Labels

Anniversary (1) Award (1) Beauty (1) Birthday (1) Biskut (14) Blogger (16) Bubur (4) Buku (1) Cap jempol (1) Cerita (23) Contest (11) Cuti2 (19) Daging (1) Diet (28) Ephyra (2) Family (4) Gadget (4) Garden (2) Giveaway (9) GMM (1) Gosip (13) Hobi (46) Home (20) Iklan (6) Ilmu (4) Info (23) Info Diet (26) Info Kesihatan (43) Kad (26) Kampung (11) Kek (28) Kerabu (5) Keratan Akhbar (19) Kesihatan (2) Kitchen gadget (3) Korean Food (1) Kraf (4) Kuali Ajaib Are Ikan (1) Kuih (1) Lauk (4) Lawak (10) Madah (7) Majalah (1) Makan-Makan (1) Manisan (5) Masak2 (230) Masalah (3) Me (90) Mee (2) Memories (17) Menu Diet (12) Menu Mudah (8) Minuman (9) Mood (4) Motivasi (1) movie (4) Nasi (2) Novel (21) Nuffnang (6) Office (14) Pasta (3) Petua (2) Pizza (3) Potato (3) Puding (17) Puisi (9) Ramadhan (1) Raya (1) Roti (7) Salad (3) Santai (1) Sarapan (16) Senam (9) Shopping (1) SKII (1) Sup (1) Supplement (1) Tag (5) Tazkirah (7) Tips (7) Tutorial (1) Video (17) Wish (8) Wishlist (6)

Wednesday, 6 May 2009

Kurang Tidur akibatkan Obesiti

Individu yang kurang tidur akan merendahkan kadar metabolisme badannya. Akibatnya, anda akan menjadi kurang aktif dan tidak bermaya, sekaligus melambatkan pembakaran kalori. Hasilnya, OBESITI yang boleh mengganggu keyakinan diri dan hubungan sosial terbentuk.

Atasi masalah ini dengan memastikan masa tidur anda melebihi 5 jam sehari di samping mengamalkan senaman yang mencukupi dan pemakanan yang seimbang. Mudahkan!

Yaa..fakta ni sue memang akui betulnya....heeeeee


" />

5 comments:

cintaKusayangMu said...

sue...mummy qis dh lama xberiadah...
alamak..abislah lemak makin tepu...

ibh said...

Hee...heee...mummy qis dah cukup kurus dah..tak perlu risau pun..Tapi..tidur mmg kena cukup..tu termasuk dalam cara hidup yg sihat....

Mia-Ina said...

hehe..tidur sememangnya hrs cukup....agar kte sihat nk wat aktiviti...

ibh said...

Yups!..betul tu mia-ina...Mia-ina kena ingat tu...tido cukup..jg kesihatan tu ya...

armouris said...

info tentang obesiti kat sini - Obesity Opens Death's Door

Popular Posts

Sila tinggalkan jejak korang ya..Nanti senang sue nak berkunjung.

Renungan


Barangsiapa yang melihat perbuatan mungkar, hendaklah ubah dengan tangan. Kalau tidak kuasa (dengan tangan), ubahlah dengan lidah. Dan kalau tak kuasa (dengan lidah), maka ubahlah dengan hati. Dan (dengan hati ini) adalah yang selemah-lemahnya iman. "