinggalkan jejak korang ya..Nanti senang sue nak berkunjung.

Renungan


Barangsiapa yang melihat perbuatan mungkar, hendaklah ubah dengan tangan. Kalau tidak kuasa (dengan tangan), ubahlah dengan lidah. Dan kalau tak kuasa (dengan lidah), maka ubahlah dengan hati. Dan (dengan hati ini) adalah yang selemah-lemahnya iman. "