Labels

Anniversary (1) Award (1) Beauty (1) Birthday (1) Biskut (15) Blogger (16) Bubur (4) Buku (1) Cap jempol (1) Cerita (23) Contest (11) Cuti2 (19) Daging (1) Diet (28) Ephyra (2) Family (4) Gadget (4) Garden (2) Giveaway (9) GMM (1) Gosip (13) Hobi (46) Home (20) Ikan (2) Iklan (6) Ilmu (4) Info (23) Info Diet (26) Info Kesihatan (43) Kad (26) Kampung (11) Kek (28) Kerabu (5) Keratan Akhbar (19) Kesihatan (2) Kitchen gadget (3) Korean Food (1) Kraf (4) Kuali Ajaib Are Ikan (1) Kuih (2) Lauk (6) Lawak (10) Madah (7) Majalah (1) Makan-Makan (1) Manisan (5) Masak2 (236) Masalah (3) Me (90) Mee (2) Memories (17) Menu Diet (14) Menu Mudah (10) Minuman (9) Mood (4) Motivasi (1) movie (4) Muffins (1) Nasi (2) Novel (21) Nuffnang (6) Office (14) Pasta (3) Petua (2) Pizza (3) Potato (3) Puding (18) Puisi (9) Ramadhan (1) Raya (1) Roti (7) Salad (3) Santai (1) Sarapan (17) Senam (9) Shopping (1) SKII (1) Sup (2) Supplement (1) Tag (5) Tazkirah (7) Telur (1) Tips (7) Tutorial (1) Video (17) Wish (8) Wishlist (6)

Kurang Tidur akibatkan Obesiti

Individu yang kurang tidur akan merendahkan kadar metabolisme badannya. Akibatnya, anda akan menjadi kurang aktif dan tidak bermaya, sekaligus melambatkan pembakaran kalori. Hasilnya, OBESITI yang boleh mengganggu keyakinan diri dan hubungan sosial terbentuk.

Atasi masalah ini dengan memastikan masa tidur anda melebihi 5 jam sehari di samping mengamalkan senaman yang mencukupi dan pemakanan yang seimbang. Mudahkan!

Yaa..fakta ni sue memang akui betulnya....heeeeee


" />

5 comments:

cintaKusayangMu said...

sue...mummy qis dh lama xberiadah...
alamak..abislah lemak makin tepu...

ibh said...

Hee...heee...mummy qis dah cukup kurus dah..tak perlu risau pun..Tapi..tidur mmg kena cukup..tu termasuk dalam cara hidup yg sihat....

Mia-Ina said...

hehe..tidur sememangnya hrs cukup....agar kte sihat nk wat aktiviti...

ibh said...

Yups!..betul tu mia-ina...Mia-ina kena ingat tu...tido cukup..jg kesihatan tu ya...

armouris said...

info tentang obesiti kat sini - Obesity Opens Death's Door

Sup Tulang Jangan Pandang Belakang

Kali ni up lagi menu dah basi.Dah try lama dulu.Sesekali   nak juga try resepi google..Biasa tu buat sup ala campak-campak ikut hati ja. ...