Labels

Anniversary (1) Award (1) Beauty (1) Birthday (1) Biskut (16) Blogger (16) Bubur (5) Buku (1) Cap jempol (1) Cerita (23) Contest (11) Cuti2 (19) Daging (1) Diet (29) Ephyra (2) Family (4) Gadget (4) Garden (2) Giveaway (9) GMM (1) Gosip (13) Hobi (46) Home (20) Ikan (2) Iklan (6) Ilmu (4) Info (23) Info Diet (26) Info Kesihatan (43) Kad (26) Kampung (11) Kek (30) Kerabu (5) Keratan Akhbar (19) Kesihatan (2) Kitchen gadget (3) Korean Food (1) Kraf (4) Kuali Ajaib Are Ikan (1) Kuih (5) Kuih Muih (4) Lauk (8) Lawak (10) Madah (7) Majalah (1) Makan-Makan (1) Manisan (6) Masak2 (250) Masalah (3) Me (90) Mee (3) Memories (17) Menu Diet (16) Menu Mudah (18) Minuman (10) Mood (4) Motivasi (1) movie (4) Muffins (1) Nasi (2) Novel (21) Nuffnang (6) Office (14) Pasta (3) Petua (2) Pizza (3) Potato (3) Puding (18) Puisi (9) Ramadhan (2) Raya (2) Roti (7) Salad (3) Santai (1) Sarapan (20) Senam (9) Shopping (1) SKII (1) Sup (3) Supplement (1) Tag (5) Tazkirah (7) Telur (1) Tips (7) Tutorial (1) Udang (1) Video (17) Wish (10) Wishlist (6)

Perit...

Dalam minggu ni aku mmg kureng sihat skit.....diserang sakit tekak + batuk....maklumla...lps musim2 raya ni..mmg ramai sgt yang kena penyakit ni.....he..hee..lepas raya jer mesti ramai orang pg klinik.....smlm aku ada la pg amik ubat batuk....tu pun sebab dah tak tahan sgt...asyik batuk jer...rasa cam nak pecah anak tekak....maklumla aku ni mmg liat skit bab2 nak jumpa doktor ni....walau pun keja kat spital.....tu pun nasib baik la doktor rizal nyer time...so leh la suruh dia endos jer masuk ubat....hak...hak..tu pun aku guna MRN nor jer...kira tumpang amik ubat ler......kalau doktor lain...harus aku tak mau nyer.....Doktor bagi la aku ' Bromhexine HCL ' ( Bisolvon) ngan ' Benadryl'......
Kul 4 lebih aku togok la ubat tu.....sajer togok lewat sbb takut ngantuk....hah!..memang pun..lepas tu aku start la 'sang ap'....mengantuk giler...mana tak nyer dah la benadryl tu leh wat ngantuk..dicampur lg ngan ubat bisolvon tu....haaa..memang 'sangap' giler la......
Nak dijadikan cita...balik keja tu..rupanya suami aku ajak pg Tesco....ok la..aku ingat aku leh la tahan....tapi..hee...hee..kelako tul....aku betul2 ngantuk sgt....sampai rasa cam nak tertido jer kat troli tu.....dia sakan lak shopping malam tu...boring,..aku pi la merayau kat bahagian barang2 peribadi....tetiba aku rasa cam ada orang tengok aku...aku ni biasa la kalau malam..mmg harus aku tak perasan kan orang...dah lalu dekat baru aku perasan...laaaa...Ketua Jab. rupanya (Prof Noor Hashim)....nak tak nak kena la tegur, kang dia kata aku sombong lak.....mata dah la tak leh nak bukak....lantak la...
Last2..aku cakap ngan suami aku...kita sambung sok la shopping....aku betul2 tak tahan.....balik jer...lepas solat isyak..aku terus tertidoq...sedar2 jer..dah kul 4 pg.....bangun sat...pastu 4.30 pg...sambung tidoq lg.......

No comments:

UDANG GALAH MASAK DIRAJA

Kebetulan big boss beli udang yang segar dan saiznya agak besar. Terus teringat resepi udang diraja ni yang dah lama save dalam instagra...