Labels

Anniversary (1) Award (1) Birthday (1) Biskut (14) Blogger (16) Bubur (2) Buku (1) Cap jempol (1) Cerita (23) Contest (11) Cuti2 (19) Diet (28) Ephyra (2) Family (4) Gadget (4) Garden (2) Giveaway (9) GMM (1) Gosip (13) Hobi (46) Home (20) Iklan (6) Ilmu (4) Info (23) Info Diet (26) Info Kesihatan (43) Kad (26) Kampung (11) Kek (28) Kerabu (2) Keratan Akhbar (19) Kesihatan (2) Kitchen gadget (3) Kraf (4) Kuali Ajaib Are Ikan (1) Kuih (1) Lauk (3) Lawak (10) Madah (7) Majalah (1) Makan-Makan (1) Manisan (1) Masak2 (214) Masalah (3) Me (90) Mee (2) Memories (17) Menu Diet (5) Menu Mudah (3) Minuman (8) Mood (4) Motivasi (1) movie (4) Nasi (2) Novel (21) Nuffnang (6) Office (14) Pasta (1) Petua (2) Pizza (3) Potato (3) Puding (16) Puisi (9) Ramadhan (1) Raya (1) Roti (6) Salad (3) Santai (1) Sarapan (8) Senam (9) Shopping (1) Sup (1) Supplement (1) Tag (5) Tazkirah (7) Tips (7) Tutorial (1) Video (17) Wish (8) Wishlist (6)

Monday, 10 October 2011

Wanita belajarlah berfikiran seperti lelaki.

ASSALAMUALAIKUM.
Pelik ja kan..tetiba ja sue suruh semua kaum wanita berfikiran seperti lelaki. Untuk sesetengah perkara..rasanya kita kena belajar berfikir seperti lelaki. Ada yang marah ka?..

Meh nak bagi contoh...Cerita yang tak sepatutnya jadi gosip ..boleh lak dipanjang-panjangkan hingga menjadi gosip yang agak panas....(^_^). Contoh.:

Gadis A: Saya tiba di pejabat pagi tadi dan belum pun saya sempat duduk di tempat saya, saya lihat Sarah 
               sedang membancuh minuman. Kamu tahu, perempuan itu memakai baju yang sama yang saya beli 
               tempoh hari.
Gadis B : betulkah? Baju yang mana satu?
Gadis A : Baju yang berwarna biru, yang bercorak bunga warna oren, yang saya beli di Sogo semasa sale.
Gadis B : maksud kamu baju yang kamu jumpa tersorok di belakang rak, yang berharga RM 29.90 itu? Hari 
               yang sama saya beli kasut saya di kedai seberang jalan itu?..
Gadis A : Betul! Saya pakai baju tu ke pejabat kelmarin. Bukan main dia puji baju tu. Saya tidak sangka dia 
               pula berkejar mendapatkan baju tu...Kemudian dia pakai pula ke pejabat. kamu agak, apa 
               perasaan saya?.
Gadis B : Biadap sungguh. Apa betul yang kamu ceritan ini? Dia memang dasyat, teruk betul...

Setuju tak kalau sue kata.....betul kan..mesti lebih kurang dialog macam tu akan jadi..meleret-leret..padahal isunya kecik ja...

Meh tengok pula macam mana kalau benda sama diceritakan pada lelaki.

Gadis A: Saya tiba di pejabat pagi tadi dan belum pun saya sempat duduk di tempat saya, saya lihat Sarah 
               sedang membancuh minuman. Kamu tahu, perempuan itu memakai baju yang sama yang saya beli 
               tempoh hari.
Lelaki B : Betul?..jangan pakai baju tu lagi.


Tengok..masalah tu dapat diselesaikan dalam tempoh 10 saat ja..Tak meleret-leret. Kurang dosa..Heeee...

Jangan ada yang marah pula kalau sue letak kan topik ni hari ni..Tapi ada juga betulnya apa yang cuba disampaikan oleh penulis tu. Penulis  cuba mendedahkan bagaimana sebenarnya lelaki berfikir. Sebuah pendedahan yang berani dan telus daripada seorang lelaki yang mendengar keluhan ribuan wanita mengenai lelaki.


Ni antara buku yang sedang sue baca sekarang sebenarnya. " ACT LIKE A LADY..THINK LIKE A MAN".. Buku edisi terjemahan yang telah diterjemahkan ke BM oleh PTS ...Penulisnya  Steve Harvey ,seorang pelawak berkulit hitam...
Emmm..sesekali baca buku macam ni ok juga......Apa ya sebenarnya yang lelaki fikirkan?..Haaa..meh kita tambah ilmu ya..Heeeee....Dah!..mau sambung baca lagiiii...(^_^)

5 comments:

izyantyPersonalTaste said...

sy sokong he3...

mummy darwishes said...

betul2....biasa la org pompuan ni mmg ramah...jd keramahan tu terbawa2 mnjadi gosip panassssss...hehehe

Puteri Biru said...

bercakap ngan lelaki mmg lebih ringkas. huhu

Cik Nomi said...

wow, menariknye buku ni.. Rasenye mcm pnah nampak tp x tpk pun nak beli.. Thks for sharing.. He

ijan said...

Bagus juga ni kak... macam nak cari je satu :)

Popular Posts

Sila tinggalkan jejak korang ya..Nanti senang sue nak berkunjung.

Renungan


Barangsiapa yang melihat perbuatan mungkar, hendaklah ubah dengan tangan. Kalau tidak kuasa (dengan tangan), ubahlah dengan lidah. Dan kalau tak kuasa (dengan lidah), maka ubahlah dengan hati. Dan (dengan hati ini) adalah yang selemah-lemahnya iman. "