Labels

Anniversary (1) Award (1) Beauty (1) Birthday (1) Biskut (14) Blogger (16) Bubur (4) Buku (1) Cap jempol (1) Cerita (23) Contest (11) Cuti2 (19) Daging (1) Diet (28) Ephyra (2) Family (4) Gadget (4) Garden (2) Giveaway (9) GMM (1) Gosip (13) Hobi (46) Home (20) Iklan (6) Ilmu (4) Info (23) Info Diet (26) Info Kesihatan (43) Kad (26) Kampung (11) Kek (28) Kerabu (5) Keratan Akhbar (19) Kesihatan (2) Kitchen gadget (3) Korean Food (1) Kraf (4) Kuali Ajaib Are Ikan (1) Kuih (1) Lauk (4) Lawak (10) Madah (7) Majalah (1) Makan-Makan (1) Manisan (5) Masak2 (228) Masalah (3) Me (90) Mee (2) Memories (17) Menu Diet (10) Menu Mudah (8) Minuman (8) Mood (4) Motivasi (1) movie (4) Nasi (2) Novel (21) Nuffnang (6) Office (14) Pasta (2) Petua (2) Pizza (3) Potato (3) Puding (17) Puisi (9) Ramadhan (1) Raya (1) Roti (7) Salad (3) Santai (1) Sarapan (13) Senam (9) Shopping (1) SKII (1) Sup (1) Supplement (1) Tag (5) Tazkirah (7) Tips (7) Tutorial (1) Video (17) Wish (8) Wishlist (6)

Monday, 20 May 2013

Kisah Izan & Maryam

ASSALAMUALAIKUM...

Alhamdulillah..Puan izan dan anaknya Maryam telah selamat sampai ke bumi Malaysia dengan selamat. Cerita korang boleh KLIK sini.  Perkara macam ni memang tak jangka. Diri sendiri memang tak pernah la menaiki Air Asia ni. rasa simpati dan cuak juga bila baca berita ni. Sebagai langkah berjaga2 mungkin apa yang disarankan  oleh Zalia dekat wall dia sangat bagus.  Andai yang nak pi obersea dan tak mampu nak beli insurance. Sila lah siap2 simpan maklumat Kedutaan Malaysia kat negara yang korang nak pergi tu dan apa2 saja no yang mungkin boleh membantu jika ada sebarang masalah semasa berada di negara orang.

Apa2 pun bila baca N3 Mazidul tu satu ja yang sangat menarik sangat. Bila keprihatinan penumpang malaysia yg tidak kira bangsa bermurah hati menghulurkan wang ringgit untuk meringankan sedikit Puan Izan di sana.  Syabas...Sangat berbangga dengan keprihatinan mereka. hebat sungguh rakyat Malaysia.

3 comments:

Anonymous said...

as salam .. setiap kejadian yang berlaku pasti ada sesuatu hikmah dan pengajaran yang kita perlu ambil iktibar. Pertamanya .. nak berjalan jauh .. sebaiknya ELAK bawa baby. Kedua .. pastikan ada tunai yang mencukupi .. jangan sekadar CUKUP-CUKUP je .. Ketiga .. BETOI .. ambil insuran sebab MALANG TIDAK BERBAU dan yerr .. ambil no kedutaan ( kalau ke luar negara ) !!

zila norazila said...

jap lg nk baca:)

ieda immi said...

setuju ngan anon !

pertama kali setuju ekeke ..

apa2 pun dah selamat , alhamdulillah lah ;)

Popular Posts

Sila tinggalkan jejak korang ya..Nanti senang sue nak berkunjung.

Renungan


Barangsiapa yang melihat perbuatan mungkar, hendaklah ubah dengan tangan. Kalau tidak kuasa (dengan tangan), ubahlah dengan lidah. Dan kalau tak kuasa (dengan lidah), maka ubahlah dengan hati. Dan (dengan hati ini) adalah yang selemah-lemahnya iman. "