Labels

Anniversary (1) Award (1) Beauty (1) Birthday (1) Biskut (15) Blogger (16) Bubur (4) Buku (1) Cap jempol (1) Cerita (23) Contest (11) Cuti2 (19) Daging (1) Diet (28) Ephyra (2) Family (4) Gadget (4) Garden (2) Giveaway (9) GMM (1) Gosip (13) Hobi (46) Home (20) Ikan (2) Iklan (6) Ilmu (4) Info (23) Info Diet (26) Info Kesihatan (43) Kad (26) Kampung (11) Kek (28) Kerabu (5) Keratan Akhbar (19) Kesihatan (2) Kitchen gadget (3) Korean Food (1) Kraf (4) Kuali Ajaib Are Ikan (1) Kuih (2) Lauk (6) Lawak (10) Madah (7) Majalah (1) Makan-Makan (1) Manisan (5) Masak2 (237) Masalah (3) Me (90) Mee (2) Memories (17) Menu Diet (14) Menu Mudah (10) Minuman (9) Mood (4) Motivasi (1) movie (4) Muffins (1) Nasi (2) Novel (21) Nuffnang (6) Office (14) Pasta (3) Petua (2) Pizza (3) Potato (3) Puding (18) Puisi (9) Ramadhan (1) Raya (2) Roti (7) Salad (3) Santai (1) Sarapan (18) Senam (9) Shopping (1) SKII (1) Sup (3) Supplement (1) Tag (5) Tazkirah (7) Telur (1) Tips (7) Tutorial (1) Video (17) Wish (9) Wishlist (6)

Biskut Jejari Roti



Nampaknya tahun ni macam tak ada ja projek membiskut. Tapi, untuk lepaskan gian.. Meh lah godek- godek sekut yang simple. Semudah ABC gitu. 
Daripada roti saja pun kita boleh buat biskut yang sedap.
Meh, tengok resepinya. Yang paling best biskutnya, hanya menggunakan tiga bahan sahaj (^_^)


BISKUT JEJARI COKLAT
Sumber: Lupa dari mana, tapi popular di internet

Bahan- bahanya:
Roti High 5 (sebarang jenama)
Coklat Masakan
Nestum

Cara- caranya:
Gunting dulu roti panjang- panjang (agak- agak la ya besar mana nak)
Aturkan atas dulang pembakar.
Bakar roti hingga garing (bukan hangit ya..hehehe)

Cairkan coklat masakan guna kaedah daouble boiler ( atau buh ja dalam microwave)
Celup roti dalam coklat cair dan kemudian terus golekkan dalam nestum.


Tak sangka sedap okey... Kanak- kanak la paling laju makannya (^_^)




No comments:

Salam Aidilfitri 1439H

ASSALAMUALAIKUM. Rasanya belum terlambat nak  buat ucapan kan.  Dengan rasa rendah hati hakak ucapkan  SELAMAT HARI RAYA A...