Labels

Anniversary (1) Award (1) Beauty (1) Birthday (1) Biskut (14) Blogger (16) Bubur (4) Buku (1) Cap jempol (1) Cerita (23) Contest (11) Cuti2 (19) Daging (1) Diet (28) Ephyra (2) Family (4) Gadget (4) Garden (2) Giveaway (9) GMM (1) Gosip (13) Hobi (46) Home (20) Iklan (6) Ilmu (4) Info (23) Info Diet (26) Info Kesihatan (43) Kad (26) Kampung (11) Kek (28) Kerabu (5) Keratan Akhbar (19) Kesihatan (2) Kitchen gadget (3) Korean Food (1) Kraf (4) Kuali Ajaib Are Ikan (1) Kuih (1) Lauk (4) Lawak (10) Madah (7) Majalah (1) Makan-Makan (1) Manisan (5) Masak2 (230) Masalah (3) Me (90) Mee (2) Memories (17) Menu Diet (12) Menu Mudah (8) Minuman (9) Mood (4) Motivasi (1) movie (4) Nasi (2) Novel (21) Nuffnang (6) Office (14) Pasta (3) Petua (2) Pizza (3) Potato (3) Puding (17) Puisi (9) Ramadhan (1) Raya (1) Roti (7) Salad (3) Santai (1) Sarapan (16) Senam (9) Shopping (1) SKII (1) Sup (1) Supplement (1) Tag (5) Tazkirah (7) Tips (7) Tutorial (1) Video (17) Wish (8) Wishlist (6)

Saturday, 19 July 2008

Kematian

Malam khamis tadi 18 JUlai 2008, kami dapat berita yang ayah suami aku dah meninggal dunia...Terkejut juga..tapi suami aku memang dah jangka yang ayah dia akan pergi juga dalam waktu terdekat ni. Arwah memang dah lama tak sihat, tapi bulan ni saja kesihatannya makin teruk sampai badan kurus tinggal tulang jer lagi. Makan dan minum pun dah tak boleh..Tapi aku dimaklumkan malam sebelum arwah meninggal...dia sihat dah boleh makan...Tapi tak sanggka...sekejap saja..dalam pukul 10 lebih arwah menghembuskan nafasnya yang terakhir...
Kami bertolak dari KL pukul 12 malam.. sebab nak settlekan pape yang patut sebelum balik...target sampai sana dalam pukul 5 atau 6 ...tapi ntah kenapa malam tu....kami rasa mengantuk lain macam sangat....banyak kali juga berenti tidur....Sampai kampung...dah dekat 8.30 pagi...Rupa-rupanya bukan kami saja yang mengalami situasi yang mengantuk sesangat..adik beradik yang lain pun sama juga rupanya....Sampai ada yang terpaksa tidur sampai siang dekat hentian rehat......
Arwah dikebumikan petang pukul 3....aku dapat la menyaksikan mayat arwah...Wajahnya cukup berseri....senang nak diuruskan....Cuaca pun...sepanjang perjalanan ke tanah perkuburan cukup baik.....Walaupun sebelum tu....hujan dari subuh...tak berhenti....dekat-dekat..mayat nak disembahyangkan hujan mula berhenti...Alhamdulillah lah.....And lepas sahaja selesai pengkebumian....kami bertolak nak balik..hujan mula turun balik..renyai..renyai....
Alhamdullilah....mungkin sebab amalannya kot...Arwah memang terkenal dengan keimanannya.......Memang rasa sedih dan insaf sangat dengan apa yang terjadi....

Semoga rohnya ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman....


No comments:

Popular Posts

Sila tinggalkan jejak korang ya..Nanti senang sue nak berkunjung.

Renungan


Barangsiapa yang melihat perbuatan mungkar, hendaklah ubah dengan tangan. Kalau tidak kuasa (dengan tangan), ubahlah dengan lidah. Dan kalau tak kuasa (dengan lidah), maka ubahlah dengan hati. Dan (dengan hati ini) adalah yang selemah-lemahnya iman. "