Labels

Anniversary (1) Award (1) Birthday (1) Biskut (14) Blogger (16) Bubur (2) Buku (1) Cap jempol (1) Cerita (23) Contest (11) Cuti2 (19) Diet (28) Ephyra (2) Family (4) Gadget (4) Garden (2) Giveaway (9) GMM (1) Gosip (13) Hobi (46) Home (20) Iklan (6) Ilmu (4) Info (23) Info Diet (26) Info Kesihatan (43) Kad (26) Kampung (11) Kek (28) Kerabu (2) Keratan Akhbar (19) Kesihatan (2) Kitchen gadget (3) Kraf (4) Kuali Ajaib Are Ikan (1) Kuih (1) Lauk (3) Lawak (10) Madah (7) Majalah (1) Makan-Makan (1) Manisan (1) Masak2 (214) Masalah (3) Me (90) Mee (2) Memories (17) Menu Diet (5) Menu Mudah (3) Minuman (8) Mood (4) Motivasi (1) movie (4) Nasi (2) Novel (21) Nuffnang (6) Office (14) Pasta (1) Petua (2) Pizza (3) Potato (3) Puding (16) Puisi (9) Ramadhan (1) Raya (1) Roti (6) Salad (3) Santai (1) Sarapan (8) Senam (9) Shopping (1) Sup (1) Supplement (1) Tag (5) Tazkirah (7) Tips (7) Tutorial (1) Video (17) Wish (8) Wishlist (6)

Tuesday, 20 January 2009

Lontong punya hal

Hari ni balik lambat lg la rasenya..kat luar tu plak ujan makin lebat...Harus paling lambat pun lepas maghrib baru balik....Jenuh menyiapkan minit tadi...stop start..rayau- rayau cuci mata nak cari resepi untuk kasi leleh ayaq liur...Last2 terjumpa la satu menu yang mmg buat sue terliur...pe..dia..lain tak bukan..L.O.N.T.O.N.G.....lama betul tak makan ni..Harus kalau balik kampung nanti sue serang tempat paling sedap jual menu tu....Masuk blog che' iza ( http://pangkin.blogspot.com/) td terjumpa menu ni...memang terliur tgk lontong che' iza....
Che' Iza ada tulih gak..yang menu ni amat susah...atau langsung tak pernah jumpa di Perlis...Memang pun...selama 4 tahun sue kawen ngan orang Perlis ni...che abg sue ni langsung tak makan lontong ni...pelik katanya....Ada la sekali kot..dia rasa..tu pun sebab kena paksa..sebab sue kata rugi kalau tak rasa..sbb nanti kalau org tanya tak tau nak jawab..cam ner rasa n rupa lontong ni....
Soto pun sama....dia tak reti makan...pelik sebab dalam sup ada nasi himpit..tak kelako tu..alasannyer...So kalau balik kampung sue...kalau buat soto..harus kena sediakan bihun tuk che abg tu juga... ....kira dia makan bihun sup la plak..n..kalau masak lontong..kena ler masak menu lain gak..untuk che abg sorang tu....Tu lah dia..macam-macam hal....

Lontong ni guna sambal ikan bilis..sue lg suka kalau lontong tu taruk sambal kacang...Fuhhh...leleh..... And kalau kat kampung sue plak....diorang jual lontong di..bungkus dalam daun pisang....Wangi skit....

3 comments:

Ada Ayrissa said...

hehehe...sama la ngan sy, smpai skang mmg x reti mkn lontong nih..
dah cuba, tp x leh telan la kak..huhu..

ibh said...

He..hee..biasa la tu...lain org lain hal nya...Tp..ada dah cuba tu..kira ok la...

Diana@Mama Adam Mukhriz said...

TQ visit blog kiter .. alamak teringin nk mkn lontong jgkkkkkk ;-)

Popular Posts

Sila tinggalkan jejak korang ya..Nanti senang sue nak berkunjung.

Renungan


Barangsiapa yang melihat perbuatan mungkar, hendaklah ubah dengan tangan. Kalau tidak kuasa (dengan tangan), ubahlah dengan lidah. Dan kalau tak kuasa (dengan lidah), maka ubahlah dengan hati. Dan (dengan hati ini) adalah yang selemah-lemahnya iman. "