Labels

Anniversary (1) Award (1) Beauty (1) Birthday (1) Biskut (14) Blogger (16) Bubur (4) Buku (1) Cap jempol (1) Cerita (23) Contest (11) Cuti2 (19) Daging (1) Diet (28) Ephyra (2) Family (4) Gadget (4) Garden (2) Giveaway (9) GMM (1) Gosip (13) Hobi (46) Home (20) Iklan (6) Ilmu (4) Info (23) Info Diet (26) Info Kesihatan (43) Kad (26) Kampung (11) Kek (28) Kerabu (5) Keratan Akhbar (19) Kesihatan (2) Kitchen gadget (3) Korean Food (1) Kraf (4) Kuali Ajaib Are Ikan (1) Kuih (1) Lauk (4) Lawak (10) Madah (7) Majalah (1) Makan-Makan (1) Manisan (5) Masak2 (228) Masalah (3) Me (90) Mee (2) Memories (17) Menu Diet (10) Menu Mudah (8) Minuman (8) Mood (4) Motivasi (1) movie (4) Nasi (2) Novel (21) Nuffnang (6) Office (14) Pasta (2) Petua (2) Pizza (3) Potato (3) Puding (17) Puisi (9) Ramadhan (1) Raya (1) Roti (7) Salad (3) Santai (1) Sarapan (13) Senam (9) Shopping (1) SKII (1) Sup (1) Supplement (1) Tag (5) Tazkirah (7) Tips (7) Tutorial (1) Video (17) Wish (8) Wishlist (6)

Tuesday, 30 October 2007

Demi masa yang belum kita tahu penghujungnya.....

Aduss.....rasa cepat sangat masa berlalu....hari ni dah 18 syawal......tup..tup dah nak masuk bulan november....eeeiiiiii...cepatnyer masa ni berlalu.....aku rasa cam tahun ni sekejap sangat...pejam celik, pejam celik..dah habis sebulan......eeiii..takut nak fikirkan....kita ni semakin tua....azam tahun ni pun masih belum tertunai dah kena simpan azam tuk tahun depan lak.......amalan pun belum cukup lagi.....eeiiiii rasa insaf aku...takut sangat...mana tau tup..tup..esok mati......Tapi tulah...kita ni sebagai manusia sentiasa kena ingatkan kepada kematian...serta sentiasa ingat bahawa kadoq dan kadar tu adalah ketentuanNya.....kita kena sentiasa redha dengan apa sahaja suratan yang diberikanNya kepada kita. Yang pasti kita kena sentiasa ingat pada 5 perkara sebelum 5 perkara ni....sihat sebelum sakit, muda sebelum tua, kaya sebelum miskin, lapang sebelum sempit dan hidup sebelum mati.....sama- samalah kita beringat-ingat....
Haaa...macam lagu raihan ni.....cuba kita hayati dan semat dalam hati..jadikan ia panduan dan ingatan dalam hidup kita ni......
Demi masa...Sesungguhnya manusia kerugian...Melainkan...Yang beriman dan beramal soleh...Demi masa...Sesungguhnya manusia kerugian melainkan...nasihat kepada kebenaran dan kesabaran.....Gunakan kesempatan yang masih diberi.....Moga kita takkan menyesal....Masa usia kita jangan disiakan..Kerna ia takkan kembali .....Ingat lima perkara, sebelum lima perkara...Sihat sebelum sakit....Muda sebelum tua, kaya sebelum miskin...Lapang sebelum sempit...Hidup sebelum mati.......Demi masa...Sesungguhnya manusia kerugian.....Melainkan...Yang beriman dan beramal soleh
Wahai Tuhan ku tak layak ke syurga Mu..Namun tak pula aku sanggup ke neraka Mu...Ampunkan dosa ku terimalah taubat ku....Sesungguhnya... Engkaulah Pengampun dosa-dosa besar....Ila hilis tu lilfirdausi ahla....Wala aqwa alnnaril jahim.....Fahabblitau batau wafir zunubi Fainnakarob firul zanbi azim.....Dosa-dosaku bagaikan pepasir di pantai....Dengan rahmat Mu ampunkan daku Oh Tuhan ku....Wahai Tuhan selamatkan kami ini.....Dari segala kejahatan dan kecelakaan.....Kami takut kami harap kepada Mu....Suburkanlah cinta kami kepada Mu....Akulah hamba yang mengharap belas dari Mu
Tuhanku ampunkanlah segala dosaku...Tuhanku maafkanlah kejahilan hambaMu....Ku sering melanggar laranganMu.....Dalam sedar ataupun tidak....Ku sering meninggalkan suruhanMu....Walau sedar aku milikMu....Bilakah diri ini kan kembali..Kepada fitrah sebenar.....Pagi ku ingat petang ku alpa......Begitulah silih berganti......Oh Tuhanku ...Kau pimpinlah diri ini....Yang mendamba cintaMu.....Aku lemah aku jahil....Tanpa pimpinan dariMu....Ku sering berjanji depanMu....Sering jua ku memungkiri......Ku pernah menangis keranaMu.....Kemudian ketawa semula.....Kau Pengasih... Kau Penyayang.... Kau Pengampun...Kepada hamba-hambaMu....Selangkah ku kepadaMu....Seribu langkah Kau pada ku....Tuhan diri ini tidak layak ke syurga Mu.....Tapi tidak pula aku sanggup ke neraka Mu.....Ku takut kepadaMu....Ku harap jua padaMu....Moga ku kan selamat dunia akhirat....Seperti rasul dan sahabat

No comments:

Popular Posts

Sila tinggalkan jejak korang ya..Nanti senang sue nak berkunjung.

Renungan


Barangsiapa yang melihat perbuatan mungkar, hendaklah ubah dengan tangan. Kalau tidak kuasa (dengan tangan), ubahlah dengan lidah. Dan kalau tak kuasa (dengan lidah), maka ubahlah dengan hati. Dan (dengan hati ini) adalah yang selemah-lemahnya iman. "