Labels

Anniversary (1) Award (1) Beauty (1) Birthday (1) Biskut (16) Blogger (16) Bubur (5) Buku (1) Cap jempol (1) Cerita (23) Contest (11) Cuti2 (19) Daging (1) Diet (29) Ephyra (2) Family (4) Gadget (4) Garden (2) Giveaway (9) GMM (1) Gosip (13) Hobi (46) Home (20) Ikan (2) Iklan (6) Ilmu (4) Info (23) Info Diet (26) Info Kesihatan (43) Kad (26) Kampung (11) Kek (30) Kerabu (5) Keratan Akhbar (19) Kesihatan (2) Kitchen gadget (3) Korean Food (1) Kraf (4) Kuali Ajaib Are Ikan (1) Kuih (5) Kuih Muih (4) Lauk (8) Lawak (10) Madah (7) Majalah (1) Makan-Makan (1) Manisan (6) Masak2 (250) Masalah (3) Me (90) Mee (3) Memories (17) Menu Diet (16) Menu Mudah (18) Minuman (10) Mood (4) Motivasi (1) movie (4) Muffins (1) Nasi (2) Novel (21) Nuffnang (6) Office (14) Pasta (3) Petua (2) Pizza (3) Potato (3) Puding (18) Puisi (9) Ramadhan (2) Raya (2) Roti (7) Salad (3) Santai (1) Sarapan (20) Senam (9) Shopping (1) SKII (1) Sup (3) Supplement (1) Tag (5) Tazkirah (7) Telur (1) Tips (7) Tutorial (1) Udang (1) Video (17) Wish (10) Wishlist (6)

Memory 98

Semalam...semasa aku berkemas2...aku terjumpa la diari lama aku......lama tak lama pun, diari tu masa zaman sekolah2 dulu....masa tingkatan 6 nyer.....belek punya belek...aku terjumpa beberapa keping kertas kecil....yang mengingatkan aku pada satu perkara...........

Kawan....kawan ku.....masih ingat tak korang pada satu ketika pada tahun 1998.......ingat tak..masa tu last day...exam ....tak silap....last paper ekonomi rasanyer.....ingat tak...setiap seorang dari kita kena menulis sesuatu untuk setiap kawan2 sekelas kita....dan perjanjian tu....nota2 yang kita terima dari setiap seorang hanya boleh dibuka selepas keluar dari sekolah dan ianya dirahsiakan.....korang ingat tak?......dan semalam untuk pertama kalinya setelah 9 tahun perpisahan kita....aku membaca nota2 tu kembali satu persatu......Aku tersenyum balik.....tak sangka...semua nota2 yang diberikan korang untuk aku begitu bermakna sekali.....dan ada yang setengah tu...langsung tak melambangkan personaliti siapa penulisnya......dan yang buat aku gelak sorang....kawan2 yang selalu gaduh ngan aku pun, meninggalkan nota yang sungguh menyentuh jiwa aku.....

Sesungguhnya semua memory tahun 1998 begitu indah buat aku......kepada kawan2....Ingatkah korang lagi pada aku.......

Belakang- lily, norzie, mully, madon, diah, sally, aku dan nazimah

Depan- pie, alan, otai, rajesh, belok dan mat zack

No comments:

UDANG GALAH MASAK DIRAJA

Kebetulan big boss beli udang yang segar dan saiznya agak besar. Terus teringat resepi udang diraja ni yang dah lama save dalam instagra...