Labels

Anniversary (1) Award (1) Beauty (1) Birthday (1) Biskut (15) Blogger (16) Bubur (4) Buku (1) Cap jempol (1) Cerita (23) Contest (11) Cuti2 (19) Daging (1) Diet (28) Ephyra (2) Family (4) Gadget (4) Garden (2) Giveaway (9) GMM (1) Gosip (13) Hobi (46) Home (20) Ikan (2) Iklan (6) Ilmu (4) Info (23) Info Diet (26) Info Kesihatan (43) Kad (26) Kampung (11) Kek (28) Kerabu (5) Keratan Akhbar (19) Kesihatan (2) Kitchen gadget (3) Korean Food (1) Kraf (4) Kuali Ajaib Are Ikan (1) Kuih (2) Lauk (6) Lawak (10) Madah (7) Majalah (1) Makan-Makan (1) Manisan (5) Masak2 (237) Masalah (3) Me (90) Mee (2) Memories (17) Menu Diet (14) Menu Mudah (10) Minuman (9) Mood (4) Motivasi (1) movie (4) Muffins (1) Nasi (2) Novel (21) Nuffnang (6) Office (14) Pasta (3) Petua (2) Pizza (3) Potato (3) Puding (18) Puisi (9) Ramadhan (1) Raya (2) Roti (7) Salad (3) Santai (1) Sarapan (18) Senam (9) Shopping (1) SKII (1) Sup (3) Supplement (1) Tag (5) Tazkirah (7) Telur (1) Tips (7) Tutorial (1) Video (17) Wish (9) Wishlist (6)

Kurang Tidur akibatkan Obesiti

Individu yang kurang tidur akan merendahkan kadar metabolisme badannya. Akibatnya, anda akan menjadi kurang aktif dan tidak bermaya, sekaligus melambatkan pembakaran kalori. Hasilnya, OBESITI yang boleh mengganggu keyakinan diri dan hubungan sosial terbentuk.

Atasi masalah ini dengan memastikan masa tidur anda melebihi 5 jam sehari di samping mengamalkan senaman yang mencukupi dan pemakanan yang seimbang. Mudahkan!

Yaa..fakta ni sue memang akui betulnya....heeeeee


" />

5 comments:

cintaKusayangMu said...

sue...mummy qis dh lama xberiadah...
alamak..abislah lemak makin tepu...

ibh said...

Hee...heee...mummy qis dah cukup kurus dah..tak perlu risau pun..Tapi..tidur mmg kena cukup..tu termasuk dalam cara hidup yg sihat....

Mia-Ina said...

hehe..tidur sememangnya hrs cukup....agar kte sihat nk wat aktiviti...

ibh said...

Yups!..betul tu mia-ina...Mia-ina kena ingat tu...tido cukup..jg kesihatan tu ya...

armouris said...

info tentang obesiti kat sini - Obesity Opens Death's Door

Salam Aidilfitri 1439H

ASSALAMUALAIKUM. Rasanya belum terlambat nak  buat ucapan kan.  Dengan rasa rendah hati hakak ucapkan  SELAMAT HARI RAYA A...