Labels

Anniversary (1) Award (1) Beauty (1) Birthday (1) Biskut (14) Blogger (16) Bubur (4) Buku (1) Cap jempol (1) Cerita (23) Contest (11) Cuti2 (19) Daging (1) Diet (28) Ephyra (2) Family (4) Gadget (4) Garden (2) Giveaway (9) GMM (1) Gosip (13) Hobi (46) Home (20) Iklan (6) Ilmu (4) Info (23) Info Diet (26) Info Kesihatan (43) Kad (26) Kampung (11) Kek (28) Kerabu (5) Keratan Akhbar (19) Kesihatan (2) Kitchen gadget (3) Korean Food (1) Kraf (4) Kuali Ajaib Are Ikan (1) Kuih (1) Lauk (4) Lawak (10) Madah (7) Majalah (1) Makan-Makan (1) Manisan (5) Masak2 (230) Masalah (3) Me (90) Mee (2) Memories (17) Menu Diet (12) Menu Mudah (8) Minuman (9) Mood (4) Motivasi (1) movie (4) Nasi (2) Novel (21) Nuffnang (6) Office (14) Pasta (3) Petua (2) Pizza (3) Potato (3) Puding (17) Puisi (9) Ramadhan (1) Raya (1) Roti (7) Salad (3) Santai (1) Sarapan (16) Senam (9) Shopping (1) SKII (1) Sup (1) Supplement (1) Tag (5) Tazkirah (7) Tips (7) Tutorial (1) Video (17) Wish (8) Wishlist (6)

Sunday, 17 May 2009

Sungguh kejam

KUALA LUMPUR: Mayat seorang bayi lelaki yang masih bertali pusat ditemui di kawasan pembuangan sampah Jalan Tun Tan Cheng Lock berhampiran Pasar Seni di sini malam tadi.Mayat bayi berkulit cerah itu ditemui dalam keadaan tertonggeng dengan kakike atas dalam sebuah tong sampah kira-kira 11.30 malam oleh seorang pekerjakedai yang melalui kawasan itu. Ketua Polis Daerah Dang Wangi, Asisten Komisioner Mohamad Zulkarnain Abdul Rahman yang dihubungi berkata mayat bayi itu cuma dibalut dengan kertas surat khabar bertarikh semalam.
"Kita percaya dia baru dilahirkan berdasarkan terdapat uri di badannya danmasih berdarah," katanya.Mayat bayi itu dihantar ke Hospital Kuala Lumpur untuk bedah siasat dan kesitu disiasat mengikut Seksyen 318 Kanun Keseksaan kerana menyembunyikankelahiran dengan membuang mayat secara sulit.-Bernama
Tengok berita hari ni...betul2 rasa terkesan sangat..Manusia sekarang ni semakin kejam...Apa mereka ni dah hilang perasaan ker..Sanggup membuang bayi yg tidak berdosa sesuka hati...Sedeyyy hingga tak terkata bila terlalu banyak sangat kes2 pembuangan bayi sekarang ni....Apalah nak jadi sekarang ni...Tidak takutkan mereka ini dengan balasan dari Allah??.....

3 comments:

ieda said...

salam sue

eeeiii entah aper nak jadi dgn dunia kita nie kan sue .. yg pasti jgnlah mender2 mcm tuh berlaku pd kita atau ahli keluarga kita ...
kasihan budak kecik tuh .. ermm dah tuh yg membuat semua tuh adalah dari mereka yg memang tiada pegangan agama ... tiada otak .. setan bertopeng manusia ...

re ; jgn lupa ikut disiplin akak .. heheh sbnrnya x disiplin mana punnnn ... cuma sikit2 jerk .. heheh

ibh said...

Tu lah..dunia dah diakhir zaman dah kan....

He..hee...insyallah..sue pun kena disiplin jg ni....

zara said...

Assalamualaikum Sue,
Mak cik berbalas kunjungan. Blog yang menarik dan sarat dengan infor. Teruskan.

Firman Allah yang bermaksud:

“Janganlah kamu menghampiri zina, sesungguhnya zina itu adalah satu perbuatan keji dan satu jalan yang jahat (yang membawa kerosakan).” (Surah al-Israk, ayat 32)


Janganlah membunuh permata hati anda, peliharalah dia, peluklah dia dan sayangi dia dengan sebaiknya..^_^
Orang yang melakukan kekejaman itu patut dihukum mati.

Popular Posts

Sila tinggalkan jejak korang ya..Nanti senang sue nak berkunjung.

Renungan


Barangsiapa yang melihat perbuatan mungkar, hendaklah ubah dengan tangan. Kalau tidak kuasa (dengan tangan), ubahlah dengan lidah. Dan kalau tak kuasa (dengan lidah), maka ubahlah dengan hati. Dan (dengan hati ini) adalah yang selemah-lemahnya iman. "